JimmyH: Det gör han förmodligen. Och med all rätt. Det är inte Hardy det är fel på, utan hans spelsystem. Med vissa små förändringar är det i princip samma system som DIF spelade med säsongen 00/01. Det systemet lästes sönder och samman av Frölundas coacher med C. Evensson i spetsen. Efter det borde väl hela världen kunna räkna ut med arslet att han skulle införa samma system även i landslaget. Det gjorde han också, men förbättrade det litegrann. De övriga hängde inte riktigt med det första året. Då nöjde sig Hardy med det. Systemet utvecklades inte mer och därmed var alla andra nationer ikapp. Sen gnälldes det efter Karjala över att vi inte hade rätt spelartyper för det spelsystem vi använder. Och att det skulle bli bättre till VM, när NHL-spelarna anslöt. Men, om vi inte kan bygga upp en bra stomme under träningsturneringarna räcker det väl inte med förstärkningar från NHL? Nä, inför ett spelsystem som är lättare för de bästa elitseriespelarna att ta till sig. För NHL-spelarna har inga problem att anpassa sig till ett sånt, det kan jag nästan garantera.........
Mygel: Ja man kan ju undra på vem som egentligen skulle pass för jobbet som förbundkapten och själv har jag inte en aning om vem som skulle kunna bli det..Men en som jag faktiskt inte tror på det är just Roger Melin..
Hoppas nu att herr Nilsson på förbundet gör sin första god insats som förbundsbas o avsätter Hardy. Hur man skulle kunna undvika det nu är för mig en gåta.
Min aspirant till jobbet är: Roger Melin
Detta är en perfekt tränare så det gäller att skapa harmoni i en trupp på kort tid + att han förespråkar en offensiv hockey. Problemet är väl hans långa kontrakt med cirkusklubben.
Sen gnälldes det efter Karjala över att vi inte hade rätt spelartyper för det spelsystem vi använder. Och att det skulle bli bättre till VM, när NHL-spelarna anslöt. Men, om vi inte kan bygga upp en bra stomme under träningsturneringarna räcker det väl inte med förstärkningar från NHL? Nä, inför ett spelsystem som är lättare för de bästa elitseriespelarna att ta till sig. För NHL-spelarna har inga problem att anpassa sig till ett sånt, det kan jag nästan garantera.........