Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Eventuella kandidater...

« · 301176 Till forumet

Eventuella kandidater...
Är det någon som har några bra kandidater till lands laget...Jag vet att det finns...Men dom är så många så att man intte vet vad man ska ta...Finns det nägon som har några bra spelare för eventuellt landslags spel???
Kommentera

Sv: Eventuella kandidater...
jalla: Tror att Björn Bjurling kommer att debutera i Tre Kronor den här säsongen.
Kommentera

DIForever: hmm...tror inte de..de finns många som kan kandiderar ut bjurling.
Kommentera

ribba9: Det är klart det finns många som konkurrerar om platsen, men jag tror ändå han kommer debutera den här säsongen, han kommer få sitt stora genombrott i år... han har hur bra som helst mot Frölunda.
Kommentera

DIForever: ja de kan jag tro......kanske dem kommande turneringen då....för lunkan har ju inte sätt så bra ut......men om han tar liv o hento..kanske...den som lever få se.
Kommentera

ribba9: Du förstår väl att jag pratar om euro hockey tour turneringarna? snackar vi om vm är det en helt annan sak.
Kommentera

DIForever: klart jag gör....
Kommentera

ribba9: Ja det finns som sagt fruktansvärt många kandidater...Är det någon som har några andra förslag än Bjurling...
Kommentera

jalla: det är la liv,hento o lunkan...kanske wanhanien..men han står la längre bak i kön.
Kommentera

ribba9: Jo det är ju sant..Men den position som jag är mest förundrad över hur dom ska fylla på bästa sätt är ju back sidan..Det finns ju som sagt så satans ycket bra att ta in men samtidigt så mycket dåligt...Några förslag..
Kommentera

jalla: Lars Jonsson från Leksand kanske... eller varför inte Staffan Kronwall eller Johnny Oduya från Djurgår'n?
Kommentera

jalla: den frågan e oxå svår....ackerström tycker jag...när han kommer tillbaka från skadan..sen e de väll dem gamla vanliga..
Kommentera

ribba9: Jo men samtidigt finns det ju många uppstickare..Som T.ex Timrås Christian Söderström...Och jag tycker även att Roban Carlsson i TIK ska få mer tid i landslaget...
Kommentera

jalla: många sådanna...men är det inte lite för mycke timrå där =) nä men dem pojkarna e bra....kahnberg kommer nog lyckats i landslaget iår.
Kommentera

ribba9: Ja det skulle jag också tro...Jag tror även att Micke Karlberg i Lekasnd kan bli en kandidat på toppen...Han gjorde en fruktat bra säsong förra året..
Kommentera

jalla: Crippe är ju redan med och känner på hetluften...
Kommentera

jalla: ja..men undar om han utveklas så mkt nere i schwiez....tror han kommer komma tillbaka till sverige efter denna säsongen. när han e lite rikare.
Kommentera

ribba9: Jo det kan ju vara så...Men det skulle jag har gjort också..Det är ju trots allt hockeyn dom lever på...Då vill man ju tjäna så mycket som möjligt,eller??
Kommentera

ribba9: Jo det kan ju vara så...Men det skulle jag har gjort också..Det är ju trots allt hockeyn dom lever på...Då vill man ju tjäna så mycket som möjligt,eller??
Kommentera

jalla:

sant igen....fast amn vill väll oxå få ut sitt bästa av sin kapacitet o spela med dem bästa spelarna man har tillgång till runt sej...
Kommentera

ribba9: Jo det mår ju vara sant..Jag tror ju inte att det finns någon som vill spela med ett lag där man inte får varken hjälp framåt eller bakåt...
Kommentera

Yared Hagos...
Kommentera

Ambroo: Jo det är ju sant...Personligen tror jaghan får sitt genombrott iår..Och det är skitkul att det komma att ke i Timrå IK...Yared har ju varit ruggit stabil så här i början av säsongen och jag tror att om han kan få förbli skadefri så tror jag att han kommer att bli otroligt nyttig för Timrå IK...
Kommentera

jalla: Han är redan nyttig för TIK, hoppas bara Hardy har koll...brukar ju vara lite si och så med det!
Kommentera

Ambroo: Jo det är ju så...Men det kan ju bero på att han favoriserar söder lagen...Det tycker jag är dålig stil..
Kommentera

jalla: Pelle Prestberg kanske kan få chansen?
Kommentera

Yared Hagos, Lars Jonsson och kanske Alexander Steen är några som bör få chansen i någon utav B-turneringarna och kunna försöka kriga till sig en ordinarie plats i landslaget så småning om, när dom fått rutinen..
Kommentera

MrAce: Ja, det är intresanta namn du nämner. Jag tycker nog också att de är värda en chans, åtminstonde Steen.
Kommentera

DIForever:

När vi ändå är inne på målvakter så varför inte Joakim Backlund i Leksand! Kanonspel i Går mot Fbk samt att j´han har imponerat mer i mina ögon än vad Mike Bales har gjort.

Visst! Han är fortfarande ung och oerfaren men en chans i nån turnering kan han väl få men att kanske komma med till Vm blir svårt!

Sedan hoppas jag att Lasse Jonsson och varför inte Niklas Persson får en chans från Leksand :)
Kommentera

Looben: Tycker det är skandal att Pelle Prestberg inte får spela!
Kommentera

OE: Det är skandal att Jonathan Hedström får vara med i lanslaget, klart han spelar ju i DIF. Då kommer du med i laget utan att vara bra.
Kommentera

Boråsindian: Ja hua. Tur att han tar ut Niklas Anger iaf. Han har ju varit grymt bra i Brynäs. Han har #36 där va?
Kommentera

JimmyH: Jodu. Hardy kan han! :/
Kommentera

Boråsindian: Jag tycker det är mycket större skandal att Niklas Anger får vara med, vad har han uträttat i Brynäs? Dessutom har inte "Jonte" varit dålig om det är det du menar.
Kommentera

DIForever:

Att dom som spelar i DIF har förtur till Tre Kronor är allmänt känt sedan en tid tillbaka.
För övrigt tycker jag bara det är jobbigt med alla dessa pajasturneringar, det enda som man hoppas på är att spelarna ska komma hem helskinnade.
Kommentera

danoj: Jag som trodde att Färjestad och Frölunda har flest spelare med till Karjala cup och har haft det de senaste Euro Hockey Tour turneringarna...
Kommentera

DIForever:

Snackar inte om vilket lag som har med flest spelare, det fallet du drar upp var det ju rätt befogat med tanke på att Frölunda och Färjestad stod i en klass för sig förra säsongen.
Känslan man dock får ibland är att Hardy bara plockar med nån för att han lirar i DIF, även om det finns lirare på samma position som presterat avsevärt bättre.
Kommentera

danoj: Joo... jag säger inte att du har fel, men jag tycker bara inte att det är så längre. Det var så när han tränade Djurgår'n samtidigt och sen ett tag efter att han blivit förbundskapten på heltid.
Kommentera

danoj: Håller med, det är synd att de lagen som har många spelare i landslaget missgynnas då de inte kan träna ordentligt och så skaderisken.
Kommentera

DIForever:
Håller med om att uttagningen utav Anger förbryllar!
Han är ljusår efter fjolårets form.

Fast man skall nog vara glad att inte är några fler Brynäsare uttagna (Lind) eftersom risken att dom kommer hem med skador finns.
Kommentera

65Selander: Vad som dock förbryllar mig mer än nåt annat är avsaknaden av Marcus Mattiasson?? Är inte landslaget till för dom med bäst form och hunger?? Tydligen inte. Det verkar vara viktigare med en halv taskig spelare som kanske har gjort bra förut.
Kommentera

« · 301176