Kopierat från diskutera på aftonbladet, skrivet av en finne: "nej fy satan vad man blir förbannad på era jävla svenskar som tror att ni e nåt!!! Finland förtjänade att vinna och så går någå jävla svenskar och förstör det !!! om jag skulle vara i helsingfors så skulle jag dunka ner nån jävla svenne voi perkele! och vilka tur mål forsbergs mål studsar på en finsk klubba ribba in nej och så börjar mats wennerholm och jämföra gretzky och forsberg och säger att svensken e bättre ja där ser man hur svenskar dumma i huvet o tror att dom e nåt!!! nu tror jag att sverige blir 4 fan va jag ska skratta då och kommentatorerna i tv 3 haha dom e så dåliga hör på finlandssvenska kommentatorer där har ni bra !! skryter inte iallafall hehe go finland !!!!!!!!!!!!!!!! suomesta!"
"nej fy satan vad man blir förbannad på era jävla svenskar som tror att ni e nåt!!! Finland förtjänade att vinna och så går någå jävla svenskar och förstör det !!! om jag skulle vara i helsingfors så skulle jag dunka ner nån jävla svenne voi perkele! och vilka tur mål forsbergs mål studsar på en finsk klubba ribba in nej och så börjar mats wennerholm och jämföra gretzky och forsberg och säger att svensken e bättre ja där ser man hur svenskar dumma i huvet o tror att dom e nåt!!! nu tror jag att sverige blir 4 fan va jag ska skratta då och kommentatorerna i tv 3 haha dom e så dåliga hör på finlandssvenska kommentatorer där har ni bra !! skryter inte iallafall hehe go finland !!!!!!!!!!!!!!!! suomesta!"
allt jag kan säga är *suck* lillebrorskomplex