Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Baltica Cup Truppen!!

« · 345939 · » Till forumet

Sv: Baltica Cup Truppen!!
Huge: Ja, enligt flugorna är det antagligen det. Själv vet jag inte, för jag har inte smakat... :P~ Luktar illa gör det däremot.

/bobbe, börjar bli trött
Kommentera

bobbe: Aj fan. Kanske man skulle tagit ett exempel från insekternas värld istället:

99% av alla flugor gillar skit.
Är skit gott?

;-))
Kommentera

bobbe: Det bör väl klassas som aningen desperat iaf? ;)
Kommentera

Huge: Nae, jag lägger ner innan det ens närmar sig att spåra ur...

För övrigt anses det som "standard" i vissa kretsar att man förlorar debatten så fort man drar in Hitler som exempel. Alltså förlorar du! ;)
Kommentera

bobbe: Utan att nästla in sig i en massa filosofiska resonemang, men ändå ur ett mänskligt och humanitärt perspektiv, kanske man kan konstatera att Hitler iaf inte hade många rätt.
De rätt han ev hade, överskuggas väl av de monumentala tokerier han förespråkade och till viss del utförde.
Det är klart, frågar du en VAM:are får du nog ett annat svar... :-)
Kommentera

Huge: Motfråga: vem avgör vad som är rätt? :)
Kommentera

Huge: Han hade iaf vett att avgå (milt utryckt) efter att ha förlorat. Hur många gånger ska Hardy förlora? ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Får väl dra till med en gammal repris:

99% av tyskarna höll med Hitler.
Hade Hitler rätt? :-)
Kommentera

Hur fan har Hardy mage och stå och skylla på juniorerna för Tre Kronors katastrofala resultat, säger att dom inte räcker till internationellt, tacka fan för det när det är Hardys hockeyfilosofi som ska anammas redan från Pojklandslagsnivå. Hardy är en pajas, det enda han hänvisar till är att vi har tagit medalj 3 VM i rad. Hade han tagit 3 GULD i rad, då hade det varit en annan sak.
Kommentera

lizzard: 99% av Hockeysverige tycker tvärtemot vad Hardy och Huge gör :-))
Kommentera

Sedan hade dom en liten intervju med Curre Lundmark, han tyckte helt tvärt emot vad Hardy tyckte, han ville se hur han skulle klara sig utan Jönsson och Nordström.
Kommentera

70 Rodrigues: Känner igen det gör han, men prestigen hindrar honom att medge att andra har rätt... skillnad det där...
Kommentera

Huge: Hardy sa det rätt ut i Sporten på tv dom hade intervju med honom.
Kommentera

Huge: När journalister skriver positiva saker om Brynäs eller Tre Kronor så hänvisar du till det, men så fort det skrivs något negativt så saknar det substans. Har du fått stryk av någon journalist någon gång eller hade du bara betong i sandlådan :-))
Kommentera

lizzard: Att dra den slutsatsen utan att ens ge Prestberg chansen är inget annat än en ren jävla skandal.

Avgå Hardy, annars får hockeysverige se till att du försvinner.
Kommentera

lizzard: Tanken har föresvävat mig också, och fan vet om det inte ligger ett korn av sanning i det hela...
Kommentera

Huge: Nu har vi fått orsaken varför inte Prestberg får vara med, Hardy tror inte Prestberg klarar sig utan Jönsson och Nordström.
Kommentera

70 Rodrigues: Problemet är att dessa genomskinliga tankar är just genomskinliga, dvs dom saknar helt substans i de flesta fall.
Stackars lille Daniel har också fått det onda ögat, tydligen....
Kommentera

Dragan 2k: Tycker att Daniel Berglund i Expressen summerar Hardy Nilsson klockrent med följande ord: Det enda Hardy Nilsson avskyr djupare än journalister är journalister som har fräckheten... ja, oförskämdheten att trycka ens en liten och i stort sätt genomskinlig tanke om hans uppdrag som förbundskapten i Tre Kronor. Hardy Nilssons motto är lika trubbigt som enkelt: En tystad journalist är en bra journalist. För ingenting begriper dom ju. Ohhhh, vad tröttsamt. Tjurskiten når en snart upp till ögonbrynen, HARDY NILSSON SKULLE INTE KÄNNA IGEN ETT FIASKO OM DET SÅ ANFÖLL HONOM FRAMIFRÅN I SJÄLVLYSANDE SPARKDRÄKT.
Kommentera

DIForever:
Ja vad gör Thomas Johansson i Tre Kronor? Förutom att han varit den bästa svenska backen de två senaste turneringarna så vet jag inte vad han gör där.
Kommentera

Dragan 2k:

haha, jo.. Karalahti är brutal, spelar tufft o fult, men han blir bara sämre o sämre för varje dag tyvärr..
Kommentera

Dragan 2k: Ja, han ser verkligen livsfarlig ut :)
Kommentera

Aija: Ligger någonting i det. I mina ögon spelar Finland en mer fysisk ishockey än Sverige gör. Känns ibland som det finns mer engagemang hos Finland än det gör hos Sverige. SKulle sitta fint om vi kunda haft en Karalahti i vår trupp. Bara synen att se honom komma mot en skulle få mig att signalera för byte.:-)
Kommentera

Dragan 2k:

Har de inte alltid varit så då? ;)
haha
Kommentera

DIForever: Känns nästan som regel numera att FInlads trupp är bättre än den svenska. Bortsett från vinsten mot dem i bragdmatchen häromsistens känns allt som oftast Sverige numret för litet för finnarna.
Kommentera

Hmm... vad ska man säga om Hardys uttagning?

Målvakterna: Två av de bästa i ES.

Backarna: Thomas Johansson? THOMAS JOHANSSON!? Vaf*n gör han i truppen... suck...

Forwards: Hmm... uttagningen av Kollar blev jag aningen förvånad av... Hardy ville väl ha en spelare som kämpar och sliter och kan ta stryk framför mål, vad vet jag. Namnet Tim Eriksson blev jag också lite förvånad över, Hardy brukar väl aldrig ta ut småväxta spelare? :) Ett annat namn jag verkligen blev förvånad över var Niklas Persson, Hardy är ju känd för att nästan aldrig ta ut Leksingar, hur bra de än är.

Vad ska man säga om Finlands trupp då? Den ser lite bättre ut än den svenska, men två namn skulle jag vilja ta bort och det snabbt: Sami Helenius och Hannes Hyvönen. Förstår inte varför de är med. Skäms Summanen!
Kommentera

Eltifoso: Riktig och riktig chans. Det kan disskuteras. Nog snackat om Bjurling-uttagningen. Du har din åsikt och jag har min. Tycker fortfarande samma som jag tyckte den gången.
Och Baltica Cup med dom spelarna som Hardy tatt ut är inte mycket å hurra för.
Kommentera

Häger*:

Den uttagninge var väl den mest väntade, han sa ju redan tidigt i höstas att han skulle satsa på Henke, Liv och Hento.. förstår du nu varför han väntade med Hento till en riktig chans och inte bara en inbjudning med armbågen?

Förövrigt måste jag säga att jag är nöjd med FBK-ögon, det blev inte så många som var tugna att sticka utan de flesta kan vara hemma och ladda upp under julen och slipa lite på detaljer i samspelet.

Martin Lindman har ju tumbrott så han kommer kanske också stanna hemma...
Kommentera

Helt enormt... Ska man vinna hela den där prispotten som ligger i grung för alla de här skitturneringarna så lär man väl ta ut ett RIKTIGT lag?

Otroligt att glömma Prestberg, Lind & Mattiasson... Finns ju fler frågetecken i den här truppen än i Gudrun Schymans deklaration...
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, precis. Va fan säger man? Han hade inte speciellt mycket att komma med denna gång heller den där Hardy.
Men han har då lite förnuft trotts allt när han tar ut Daniel Henriksson ...
Kommentera

Aija: Av nån anledning finner jag Finlands trupp något starkare på papperet...undrar varför =)
Kommentera

Ford Prefect:
Vi får göra som Zlatan så fint svarade någon idiot på 4an.
Skicka experterna från media och låt dem representera Sverige i denna turnering !
Kommentera

Finland:

30 MV Fredrik Norrena Linköping 29.11.1973 Pietarsaari 183 85 L
31 MV Mika Lehto Tappara 12.04.1979 Vammala 180 80 L

2 P Sami Helenius Jokerit 22.01.1974 Helsinki 199 104 L
3 P Petteri Nummelin Lugano 25.11.1972 Turku 178 83 L
6 P Ilkka Mikkola Kärpät 18.01.1979 Oulu 182 87 L
7 P Antti-Jussi Niemi V Frölunda 22.09.1977 Helsinki 185 87 L
10 P Jere Karalahti HIFK 25.03.1975 Helsinki 188 96 R
18 P Tuukka Mäntylä Luleå 25.05.1981 Tampere 176 80 L
26 P Toni Söderholm HIFK 14.04.1978 Kauniainen 188 84 L
28 P Janne Niskala Lukko 22.09.1981 Västerås 184 86 L

9 H Kimmo Kuhta HIFK 19.06.1975 Helsinki 183 84 L
11 H Tony Virta HPK 28.06.1972 Hämeenlinna 178 86 L
14 H Antti Aalto TPS 04.03.1975 Lappeenranta 187 96 L
15 H Pasi Määttänen HV 71 11.06.1972 Tampere 178 85 L
16 H Ville Peltonen Lugano 24.05.1973 Helsinki 180 84 L
19 H Erkki Rajamäki Ilves 30.10.1978 Vantaa 187 94 L
22 H Mikko Eloranta TPS 24.08.1972 Aura 183 86 L
23 H Toni Dahlman Ilves 03.09.1979 Helsinki 181 88 R
32 H Kimmo Rintanen Kloten Flyers 07.08.1973 Rauman mlk 181 88 L
39 H Jukka Voutilainen HPK 14.05.1980 Kuopio 176 88 R
40 H Hannes Hyvönen Färjestad 29.08.1975 Oulu 187 97 R
41 H Kalle Sahlstedt HV 71 25.08.1973 Rauma 175 84 L
71 H Mika Pyörälä Kärpät 13.07.1981 Oulu 183 80 L
Kommentera

Frella:

Jag syftar framförallt på Pelle Prestberg.
Han SKA få chansen!
Att Nilsson inte vågade pröva honom vid första turneringen var acceptabelt, men nu tycker jag han var värt en riktig chans!
Han har forsätt på samma sätt som han började säsongen och kommer troligtvis forsätta på samma sätt.
Verkligen konstigt att spelare som Prestberg inte kommer me, när hela Sverige säger att svensk hockey saknar målskyttar, vad är Prestberg om inte en utpräglad målskytt?
Jaja, han är ju iofs inte speciellt ung, men absolut inte för gammal heller, han är väl runt 27, 28 nånting.. ? ingen ålder ännu isf.

Finlands trupp ser också ganska konstig ut.
Sami Helenius... 0+1 på 29 matcher, och enda spelaren i Jokerit som har - i +/- statistiken, resten av spelarna i laget ligger runt +5-10
Helt oacepptabelt att en spelare som han kommer me!
Samma sak gäller Tony Virta och Jere Karlahti, som absolut har sett sina bästa dagar vad gäller hockey.
Kommentera

Frasse: Nej, men då får väl hela landslaget avstå då. Vi skickar inget lag till Ryssland helt enkelt. De mindre etablerade stjärnorna har också familjer de vill umgås med. Dessutom är de här turneringarna träningslandskamper. Hur ska man kunna spela ihop ett lag om de som spelar träningsmatcherna petas när allvaret börjar?
Jävla dalt, det är vad det är.
Kommentera

Ford Prefect:
Just Baltica Cup har ju alltid varit en turnering som det äldre gardet velat slippa delta i och i stället få tillbringa tid med familjen.
Kan dock hålla med dig om att man skall delta om man blir uttagen oavsett turnering.
Men så länge det spelas turneringar var och varannan månad så kommer det komma återbud från det rutinerade gardet.
Alla vill de spela VM men inte många vill spela 10 matcher med klubblaget i månaden för att sedan bli tvungna att åka till Tjeckien eller Ryssland en helg när man i stället kan få vara lediga.
Kommentera

Frasse: Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Är man inte med på träningen får man inte spela match. Det gäller hela vägen från pojklaget till eliten.
Ställer man inte upp och spelar i "skitturneringarna" så ska man inte spela VM heller. Jag trodde Hårde Hardy var mannen som kunde få bukt med det otyget, men istället har det bara blivit allt värre.
Kommentera

Huge:
Det kommer bli som vanligt med denna turnering att de rutinerade spelarna (läs JJ,PN,NA) drabbas av småskador lagom till turneringen.
Ganska självklart att Hardy då inte brytt sig om att plocka ut äldre soelare som Prestberg, Lind mfl då han av erfarenhet vet att dessa har lätt för att bli "skadade" just inför denna turnering.
Men vem skulle inte hellere vara hemma med familjen än att åka till Ryssland precis före jul oavsett om det handlade om att representera Tre Krono eller inte .
Kommentera

Tänk vad enkelt det ändå är att genomskåda de s.k "experternas" avsikter i media. Senast i raden är herr Thorneus på Aftonbladet.
Stackars Patrik,...
Hardy är ju så trulig och inåtvänd. Tackar fan för det när han för det mesta måste försöka förklara sig för ett gäng nollor i kvällspressen.
Nu blåser Thorneus upp Baltica Cup till att vara livsavgörande för svensk hockeys framtid. Eftersom han vet att denna turnering aldrig varit speciellt populär bland spelarna, och att de bästa spelarna oftast tackar nej, ökar naturligtvis oddsen att Sverige skall göra en sämre turnering.
Då får hr T vatten på sin kvarn och uppdraget utfört.

Man vet ju inte vilka spelar som tackat nej eller vilka som fått förfrågan eller inte. Truppen ser ändå intressant ut med tanke på omständigheterna. Det enda man höjder på ögonbrynen över skulle väl isf var Kollars uttagning. Tror att varken Lind eller Prestberg skulle göra bort sig, men Lind är nog lite för gammal och långsam. Har dessutom inte den rätta hårdheten. Hans styrka sitter mkt i skallen, men det fysiska kanske ligger honom i fatet lite grand.
Ser annars intressant ut med Hagos, Jämtin, Pettersson t.ex....
Kommentera

Ford Prefect: Varför är inte DIFs Odåga med? Tackade han nej? Sen är väl truppen mer eller mindre komplett med några undantag. Saknar bl a SSKs-Patrik Zetterberg&Bert Robertsson, MIf-Peter Andersson och Tobis Holm från LIF. Kankse jag glömt någon annan okänding i farten

:D

SkämtÅsido, Hardy verkar verkligen ta i för att få sparken. Om truppen han tagit ut skulle spela i Elitserien skulle laget antagligen hamna någonstans mellan placering 3-7 sisådär.
Kommentera

70 Rodrigues: Aftonbladet har väl lurat Hardy, annars skulle inte Söderström ha blivit uttagen. Hardy tror väl att det är Tommys grabb. ;)
Kommentera

Aija: Ett misstag?! Truppen består av unga spelare där vissa spelar 3e 4e femma, kul med en ung trupp, men hade som sagt velat sett ett lag bestående av målskyttar för att se om Landslaget kan göra mål eller om det är på nåt annat plan det brister...
Kommentera

För en gångs skull tycker jag Hardy har gjort ett misstag i lag uttangningen..
Kommentera

70 Rodrigues: Skandal! In med Zlatan!
Kommentera

Hong Kong: Det är fan tur att man är från Märsta då :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Kollar och Jämtin! Tillåt mig småle, Jämtin har väl varit skadad större delen av säsongen tex, Sen är det ju rätt kul att han tar ut en ung trupp, men nog hade jag hellre sett att man testade målskyttar framför unga spelare en sån här gång.
Kommentera

70 Rodrigues: Dessa stockholmare...dom är pack hela bunten...=)
Kommentera

Hong Kong: Aftonbladet har skrivit fel ang Söderström, han spelar ju i Timrå och inte i Djurgården.
Kommentera

70 Rodrigues:
Att hardy än en gång visat han inte kapabel att ta ut en trupp
Kommentera

« · 345939 · »