Salle: Exakt. Så uppfattade jag också Johanssons uttalande. Begriper inte hur man kan tolka hans ord som att han värderar ett brons högre än ett silver.
Huge: Det var väl Kincken som flosklade ur sig ett "Är det bättre att vinna ett Brons är förlora ett Guld" och Johansson sa att det är känns roligare att VINNA en medalj.
Dream Team: "Enligt honom vinner man ju hellre brons än silver."
Nja, nu är det väl ändå DU som inte tänkt till. Johansson menar väl att det är en angenämare känsla att vinna brons än att förlora ett guld. Dvs det som Poffa redan förklarat: saken gäller en känsla.
Att Johansson sedan värderar ett silver högre än ett brons är jag fullständigt övertygad om.
Poffa: Jo, självklart gör jag det. Dock så är det nog mer frågan om herr Johansson tänkte till innan han yttrade sig. Enligt honom vinner man ju hellre brons än silver.
Poffa: Riktigt skönt med ett brons. Tycker att det är en fullt godkänd insats av killarna. Finalen var mer eller mindre vikt till Ryssland och Kanada. Och så kommer det nog vara fortsättningsvis också.
Spelare som jag tycker gör ett mycket bra vm är Odoya, Wienhandl, Persson, Nilson. Spelare som jag är besviken på är Huselius, Berglund samt Thörnberg. Hade förväntat mig mera av dom tre.
Dream Team: Jag förstår precis vad han menar och det gör säkert du också om du bara orkar tänka till. Det handlar om känslan att åka därifrån med en vinst i sista matchen istället för en förlust.
ante08: Intressant resonemang i studion angående vinst i bronsmatchen kontra förlust i finalen. Enligt vad A. Johansson säger så är alltså en bronsmedalj mer värd än en silverpeng. Intressant var ordet.
mattias - 74: Mattias-74 borde väl inte uttala sig om sådant han inte begriper sig på, om du tänkt på det , så hade 90% av dina inlägg varit oskrivna .
Larionov: Har Huselius någonsin producerat mot bra motstånd? Han är kul att se på mot Frankrike och andra blåbär. Idag sitter man bara svär och hoppas han ska åka på en ordentlig propp då han duttar omkring och håller i puck.
Våra passningsläggare måste skita i sina jävla finpassningar. Man kommer ju inte ens förbi förste försvarare. Säkra pass och snabba avslut och in med fol på mål. Vad är problemet? Vi begår ju Harakiri.
Reflektioner: - Nu förstår jag varför Abbots kan dominera i Elitserien. - Alla våra "lirare" går fetbort i detta sällskap. - Är Törnberg på isen? Nu hackar han tänder å skakar. Tuff kille. - Nää 3Kronor nu gäller inga krusiduller, trampa på och lämna respektern för lönnlöven hemma på hotellet.(Precis som Mackan, Wallin, Berglund o Bagarn har gjort. Klart bästa i blågult såfar)
ante08: fattar inte varför han tog med Kalle gunnarsson för sämre spelare får man leta efter. Och vad sysslar Ormark med idag han känner man inte heller igen.
NuMo: Men vi har väl haft fyra lägen i slottet och spelar man i VM-semi kan man tycka att åtminstone ett läge av dom ska sitta. Så äckligt ofarliga så man blir mörkrädd. Vår s k målskytt Loui är ju totalt iskall och det känns inte ens nära då han får läge.
Tyvärr är det ju så att Kanada inte ens behöver en riktig målvakt för våra skott kommer ju inte ens så långt. Vad beror segheten på? 1+1=2 det kan en kanadensare klura ut på bråkdelen av en tusendel. En svensk funderar i tre sekunder. Det kan ju komma fram en annan lösning på problemet, kanske.
NuMo: Det är inte BSK Flyers Sverige möter heller. Kanada är det bättre laget på alla punkter. Synd att det kladdats för mycket bland di svenske bara, som vid det senaste målet, t.ex. Det hade kunnat gnetspelats och göras jämnare än vad det är. 3-0 och matchen är förstås helt körd.
Så uppfattade jag också Johanssons uttalande.
Begriper inte hur man kan tolka hans ord som att han värderar ett brons högre än ett silver.