Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

BALTICA CUP!!!

« · 353892 · » Till forumet

Sv: BALTICA CUP!!!
slashpuppie:

Viktigt ändå för Tre kronor att få vinna en match för ovanlighetens skull...
Kommentera

Dream Team: Jag håller verkligen med om att en kommentator ska vara bra och spännade. Oavsett om det är en tjej eller inte. Men det viktigaste är att man är insatt och intresserad.
Kommentera

jenza: Absolut, kul att få höra den svenska nationalsången för en gångs skull.
Kommentera

Zcootah: Det är så skönt att dom vann. Hardy hade nog lite att tänka på.
Kommentera

Om man ser till de sk rutinerade som var med idag så är det ju tragiskt att se en sån som Lindman som så fort han är inne blir det livsfarligt bakåt. Lite mer hjärna tycker jag man kan kräva av en sån spelare.
Kommentera

Vi vann på straffar. Fasen vad bra vi är.
Kommentera

jenza:
Helt klart så var det viktigt att de för en gång skull lyckades att vinna.
Och dessutom klarade de av att göra mål....

Det går sakta men säkert framåt.........
Kommentera

maria29: Ja, visst är det viktigt, men det räcker tyvärr inte alltid med detta..
Kommentera

maria29: Ta godtycklig kommentator från Radiosporten. De är duktiga.

Jag tycker både Åsa och Curre är skittråkiga som kommentatorer.
Kommentera

pettsson: Var ju en fröjd att höra när Jihde och Wikegård tog över, Åsa och Curre är ju intressanta som två fossiler.
Kommentera

pettsson: radiosporten vet hur man ska svettas. jag jobbade kväll när sverige spelade mot finland i vm. och jag trodde hjärta skulle stanna ett antal gånger. Dom är roliga....
Kommentera

pettsson:
Dom enda kommentatorer som jag tycker är bra är dom på NHLs webradion
Kommentera

Dragan 2k:

Riktigt dålig straff av Kahnberg dock, han brukar ju vara säkerheten själv när det gäller straffläggning.
Kommentera

Sannes: Av det lilla jag såg av matchen så verkade Liv vara bra idag.
Bara hoppas att Henriksson är lika bra när han får spela.
Kommentera

Frella: Håller med, tusen gånger bättre :)
Kommentera

WarhawK: Aldrig hört talas om Lasse Granqvist?
Kommentera

Frella: Vi får skriva massinlägg till svt.....Om att byta fosssilerna.
Kommentera

danoj: Hehe. Han är en av elitseriens bästa straffläggare men jag var lite ironisk i mitt införande. Kommer det någonsin en fullpoängare i landslaget. Ett backmål och ett turligt kvitteringsmål. Nog måste väl forwardsen kunna prestera också
Kommentera

Portello:
Jo och jag gillar inte han heller
Kommentera

Dragan 2k:
det är för lite Timrå IK spelare i Landslaget...
in med flera så kommer 3 poängarna på löpande band..
Kommentera

Portello: Har du inte? Sportkomentator i alla ära den bästa kanske..Gunno fick avgöra med sin backhand på straff idag Härligt. och Guds hand Robban Carlsson kvitterade=)..
En seger två matcher kvar..
Ett steg i rätt riktning
Kommentera

WarhawK: Där ser man. Lasse Granqvist är ju en av kungarna i etern. Men snackar man kommentatorer kan man inte, får man inte, bör man inte bortse från de suveräna transatlantiska kommentatorerna som var på Eurosport förut. De var en ren njutning att lyssna på. "He shoots. He scoooooooooooorres!"
Kommentera

Dragan 2k: Hehe.. ja, när dom visade B-VM i hockey var det minsann underhållning på hög nivå! En match mellan Polen och Östtyskland blev helt plötsligt väldigt underhållande.. =)

Webradion från NHL är faktiskt väldigt bra. Lyssnade från Detriot senast i natt och dom får väl godkänt.
Kommentera

Dragan 2k:
Alla som jag har hört på nhl webradio har varit grymt bra dom med , iofs tror jag det samma som kommenterar där som är på vissa radio stationer . Men jag föredrar dom framför dom på canal + , synd bara sändningen på canal + ligger nån minut efter webradion
Kommentera

Bäckman och Vikegård lyckades "verkligen" dölja sina erfarenheter av en konkurshotad klubb i de södra provinserna...
Kommentera

Bäckman hamnar nog på floskeltoppen på söndag. Jag citerar: "grabbarna ska ha med godkänt beröm".
Kommentera

maria29: Ja, den sändningen har jag på mp3. Hur bra som helst! :o)

- "Jag slutar, det här går inte längre!"
- "Det går alldeles utmärkt!"
Kommentera

Det är mycket kritik mot kommentatorerna, men det sämsta är väl ändå producenterna? Det är inte direkt lätt att följa spelet när dom envisas med suspekta närbilder och filmar på andra ställen än där pucken är...
Kommentera

WarhawK: Jämför man de svenska kommentatorerna med de nordamerikanske dito får jag en känsla av att de svenska har en dag på jobbet. Varken mer eller mindre. De nordamerikanske däremot får man en känsla av att de verkligen uppskattar sporten och de känns ibland som fans som kommenterar - även om de är opartiska. Det är intensiteten när de kommenterar som gör det så undebart att lyssna på. Ta NHL kommentatorn som kommenterade när Peter Forsberg gjorde mål: "Peter the Great!!!!Peter the Great!!!!"
Kommentera

Dysso: Helt sant. När Gunno nätade straffen så filmades det bara på Gunno och halva målet var ju utanför bild! Jag såg inte om det blev mål eller vad som hände.
Kommentera

Mattias - 74: Kallar du det här toppishockey?
Kommentera

Dysso: Men det är ju trots allt ryssland vi pratar om, med tanke på att producenterna är ryska känns det inte lika angeläget att klaga på dem jämfört med två genomruttna kommentatorer.
Kommentera

Dragan 2k:
Jepp kan inte annat än hålla med dig . Vore kul om svankar kunde visa samma glöd för sitt jobb , men det lär vi nog inte få se närmaste tiden iaf.
Kommentera

Var det nån som hörde Wikegård säga en mening som inte innehöll Djurgården? Sen tyckte jag Bäckman var lite putt men så är han väl som person antar jag.
Kommentera

WarhawK:
svankar skulle ju naturligtvis vara svenskar
Kommentera

jenza: Nej, Niklas "Mr. Ego" Wikegård är så idiotiskt fokuserad på SITT lag så det finns inte! Nästan allt han säger står i nån slags relation med DIF..
Kommentera

Dream Team:

Ja det blir nästan svårt att ta det han säger seriöst. Det märktes också att Jihde blev lite irriterad på det. Men samtidigt är han lite småkul också, han vågar säga det han tycker till skillnad från de flesta andra tränare.
Kommentera

jenza:

Mycket handlade om att sänka Malmö från bådas sida. Bäckman lät bara antyda om hur en viss klubbs ansvariga var fullständigt inkompetenta, medan Nicke-lilltroll körde en mer, "nu är jag i en klubb som fungerar på ALLA nivåer-stil". Riktigt underhållande om du frågar mig.
Kommentera

maria29:

Tror du få slå opp ordet Ironi i svenska Akademins ordlista :)
Kommentera

Elitserien har tagit paus och ingen klubbhockey på ett tag. Fullt med SpS:are inloggade, så man trodde ju att dagens match mot Tjeckerna skulle komma lite mer i fokus, sas.
Knappt ett ord dock om matchen eller spelarinsatser, ngt som ju minst sagt brukar vara vanligt efter en förlust.
En liten reflektion bara.....

Tycker f.ö att vi vann rättvist, sett till hela matchen. Deras 2 mål (turbetonade enligt min mening), tillkom efter lite virrigt spel i egen zon.
Hela matchen var lite ostrukturerad, mer kamp än skönspel. Tycker dock att vi bitvis skapar bra tryck och framförallt ett par riktigt solklara målchanser. Som vanligt har man djävligt svårt att sätta dit pucken.
Nybörjarnerver hos en del?
Nåja, vi fick ju också vår beskärda del av turen. Carlssons handbollsmål var ju en solklar felbedömning av domaren.
Hur vi sedan kunde undgå att avgöra i slutet av förlängningen, är en gåta. Rhodin(?) lurade ner målvakten och skulle bara lyfta pucken över denne, men fanskapet lyckades på nå´t sätt få upp spaden och styra pucken över. Dessutom 2 stolpskott, varav Franzéns måste ha hörts ända hem till Linköping....
Kul debatt annars i studion i pauserna. Tyckte Dahlén hade bra synpunkter, men även de andra gökarna sä en del kloka ord....
Kommentera

Ja, roligt att höra paussnacket. Synd att inte hockeykväll och SM-slutspelet går i SVT istället.
Kommentera

Hade inte Sverige 4-5 st stolpskott förresten?
Kommentera

--- 20 Lindgren is back! ---

11 Kahnbergs "straff" var otäckt lik 11 Nicklas Danielssons straff i Gavlerinken. Man måste ju "dra isär" keepern!

Svårt att engagera sig i en hockeymatch när det inte finns någon matchklocka i bild.

Som vanligt under Euro Hockey Tour är paussnacket Hockeyakuten och arkivhistoriken intressantare än matcherna.

(Kände att det var dags för ett inlägg nu. Anneli börjar komma i kapp i inläggsligan.)
Kommentera

pettsson: "När Gunno nätade straffen så filmades det bara på Gunno och halva målet var ju utanför bild! Jag såg inte om det blev mål eller vad som hände."

Helt rätt. Mycket irriterande. Jämför med Foppas "Kenta Nilsson-straff" i olympiafinalen 1994. Inte heller där gick det ur den första kameravinkeln att se huruvida trissan var över eller under linjen.

Förresten; fram (tillbaka) med mållampor. Grön för miss/målvaktsräddning. Röd för mål. Straffutskjutningar i Elitserien är svåra att följa från bortre kortsidan så mållampor vore välkomna för oss bland den mindre skarpögda publiken.
Kommentera

20 Lindgren:

Vid en ES match borde du väl höra på resten av publiken om det blev mål ganska omedelbart? Det finns väl inte någon arena i Sverige där inte man inte på publikens ljud kan avgöra om det blev mål för hemmalaget eller inte... :)
Kommentera

Huge: Om deras mål var turliga,vad kallar du då tre kronors ? Det ena skulle ju inte ens ha godkänts.
Kommentera

Dysso: När vi i Timrå var i Gävle var de spökligt tyst. Deras klack sa inte mycket, hördes gjorde den inte, för de var de en annan klack som gjorde.. men de var ändå ett dåligt exempel eftersom Brynäs inte gjorde något mål den matchen.
Men om de skulle finnas en Ishall där man inte hör att hemmalaget gör mål de vore väl tragiskt om nått.
Kommentera

Tror att vid eventuell framgång i Baltica så kan man stava framgången HJÄRTA, många av de som är med nu är inga stjärnor i sina klubbar och ser det säkerligen som en ära att få spela i Tre Kronor om än i en skitturnering. Dessa spelare kliver in och vill verkligen visa upp sig och kriga för Tre Kronor.

De mer rutinerade som anses vara givna, tar nog inte dessa turneringar lika seriöst längre, man går givetvis in med 100% för uppgiften, men kanske saknar man hjärta för landslaget i dessa turneringar? Därav det skrala resultaten i dessa cuper. Man får nog helt enkelt sluta dalta med stjärnorna. Tycker Bäckman hade rätt i det han sa ang Jönsson/Nordström idag om att FBK går på 4 femmor hela säsongen och har ES bredaste trupp, dessa spelare lär knappast vara lika slitna som tex TIKs Nordgren och Carlsson då TIK gått runt på 3 femmor nästan hela säsongen. Att då Jönsson/Nordström får stanna hemma och fira jul, känns lite fel. Dessutom är man hemma lagom till jul =)
Kommentera

Matchens bästa spelare
1. Stefan Liv & Johan Franzen
2. Thomas Rhodin
3. Niklas Nordgren
Kommentera

16 skott i mål. Tragiskt att man kan vinna en match på 16 skott. Var finns offensivlustan?
Kommentera

« · 353892 · »