Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Hardy Nilssons sista match?

« · 412882 Till forumet

Hardy Nilssons sista match?
Jag är en av de få som ständigt försvarat Hardy genom åren men förlorar vi imorrn så tycker jag det är på tiden att han kliver av sin post.

Visst det är små marginaler men man kan inte ha dem emot sig hur många gånger som helst. Vi har aldrig haft ett bättre lag och bör ta sig längre än kvartsfinal. Gör vi inte det då behövs en ändring.

Morgondagens match är otroligt viktig för svensk hockey. Sverige har inte vunnit en vinna eller försvinna match på denna nivån (CC, OS och WC) sedan 1984! Då slog vi USA med 9-2.

En vinst och vi får Kanada i en semifinal och jag kan med 99% säkerhet säga att de hellre sett Finland och att de är livrädda vårt powerplay. Kanada har i det läget all press på sig och det skulle kunna bli en riktigt klassisk match.

Det vore guld värt för ett något blödande hockeyland.

Tack gode gud att alla matcher från och med nu går på TV3 också.
Kommentera

Sv: Hardy Nilssons sista match?
Nu får det vara nog.

Hardy Nilsson har gjort ett mycket bra jobb men haft mycket otur men nu kan han inte vara kvar längre. Det finns inget förtroende kvar.

1-6 ien kvartsfinal på hemmaplan med det bästa lag vi någonsin haft, det håller inte. Nu kan inte ens jag vilja ha kvar honom, lika bra att börja leta ersättare.

Jag vill även att det är slutspelat för många spelare.

Jag vill aldrig mer se...

Tommy Salo
Nicklas Lidström
Mattias Norström
Marcus Ragnarsson
Andreas Johansson
Daniel Alfredsson
Mats Sundin
Markus Näslund
Peter Forsberg
Tomas Holmström
mfl

...i en VM-turnering som det känns nu.

Börja om med ny coach och bygg in nya unga spelare och låt de sluta fyra eller femma några turneringar för den gyllene har ändå ingen stor turnering kvar om det inte blir proffs i OS 2006 vill säga då kan de väl få en sista chans i så fall.

Trots dåliga juniorresultat så tror jag om man ger våra yngre stjärnor lite tid plus ett fast grundspel så kan man nog forma ett landslag som tar guld emellanåt igen.

Så känns det nu. Jag kanske anser annat då jag blir mer sansad.

Nu börjar nästa kvartsfinal.
Kommentera

JimmyH: Du listar många av de spelare jag allra helst ser i en VM-turnering. Så länge de inte flygs in till semin.
Kommentera

JimmyH: Ja, du är normalt sett en sansad person med vettiga åsikter.
Tillfällig sinnesförvirring? ;-)
Kommentera

Lasse Kinch kör en klassiker: Vid ett friläge för Keith Katchuk med en halvfarlig backhand som avslut görs jämförelsen från ungefär tidigt 1900-tal: "Backhandskott är alltid svåra med dom här vinklade klubborna.."

Hur okunniga tror han vi tittare är? Eller är det bara att det just är Lasse Kinch (som är okunnig?)..??
Kommentera

Deas: OS och World Cup är som det sett ut nu de stora turneringarna och de vi måste satsa mest mot anser jag. Då kan det vara bra att bygga upp en yngre stomme och ge fler spelare internationell rutin via VM annars blir det jobbigt då de nuvarande stjärnorna lägger av.

Det är väl mer så jag menar.

Men jag blir så himla knäckt av att vi med så många duktiga världsspelare i de lag vi har nu går och blir utklassade i en kvartsfinal på hemmaplan, först Nagano sedan Vitryssland och nu det här från samma generation.

Nästa World Cup är de flesta för gamla så varför satsa mer på dessa som tydligen inte pallar för trycket.

Jag brukar vara sansad ja, men man kan inte få hur många chanser som helst.
Kommentera

USA är ytterligare ett lag som visar sig vara bäst när det gäller. Trots tappad ledning från 2-0 till 2-2 slutar matchen med en ändå relativt säker seger, 5-2. Kieth Katchuk fyra mål och ett ass!! Sista i öppen kasse.

USA vinner tack vare en grym effektivitet! Ledningen med 2-0 uppstod ur egentligen ingenting. Två halvchanser som man omsätter skoningslöst! Dessutom spelade USA på "typisk Tjeckiskt" vis i mittzon, d.v.s extremt tillknäppt och de ryska fick inte de fria ytor dom behöver utan körde ideligen fast. Man utnyttjade dock sina chanser i power play, där deras underbara teknik fick det spelrum man behöver...
Efter att min favorit till segern (och min personliga huvudutmanare till Canada) jobbat sig tillbaka till 2-2 i mitten av tredje, kändes det som det var Rysslands match. Men dessvärre svarade man väl för det klassiska syndromet att man istället för att köra på som man gjort slappnar av och ger bort iaf minst ett mål. Slarvigt!!

Semifinalerna enl. följande:

USA - Finland
Canada/Slovakien - Tjeckien

Känns nu tyvärr som upplagt för en nordamerikansk uppgörelse detta, igen...
Kommentera

Dream Team: Tyvärr? Kanada-USA är den bästa match jag sett i turneringen så här långt i alla fall. Vore en häftig final.
Kommentera

« · 412882