Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Finland - Sverige

614928 · » Till forumet

Sv: Finland - Sverige
Klinth:

Ja precis, logiskt va?:)
Kommentera

Danne_l: Aha, det är därför som det "bara" är tre spelare från Frölunda med i Karjala Cup. Smart!!! Då är ju Niemi och Kallio utvilade och laddade som phan mot Modo i morgon då ;-)
Kommentera

Klinth:

Döh, vi snackar svenska landslaget här och inte om nåra j-a finnar från fel sida Östersjön!;)
Kommentera

Danne_l: Bara 3 med i Karjala Cup? Räknas inte Kallio och Niemi eller? Din jä**a svenne ;-)
Kommentera

Dream Team:

Jag tror nog en kombination av alla mina eventuella orsaker gör att saknar motivation. Omöjligt att gissa sig fram till egentligen exakt varför...

Jag kan dock lova att jag ska fråga någon av dem nästa gång möjlighet ges;)
Kommentera

Danne_l: Det enda argumentet av de tre du nämner som jag köper är bristen på motivation. Vill man inte spela så ska man heller inte behöva göra det. Då har man gjort sitt, och i det läget är det självklart så att man då fattat ett beslut att kliva av för gott. I övrigt så har nog merparten av spelarna i elitserien familj av någon typ. Alla har självklart inte barn, men flickvänner/fruar lär väl finnas med på ett hörn hos flertalet.

Det här uppehållet som vi haft för Karjala Cup nu passade nog alldeles utmärkt för ett lag som exempelvis Mora. Det lär finnas fler lag på den listan. Jag är ingen expert på vad Mora går för och inte, men det laget är nog ett utmärkt exempel på ett lag som har behövt återhämtning, som du säger. Är det inte tämligen lika för alla, även där?
Kommentera

Per Hållberg borde ju tacka för sej i landslaget tycker jag...Han håller inte alls internationellklass,hänger inte med för 5 öre!
Kommentera

Dream Team:

Brist på motivation. Familjer man vill umgås med. Kroppar som behöver återhämta sig.

Där har vi nog några av anledningarna till att de tackat för kaffet.
Kommentera

Poffa:
Påhlsson var riktigt duktig under sin tid i Frölunda men jag har inte hört mycket från honom i NHL.. sak bli spännande att se vilka det blir
Kommentera

piff:

Bäckman, så klart. Men Påhlsson är jag mer skeptisk till. Ska vi ha in en duktig defensiv center så tror jag att Niklas Sundström får gå före, enligt mig.

Kommentera

Poffa:
Påhlsson och Bäckman
Kommentera

Sannes:

Forsberg, Näslund, Alfredsson, Lidström, Henke L, Sedin, Sedin, Samuelsson, Kronwall, Sundin, Holmström, Zetterberg, Huselius, Hävelid och Norström tycker jag är givna. Nu har jag säkert glömt någon i förbifarten, men ni kan så klart fylla på med dessa.

Kommentera

Hardy Bacardy:

Det är just därför de skall med. Ger man dom chansen så kommer dom helt klart att ta vara på det.

Fast det klart, med Foppa, Sundin, Alfredsson, Näslund och allt vad dom nu heter så inser jag att de inte kommer att få chansen denna gång.
Kommentera

Sannes: Dom är unga så deras guldtid den kommer i sinom hockeytid. Men visst är dom riviga och duktiga hockeyspelare inget snack om den saken.
Kommentera

Hardy Bacardy:
Jag tycker iaf att han har varit väldigt duktig i Frölunda men i tre kronor klarar han nog inte pressen om han skulle göra ett enda litet misstag skulle pressen skriva upp det för j*vligt...
Kommentera

Hardy Bacardy:

Tyvärr så kommer det inte att vara så många elitseriespelare med i OS, men visst hade det varit intressant och se Hannula och Kahnberg där.

På målvaktsidan så borde det bli, Henke, Tellqvist och så någon av Liv och Henriksson.
Kommentera

piff: Det skulle säkert vara skönt för honom på ett vis om han fick täppa igen käftarna på alla som trackat honom. Men frågan är om han har det stålpsyket att våga vinna. För min egna personliga del så skulle han mer än gärna få sin revansch.
Kommentera

Sannes: Med lite hårdare träning så är han ett givet kort.
Kommentera

Dream Team: Lite hypotetiskt tänkande kanske det där med Vitryssland 2 men inte kommer Hållberg med i OS-laget. Vid finnarnas 2-0 så gjorde han ju en riktig juniortabbe med betoning på JUNIS. Tittar på pucken istället för spelaren. Håhåjaja.
Kommentera

Hardy Bacardy:
Vad jag har läst i tidningar (man kanske inte sak tro på det men iaf) så skulle han nog tacka ja om han känner sej i bra form och om han är välkommen tillbaka...
Kommentera

Hardy Bacardy:

Jag har sett väldigt lite av Karjala Cup denna gång, men kan Marcus Ragnarsson vara något för OS, tro?
Kommentera

piff: Frågan är väl om han ställer upp. Knappast troligt om dom inte mutar karln. Men man vet aldrig.
Kommentera

Hardy Bacardy: Dessutom är Hållberg en icke-vinnare. Ja, från tiden i MoDo och nu i FBK. Kommer han med blir det en Vitryssland 2 i OS.
Kommentera

Hardy Bacardy:
Varflör inte Salo?? :P
Kommentera

Frella: Jo men det var en fin klocka som han delade ut Petrasek. Och blev utvisad. Heja domaren. Hållberg såg sliten ut. Liv gillar jag inte heller, föredrar hellre Honken.
Kommentera

Frella: Ja, och Petrasek kan ju tacklas också. Detta torde avskriva honom med omedelbar verkan.
Kommentera

Väldens = Världens.
Kommentera

Man blir ju galen på Liv, tänk om han kunde släppa ut puckarna någongång och inte blockera varje skott. Hållberg är jag ytterst tveksamt till. Likaså Ledin. Petrasek är uppochner.
Kommentera

Sannes: Henke är väldens bästa målis i hela Sverige och är given som förste keeper. Jag gissar på det. Bara vilda gissningar från min sida, det vet du.
Kommentera

Sannes:
När du säger att henke är given etta i målet kan jag inte annat göra än att hålla med!! tror att liv kommer med också
Kommentera

Hardy Bacardy:

Jag gissa, nähädu, det är inte min avdelning det.

Och hur skall jag kunna gissa, när jag knappt vet vilka spelare som var med i denna turnering. Men du har rätt i att båda bröderna Jönsson kommer med.
Någon av målvakterna bör ju vara med också, mer tveksamt om det blir både Liv och Henriksson. Som förste målvakt borde Henke vara självskriven tycker jag.
Kommentera

piff: Man vet aldrig. Han spelade stundtals bra i den här turneringen så han har nog en bra chans. Om han nu inte blir skadad vill säga som många andra frölundaiter brukar bli i samband med rysslandsresan.
Kommentera

Sannes: Kom med en bättre gissning själv. Dessutom så tror jag att hans bror platsar.
Kommentera

Hardy Bacardy:

Oj, att du vågar dig på en sådan avancerad gissning, imponerande....
Kommentera

Hardy Bacardy:
Mmm det är gansak troligt han har väl varit med i de flesta stora turneringar (små också). Jag hoppas väldigt mycket på Magnus Kahnberg, jag tror att det skulle vara nyttigt för honom att få vara med i ett stort mästerskap, men som sagt chanserna är små...
Kommentera

piff: Jag gissar på att Jörgen J tar en plats.
Kommentera

Hardy Bacardy:
Får hoppas det, sak bli intressant vilka få spelare som kommer med. Någon som har nåt tips på nån spelare som kommer med i OStruppen?
Kommentera

piff: Vi behöver inte oroa oss. Jag lovar.
Kommentera

Danne_l: Ja, visst får man det, helt klart. De har passerat zenit i landslaget, ja, iaf enligt dom själva, men i klubblaget är de bättre än någonsin. Varför känner man att man inte kan bidra med något i Tre Kronor i det läget? Vi kan såklart bara spekulera om detta, men det är intressant.

Hade det här "äldre gardet" precis som ett stort antal andra spelare deltagit i div. landslagsturneringar, vet man ju inte hur det hade kunnat se ut med formkurvor o. dyl. framåt mars-april.
Kommentera

250kg kärlek: Jo PP:et var under all kritik ikväll. Finnarna var nästa hundraprocentig. Det kommer ju ett nytt lag till OS som tur är som är aningens bättre med klubba och puck så dessa juveler slipper att öva så mycket.
Kommentera

Hardy Bacardy:
Ska bli spännande att se om han kommer med i OStruppen (vore helt otroligt då) eftersom OStruppen inte kommer innehålla många elitseriespelare.
Kommentera

gud: Dream Team har varit inne på det, Hållberg få hållas som lite ansvarig till finnarnas båda mål.
I övrigt dominerade Tre Kronor rejält, i andra perioden var de överlägsna. En orättvis seger sett till matchen som helhet. Påminde lite om Timrå IK...laget slet bra men hade svårt att få in puckuslingen. Norrena bra i Finlands mål ska tilläggas.
Någor laget måste öva inför OS är pp. Där måste man kunna begära mer av laget. 
Kommentera

gud: Jag hade bara Davidsson i skottgluggen. Jag kan inte begripa hur B-Å kunde lira med han i de sista bytena?

Så violinblondinen dumpade isprinsessan, helt rätt, det skulle jag också ha gjort. I mitt landslag så får han aldrig någon plats.
Kommentera

Hardy Bacardy:
Violinen har dumpat honom..Så han ska ju orka att ta i på matcherna..;)

Någon annan som var bra/mindre bra??
Kommentera

gud: Grrrrr, han tar ju inte i. Glider omkring som nån jävla violinIStkärring.
Kommentera

Hardy Bacardy:
Jag missade matchen så jag kan inte svara på varför
Davidsson är en isprinssesa..Var han som en kärring menar du??

Jävla finnar..
Kommentera

gud: Varför tycker jag att Johan Davidsson är en isprinsessa? Bäst och skriva det medans man är sådära lagomt jävla förbannad.
Kommentera

Dream Team:

Jo dom jag syftar på. Dom hade säkert vart med om de hade velat, men nu säger sig bägge två att de inte vill vara med i landslaget längre. Något man får respektera tycker jag.
Kommentera

Danne_l: Med "Det äldre gardet", måste du mena förstafemman Niklas Andersson, Jonas Johnsson och i med Tomi Kallio borträknad, eller hur? Märkligt att denna kedja är bland elitseriens bästa kedjor, om inte den allra bästa, trots att man är så lastgamla och uppenbarligen alldeles för dåliga för landslagsspel?
Kommentera

gud:

Sällan dom anger skada för att inte vara med. Det äldre gardet, som är dom du förmodligen tänker på, har ju redan sagt sig ha gjort sitt i landslaget.

Däremot ställer övriga förmodligen gladeligen upp.
Kommentera

614928 · »