En av finurligheterna med detta forum är att man kan följa skribenternas inlägg...om man vill.
En sådan här dag är det svårt att inte plocka lite och citera signaturen Da Beezer. Håll till godo.
"Det kommer helt klart att bli en fröjd att beskåda OS, främst Kanada vars lag är sagolikt. Angående centrarna så lär väl Nieuwendyk (i viss konkurrens med Owen Nolan) vara lagets trettonde forward och därmed inte spela särskilt mycket. Jag tror dessutom att det finns stor risk att mjuke Mario Lemieux (och även psykiskt instabile Theoren Fleury) missar turneringen."
"Jag har tittat på laguppställningen och den är inte särskilt skräckinjagande om man tittar på USA, Kanada, Tjeckien och Ryssland, de lag Sverige ska spela mot. Det kanske är du som bör ta en extra titt på Sveriges laguppställning."
"Guld till Tre Kronor. Knappast. Medalj är nästan en utopi."
"Synd för Sverige, nu är chanserna till medalj nästan obefintliga." (angående att Foppa inte kunde ställa upp).
"Jag underskattar defenitivt inte Sverige. Bara för att de svenska spelarna är sämre offensivt och gör lite poäng så betyder det inte att de är världens bästa defensiva spelare."
"Finland räknar jag inte in bland "De fem". De kommer få stora problem med Slovakien." (är det någon som hajar något?)
"Kanada, USA, Tjeckien och Ryssland har alla bättre lag än Sverige. Stor rink bör väl vara ungefär lika stort problem för de flesta lag. De flesta NHL-spelarna från Europa har ju spelat på liten rink ett bra tag."
"Sverige har förutom den svagaste truppen, också den svagaste offensiva truppen av alla fem lag."
"Visst har Sverige några spelare som kan avgöra matcher. Skillnaden är att i många av motståndarlagen kan samtliga spelare avgöra matcher. Sverige har ingen som helst chans till guld, medalj kan gå med mycket flyt."
"Man kan väl vara det bästa laget utan att för den skull spela ut alla andra lag." (???? är det någon som hajar något? kanadensiskt försvarstal?)
"Svensk hockey går knappt att titta på längre. Det är i princip bara hakningar, höga klubbor, fasthållningar, slashingar och det finns inga profiler." (usch då, vi har myglat till oss en 5-2 seger från ett övermäktigt motstånd)
"Ja självklart är Peter Forsberg överskattad. Han är utan tvekan Sveriges mest överskattade idrottsman. Övriga hockeyvärlden håller med mig, men inte stora delar av hockeysverige." (är det någonsin någon som hört från en utlänning att Foppa skulle vara överskattad. Ja knappast de som betalar ut lönerna i NHL iaf. Och de är väl knappast svenskar)
"Gagne har vi redan debatterat i Sundsvall Hockeys gästbok. :-) Han komer inte bli bänkad utan vara en av turneringens bästa spelare." (vem fan är Gagne? :)
Är det någon mer än jag som får tankarna till femtekollonnare och Quislingar? Alltså än övertro på utrikes fullkomlighet medans man ser ner sin egen nation.
En sådan här dag är det svårt att inte plocka lite och citera signaturen Da Beezer. Håll till godo.
"Det kommer helt klart att bli en fröjd att beskåda OS, främst Kanada vars lag är sagolikt. Angående centrarna så lär väl Nieuwendyk (i viss konkurrens med Owen Nolan) vara lagets trettonde forward och därmed inte spela särskilt mycket. Jag tror dessutom att det finns stor risk att mjuke Mario Lemieux (och även psykiskt instabile Theoren Fleury) missar turneringen."
"Jag har tittat på laguppställningen och den är inte särskilt skräckinjagande om man tittar på USA, Kanada, Tjeckien och Ryssland, de lag Sverige ska spela mot. Det kanske är du som bör ta en extra titt på Sveriges laguppställning."
"Guld till Tre Kronor. Knappast. Medalj är nästan en utopi."
"Synd för Sverige, nu är chanserna till medalj nästan obefintliga."
(angående att Foppa inte kunde ställa upp).
"Jag underskattar defenitivt inte Sverige. Bara för att de svenska spelarna är sämre offensivt och gör lite poäng så betyder det inte att de är världens bästa defensiva spelare."
"Finland räknar jag inte in bland "De fem". De kommer få stora problem med Slovakien."
(är det någon som hajar något?)
"Kanada, USA, Tjeckien och Ryssland har alla bättre lag än Sverige. Stor rink bör väl vara ungefär lika stort problem för de flesta lag. De flesta NHL-spelarna från Europa har ju spelat på liten rink ett bra tag."
"Sverige har förutom den svagaste truppen, också den svagaste offensiva truppen av alla fem lag."
"Visst har Sverige några spelare som kan avgöra matcher. Skillnaden är att i många av motståndarlagen kan samtliga spelare avgöra matcher. Sverige har ingen som helst chans till guld, medalj kan gå med mycket flyt."
"Man kan väl vara det bästa laget utan att för den skull spela ut alla andra lag."
(???? är det någon som hajar något? kanadensiskt försvarstal?)
"Svensk hockey går knappt att titta på längre. Det är i princip bara hakningar, höga klubbor, fasthållningar, slashingar och det finns inga profiler."
(usch då, vi har myglat till oss en 5-2 seger från ett övermäktigt motstånd)
"Ja självklart är Peter Forsberg överskattad. Han är utan tvekan Sveriges mest överskattade idrottsman. Övriga hockeyvärlden håller med mig, men inte stora delar av hockeysverige."
(är det någonsin någon som hört från en utlänning att Foppa skulle vara överskattad. Ja knappast de som betalar ut lönerna i NHL iaf. Och de är väl knappast svenskar)
"Gagne har vi redan debatterat i Sundsvall Hockeys gästbok. :-) Han komer inte bli bänkad utan vara en av turneringens bästa spelare."
(vem fan är Gagne? :)
Är det någon mer än jag som får tankarna till femtekollonnare och Quislingar? Alltså än övertro på utrikes fullkomlighet medans man ser ner sin egen nation.