Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Aftonbladet slår till igen.

« · 414290 Till forumet

Sv: Aftonbladet slår till igen.
Dream Team och Deas:
Ja, det är rätt kul att läsa experternas analyser. Stackars Wennerholm tar i så han spricker i dagens Sportblad. Nu börjar argumenten tryta och då tar han till det ultimata: "Hardy kan ingenting om hockey"
Tycker det börjar likna den engelska tabloidpressen där man hudflänger Svennis och spelarna så fort England inte vinner. Vi är inte där ännu men på god väg. Någon drog upp spelarnas löner i förhållande till vad dom presterar. Den diskussionen tycker jag i stället borde handla om journalisternas förhållande vad gäller lön kontra prestation.
Kommentera

Deas: Hehe.. i den artikeln belyste han ju precis det som Kanada i hans ögon saknade, och som istället fanns hos Tre Kronor, i framför allt Forsberg, Sundin och Näslund, väl... Kappvändare, någon?? ;)
Kommentera

Nu skriver Wennman att Lemieux gjorde mål, sen nämner han att Iginla var sist på pucken men att Lemieux ändå fick målet. Hur kan han ha missat att Lemieux inte fick det? Det ändrades, helt korrekt, under matchen och alla matchrapporter skriver också att det var Iginla. Ja, alla utom expressen och Aftonbladet då =)

Sen skriver han att Kanada är en väloljad maskin med en mycket bättre bredd än Sverige. För ca 4-5 dar sen skrev han att Sverige på pappret var "betydligt bättre" än Kanada och även att kanada inte hade några storstjärnor. Underbar sportjournalist denne Wennman....

Jag blir otroligt frustrerad av sånt där, synd att karln inte svarar på de mail som han får :/
Kommentera

WarhawK: Rätt inställning. Jag ska bara sluta bry mig =)
Kommentera

Deas:
Jag tar inget på allvar som kommer från svenska skvaller blaskor dom har ju nollkoll
Kommentera

Läs vad han skriver då. Jag blir vansinnig.
Kommentera

Då var herr Wennman igång igen. Rubriken lyder: "Succé utan superstjärnor"

Artikeln börjar med stycket:

"Kanada har ingen Sudden eller Foppa - men gick fram som en ångvält i natt igen
TORONTO.
Det finns ingen spelare med Mats Sundins genombrottskraft, ingen spelare med Peter Forsbergs styrka och finess, ingen med Daniel Alfredssons rörlighet, ingen brännhet målskytt som Fredrik Modin.
Ändå är Team Kanada World Cup-turneringens bästa lag så här långt"

Det bästa är nog ändå:

"Kanada har inga spelare av Sundins och Forsbergs klass.
De har inte heller individualister som kan mäta sig med några av de läckraste lirarna i Ryssland, Tjeckien och Finland."

Se länktips. Karln är ju ett skämt.
Kommentera

Idag sammanfattar Patrik Thornéus och Tomas Ros truppen.

De skriver att Henrik Zetterberg vill väl men kommer inte till och betyg 2.

De ger Jörgen Jönsson är bra defnsivt och vinner mest tekningar i Tre Kronor och får därav betyg 3.

Så här har de tekat procentuellt så här långt:

1. Henrik Zetterberg 71%
2. Mats Sundin 59%
3. Samuel Påhlsson 56.3%
4. Jörgen Jönsson 55.9%

Sedan tycker jag att Zäta är suverän defensivt och han fick ju också mycket fortroenden i slutet mot tjeckien då det var som värst. Dessutom så talar hans tekande för sig själv.

Sitter just nu på hotellet och laddar upp här i Helsingfors. Det kommer vara mycket svenskar i hallen, man ser mycket gult och blått här i staden.

Det gäller att vi styr ihop oss lite så kan vi skapa lite tryck då finnarna tystnat.

Men jag har dock på känn att det blir en förlust. Lite nervöst med tanke på hur mycket matchen trots allt betyder.

Vid vinst får vi Tyskland i kvartsfinal och vi slipper Kanada (om de vinner sin grupp) OM vi går till semifinal. Det är oerhört viktigt.

Fast ska man vinna så ska man slå alla lag iofs.
Kommentera

JimmyH: Det kan såklart vara en dum åsikt för det. Det han sedan skriver om Kanada's lag i övrigt är också väldigt dumt. Läste du hela min post? (Det om Lemieux och Kanadas forwardsdjup).
Kommentera

Haha schysst veckolön Aftonbladet har gett Markus Näslund.

19. Markus Näslund
Ålder: 31 år.
Klubb: Vancouver.
Position: Forward.
Årslön: 42,8 miljoner kr.
Månadslön: 3,56 miljoner kr.
Veckolön: 823 077 miljoner kr.
Dagslön: 117 260 kr.
Kommentera

Deas: Om han nu tycker att Sveriges lag ser klart bättre ut på pappret så ser jag inget fel i det. Det är en åsiktsfråga.

Han påstår inte att det är så utan tycker själv att det är så. Det är skillnad.
Kommentera

Deas:

sant, ruggigt dåligt.
Kommentera

Appropå dålig journalistik, den officiella World Cup sidan skriver att lagen i den europeiska gruppen kommer spela gruppspelet på stor rink.
Jag tycker det är skrämmande då sånt kan läsas på turneringens officiella sajt. Jaja, det är inte Aftonbladets fel iaf :P
Kommentera

Deas: Fantastiskt..
Kommentera

"och på papperet ser gänget betydligt sämre ut än det gäng som Hardy Nilsson kan mönstra."

Jesus christ....

Blåögd? Näää :)
Kommentera

Aftonbladet slår till igen.
Nu är jag riktigt förbannad. Den här gången är det herr Wennman som retat upp mig med följande artikel (se länktips).

Jag citerar: "Vill nog gärna tro att den där tiden är över. Men vi har i färskt minne vad som hänt i de två senaste VM-turneringarna, då Kanada tagit guld på ren ATTITYD.
Det har visat sig gång på gång att det inte är namnen i laguppställningen som är det viktigaste. I så fall hade Tre Kronor tagit guld i både OS 2002 och i VM senast, anser jag.
Detta skrivet som en ren gardering.
Jag sitter nämligen och vrider och vänder på Team Kanadas lag i den World Cup-turnering som startar i dag (Kanada-USA i morgon), och på papperet ser gänget betydligt sämre ut än det gäng som Hardy Nilsson kan mönstra."

Är karln dum i huvet? Har han någon som helst koll på NHL? Tydligen inte.

I nästa stycke skriver han följande: "Vad händer med Mario?
Ska han använda gamle Mario Lemieux som center eller högerforward?
Ska han spela Lemieux i en förstakedja med Joe Sakic och Jarome Iginla, trots att det inte fungar och det blir dålig jämvikt i kedjorna?"

Lemieux spelar center eller VÄNSTER-forward. Blir det dessutom dålig jämnvikt om han spelar med Sakic och Iginla? Ja det är klart, Richards och St Louis var ju bara slutspelets respektive grundseriens bästa spelare. Hur skulle de kunna klara sig ensamma och övergivna utan hjälp från nån av de stora namnen? Sen har vi ju Heatley och Thornton, båda två bland världens bästa forwards, de skulle ju vara helt vilsna om de inte fick spela med Lemieux eller Sakic.

Om man nu ska skriva saker på Aftonbladet som tyvärr de flesta sportintresserade svenkar läser så bör man väl göra ordentlig RESEARCH först.

Tack för mig.
Kommentera

« · 414290