Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Baltica Cup Truppen!!

« · 345939 · » Till forumet

Sv: Baltica Cup Truppen!!
Huge: Ja, enligt flugorna är det antagligen det. Själv vet jag inte, för jag har inte smakat... :P~ Luktar illa gör det däremot.

/bobbe, börjar bli trött
Kommentera

Huge: Ett par hundra miljoner ryssar kan inte ha fel; Vodka är gott! :)
Kommentera

Ford Prefect: Känner inte så många ryssar, men Krutov tyckte nog iaf att det var gott.... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Har du fått stryk av någon journalist någon gång eller hade du bara betong i sandlådan :-))"

Jag skippade sandlådan.
Vissa sitter kvar.... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Vi har ju tappat på juniorsidan och de som borde dominera nu, gör det inte. Knappast Hardys fel, eller?
Nuvarande ledning har ju dragit igång ett program för att stärka juniorsidan och detta tar tid. Ganska naturligt, men måste tydligen ändå upprepas.

"Hade han tagit 3 GULD i rad, då hade det varit en annan sak."

Vi förlorade mot blivande världsmästarna 2 gånger i semifinal, dessutom i sudden.
Senast förlorade vi finalen knappt, för att inte säga orättvist.
Marginalerna är små och med lite flyt hade vi lika gärna kunnat vinna, om inte alla 3, så i alla fall kanske 1 av mästerskapen.

Bara för att man inte vann ngt av dessa mästerskap, är tydligen hela upplägget värdelöst. Hade man bara vunnit, hade tydligen allt varit toppen.
Snacka om avsaknad av proportioner....
Kommentera

Huge: Straffar tom i dessa semifinaler.

Tycker Hardy Nilsson visar stake då han tar ut denna trupp. Trots påtryckningar utifrån om hur viktigt det är med resultat så tar han ut en trupp som väl får kallas mer än U-21 trupp än ett A-landslag.

Angående Pelle Prestberg så vill han kanske vänta tills Jörgen Jönsson och Peter Nordström också är med.

Bra att framtidskillar får chansen att visa upp sig också.
Kommentera

Huge: Hade nog varit bra för dig att leka lite i sandlådan(dock utan betong) då hade du inte varit så förbannat trångsynt o naiv...
Kommentera

Nu står inte ens elitserietränarna bakom Hardy, undrar varför?? Men dom är väl lika inkompetenta som alla journalister eller?
Kommentera

70 Rodrigues: Vet inte var du fått den uppgiften ifrån. Men när senaste stormen blåste, under/efter Karjala Cup, så stod ES tränarna bakom Hardy och tyckte han var rätt gubbe för jobbet. Om man nu ska tro det som står i tidningarna.
Kommentera

En bilbom expolderar på Röda torget i Moskva....Med lite tur kanske hela clownturneringen inte blir av.

Du är inte på resande fot i österland Rodrigues??
Kommentera

Hong Kong: Varför spränger man en bom? ;)
Kommentera

Ford Prefect: Oj så petig man kan vara idag då :)

Läste lite till på aftonbladets sida. Såg där det Roddan skrev om. ES tränarna börjar tvivla på Hardy, i alla fall en del av dom.
Kommentera

Hong Kong: De har nog tvivlat länge, men inte velat säga det.
Tänk dig själv: På ena sidan har de Hardy, som de inte håller med. På andra sidan har de reportrarna, som de tycker minst lika illa om och absolut inte vill ge poäng till.
Vad ska man välja? :)
Kommentera

Ford Prefect: Pest eller kolera. Kan tänka mig att många ES tränare som inte har varit landslagscoach har det som en dröm att en dag träna 3kr. Då är det kanske bäst att stryka landslagsledningen medhårs.
Kommentera

Hong Kong: Det kan också vara en orsak ja.
Men är det bara jag som har fått känslan att det inte är lika hög status på det jobbet längre? Precis som det inte är lika hög status att spela i Tre Kronor, och precis som intresset för landslaget krympt allt mer? Varför?
Kommentera

Ford Prefect: Tror det är många som tänker såsom du gör. 3 kronor är devalverat!!
Kommentera

Hong Kong: 10 av 12 tränare tvivlar på Hardy!!!
Kommentera

Lumber Jack: ÖHH Zlatan? nä det är fel! Han kan inte hockey! Du är nog dåligt uppdaterad du...
Kommentera

Linda87: Du kanske har hört talas om IRONI? Inte? Nähee, ok...
Kommentera

DIForever: Akta dig... Det kan vara så att du gick i fällan nu. Tänk om Linda också var ironisk?
Kommentera

Ford Prefect:

Exakt min tanke, så du är inte ensam om att ha den hypotesen :)
Varför det är så kan man ju naturligtvis bara spekulera i, ett inte alltför vågat tips är ju att spelarna själva vet om att intresset för Tre Kronor inte är vad det har varit, samt att man ideligen får stryk i dessa pajasturneringar.
Sen en replik till en herre som jag nog vet kommer att känna vid sig utan att jag behöver nämna några namn, appropå små marginaler och övriga bortförklaringar, ingen kommer någonsin att komma ihåg en förlorare, oavsett om man slutar 2:a eller 3:a i något mästerskap, lägg till 2 OS fiaskon och du har Hardy Nilsson i ett nötskal.
För övrigt sympatiserar jag inte alls i vanliga fall med FBK, men i fallet Pelle Prestberg så vart det återigen ett sk grovt tjänstefel vår käre Förbundskapten gjorde igår.
Kommentera

Ford Prefect:I så fall är inte det här den första gästboken hon har varit "ironisk" i..

Hoppas nu bara att du inte var ironisk så att jag gick i fällan:P
Kommentera

Nike89: *ASG* Nu börjar det bli jobbigt... Är du ironisk? Är jag? Gah!
Kommentera

danoj: Personligen tror jag det finns fler än en förklaring till att Tre Kronor idag är nere i sisådär enåfemti.
En förklaring är antagligen alla pajasturneringar, som man dessutom får stryk i.
En annan förklaring kan vara dribblande med styret som har varit. Vi skulle ju ha en General Manager ett tag, och olika coacher i varje turnering, vem fan som nu kläckt den strålande idén.
Men framför allt tror jag att själva äran i sig har försvunnit. Det är inte samma sak att representera landslaget längre. Det i sig har antagligen också flera orsaker. T ex att det inte längre är de bästa som tas ut, utan de som bäst passar in i Hardys fantasier eller som har kortast resväg. Snart nog alla har spelat i Tre Kronor. Att man dessutom daltar med stjärnorna och låter dem slippa turneringar de inte vill åka till, men ändå garanterar dem en VM-plats, hur inspirerande är det för de som faktiskt åker till Ryssland då?
Att intresset för det svenska landslaget dalar i stugorna är också en del av förklaringen, liksom intresset i de svenska stugorna dalar av ovanstående anledningar. Folk i allmänhet upplever att deras egna spelare förbises, Hardy har inget förtroende kvar så varför ska vi titta? Ungefär så.
Kommentera

Ford Prefect: Vet inte om intresset för Tre Kronor krympt speciellt mkt i grund och botten. Bara att titta här på sidorna just nu. Ett djävla snackande om Hardy och landslaget. När det är dags i vår sitter alla där igen och skriker framför teven i vanlig ordning. En viss mättnad kan kanske dock märkas, främst pga att det är många matcher ändå i ES, plus alla småturneringar.
Hardys jobb har nog fortfarande relativt hög status bland tränarna, trots att jobbet är tufft och utsatt.
Även om spelarna idag är mer kartlagda än tidigare, tror jag ändå att de flesta innerst inne ser det som en ära att spela i blågult.
Som sagt, före varje turnering går ju debattvågorna höga, vilket väl i någon mån tyder på att intresset inte avtagit nämnvärt...
Kommentera

70 Rodrigues: "10 av 12 tränare tvivlar på Hardy!!!"

Läser man svaren kan man kanske lista sig till vad frågorna handlade om: Vad man tycker om laguttagningen DENNA gång till BC, samt vad man tror om blågults chanser i turneringen.
Vad tränarna tycker om Hardy, rent generellt som kapten, fick man väl inget svar på direkt....
Kommentera

Huge: Jag tror inte SpS är representativt för den övriga befolkningen. Vi är sportfånar, men den övriga publiken då? För i grund och botten är det dem man spelar för. Eller?
Kommentera

Ford Prefect: Som du säger, de redan frälsta tittar ju alltid ändå.
På den gamla goda tiden när det bara fanns 2, eller t.o.m kanske bara 1 kanal på teven, då bänkade sig väl gemene man i stugorna när 3KR spelade.
Intresset har naturligtvis svalnat en aning, mest beroende på det enorma massmediala utbudet, skulle jag tro. NHL på C+, ES i ComHem, etc etc...
Kommentera

Ford Prefect: Jag tror det är vinster som räknas, även i sk skitturneringar såsom dessa. Hardy kan nog få laget att vinna, om han överger sin totaloffensiv. Just nu spelar man Full fart framåt åk på kontring bakåt. Hardy och Tre Kronor gör skapliga resultat i VM, men vägen innan VM kantas alltid av mediokra insatser för att inte säga usla, på vägen till VM har sedan folk tappat lite av intresset och skiter då i ett VM som dessutom går på TV3.

Att nu SVT börjat sända dessa förturneringar är positivt, men det ger inget så länge inte Sverige kan förmå att vinna. För att börja vinna kanske man måste börja spela lite tråkigare, men det kan det väl vara värt om folket får se vinster?
Kommentera

Frella: Jag vet inte om jag håller med om att det är så förbannat offensivt heller. Tokoffensiv vore det om man förlorade med 8-6. Då skulle jag fortfarande tycka att det var roligt. Men alla matcher slutar ju 1-3 och 0-2. Jätteoffensivt. ;)
Kommentera

Huge: Hardy lyckades med bedriften att få ett av de bästa landslag vi skådat,förlora mot Vitryssland.Redan där skulle han varit ett minne blott.Den enda gången 3kr spelat bra under hans ledn var mot finnarna senast i VM,då dom sket i vad han sa och gick ut och lirade den hockey dom är bäst på.Inget jävla torpedskit.
Kommentera

Huge: Jag tittar ofta, mest för att det är hockey. Men jag känner ingenting alls för Tre Kronor längre. De berör mig inte, jag skiter i om de vinner eller inte. Hockeyn är tråkig och det är definitivt inte hela Sveriges lag längre. Det är Hardys lag.
Kommentera

Ford Prefect: Nog tycker jag man spelar offensivt alltid, men fel offensiv, det är full fart rätt ner i sargen, sen får man iväg nå fösare på mål, man spelar fint, men inte händer det mycket farligt.
Kommentera

sylf: Torpedskiten du talar om har man ju mer eller mindre övergivit för länge sedan. Numera spelas ju en modifierad variant, ganska skild från den Hardypraktiserade varianten i Djurgården.
Historien om att Hardy i finnmatchen skulle ha givit strikta torpedorder fram till deras 5-1, och att spelarna därefter skulle ha gjort ngn sorts myteri, verkar vara en vandringssägen som man hör lite då och då....
Kommentera

Frella: *S* Full fart rätt ner i sargen är nog den bästa beskrivning jag hört på länge. Ingen har kontroll på pucken och det verkar som systemet bygger på att ingen ska ha det heller. :)
Kommentera

Ford Prefect: Att intresset svalnar har nog olika orsaker. En sådan kan ju vara att man t.ex blir äldre, och därmed ser lite annorlunda på saker och ting, även hockeyn.
Var hockeyn egentligen så mkt roligare förr?
Det är ibland lätt att se tillbaka på det hela i ett litet skimmer, skulle jag tro.
Men jag håller med, visst var man mer engagerad tidigare...
Kommentera

WarhawK:

Att inte Prestberg är med är ju grov tjänstefel!!!

Men det är ju så!!

Ledet man poängligan kommer man inte med i Tre Kronor!!

Lika för Karlberg förra året!!

Han måste ha en skruv lös!
Kommentera

Mattias - 74: Karlberg?
Kommentera

Mattias - 74: Hardy för inte längre en kamp mot 2:a landslag utan mot den svenska sportjournalistkåren. Innerst inne vet han att han gjort bort sig "Big Time" men prestige gör att han aldrig kommer att ge sig, vilket är förbannat synd för Svensk hockey, för att den kommer tyvärr att dö med Hardy vid rodret.
Kommentera

Huge:

"Var hockeyn egentligen så mkt roligare förr?"

När det gäller Tre Kronor så kan man väll säga att intresset har gått från "Tokhett" till "iskallt" , iaf enligt min personliga åsikt.
Det baserar jag främst på för många "clownturneringar" , ingen kontinueitet i laguttagningarna, och mest framförallt, vinsterna uteblir.
Och den sista orsaken kan jag nog garantera är en övervägande fakto gällande det allmänna instresset för Tre Kronor, uteblivna vinster = minskande intresse.
Kommentera

danoj: Jag tycker han borde ha me Prestberg om du gyller så myvket på att du dåm inte gör poäng så jag tror du redan har förlorat tuneringen tyvärr
Kommentera

Aik_nisse: om HArdy gyller så mycket på att dåm inte gör mål varför tar dom inte me en som kan göra mål då
Kommentera

70 Rodrigues: Dom enda som gjort bort sig hittills är Wennerholm & Co.
Tänker inte längre än vad näsan räcker, och de flesta verkar ha en näsa modell platt.
Handlingsplanen för att försöka få igång juniorverksamheten och i ett längre perspektiv landslaget, har ju egentligen bara börjat.
Det är först om ett par år som man kan göra en utvärdering och se om det var bra eller inte. Att göra en kovändning nu, bara för att vi inte lyckades få in en avgörande puck mot Kanada i våras, är minst sagt obegåvat.
Hade vi slagit Kanada, hade tongångarna varit helt annorlunda idag...
Kommentera

Huge: Bla bla bla!!! Inse att Hardy inte fixar det här, är det så förbannat svårt att fatta, vilken annan förbundskapten oavsett sport skulle ha suttit kvar på sin post med liknade katastrofala resultat??? Karln måste avgå nu om han nu överhuvutaget har någon heder kvar eller vill fortsätta coacha ishockey. Hur länge till har du tålamod med Hardys dåliga resultat???
Kommentera

70 Rodrigues:

Lätt svar, ingen annan förbundskapten :)
Kommentera

För mig får gärna Sverige spela som Södertälje bara man vinner några matcher, vinner man matcher vinner man tillbaka folkets hjärtan, oavsett hur man vinner, hur ska man annars kunna förklara hur folk gillar SSK? =)
Kommentera

Frella: inga gillar SSk
Kommentera

Stackar lilla Hardy, hela journalistkåren är ute efter han, dom är så elaka o inkompetenta, kan ju ingenting om idrott. Kritik från media ska man ha med i beräkningarna när man ger sig på förbundskaptentjänsten, det är bara bita ihop o svara på frågorna från media och inte hålla på med någon slags prestigekamp och springa o gömma sig o vägra svara på frågor som har med hans spelsätt o roll som coach att göra, karln blir ju skogstokig om någon journalist ställer sådana frågor.
Kommentera

Huge: Suck,,,alla dessa om och kanske....Vore det inte bättre att basera allt på hur det ser ut i verkligheten ?
Kommentera

Ser ingen anledning i att ha Hardy kvar... Förstår inte att man kan sitta och försvara Hardy! Karln säger att vi har ju tagit medalj i de tre senaste VM men vem vill glassa med ett silver? Vi är ju en så pass bra hockeynation att vi ska kunna ta hem guld varje gång! Att han inte kan ta ut ett vettigt lag gång på gång är det som fick mig att se rött!Det var f.n droppen...
Kommentera

« · 345939 · »