heart: japp...tror det jag å...han börjar ju bli med åren som sagt medans jag skulle tippa på att Zäta är hungrig och spelsugen....Men vi får väll se...det hänger jiu på Hardy som sagt....
jalla: Men Lidas kan vi nog glömma i VM.. Han brukar ju inte direkt vara nån som ställer upp i VM... Han ä nog me familjen istället.. Men zäta vore en höjdare att se i VM..
Poffa: Håller med dej där men man måste ju efkänna att det är ju presic inte nån nackdel att ha Zäta på planen...Kan bli skoj att se han i den Blå/Gula tröjan igen.....
Poffa: men det kan också vara så att dom är revansh sugna efter att ha åckt ut ur stanley cup och då tycker jag att det skulle vara en fördel ifall dom kom till Vm.
Sudden och Foppa är två av världens bästa forwards, men skulle de nu komma lös så kommer de mest troligt att vara slitna efter hårda matchserier och en lång resa. Dessutom har båda dragits med småskador så att tro att någon av dem skulle säga ja är enligt mig mycket liten.
Zäta är naturligtvis också en förstärkning men samma sak gäller för honom, sliten efter långt slutspel och flygresa.
Nä, vad vi verkligen behöver är att de proffs som redan är på plats tar sitt ansvar. Nylander, Pebben och Alfie har inte rosat marknaden.
Poffa: Nej egentligen inte. Fösvarsmässigt är jag kanonnöjd. Målvaktsmässigt likaså. Däremot är jag inte nöjd med forwardsarbetet, Vi behöver spetsa till det ytterligare om vi ska ha en chans mot bland annat Tjeckien.
Är det någon större idé att ta över spelare från NHL till VM nu, oavsett vad de heter? De som är klara redan nu kan om de har extrem tur hinna hit till morgondagens match, men mer troligt är att man kan spela först på fredag.
Nä, låt det lag som redan är på plats få vara intakt. Vi har än så länge inte förlorat en match.
Hmm. Tog en snabb titt på poängligan i Hockey VM. I och för sig betyder den inte mycket men inte en svensk på listan. En lista som för övrigt innehåller 30 namn. Det finns tjecker, kanadensare, finnar, slovaker, ryssar med som brukligt. Japan har en spelare med (nåja Chris Bright låter inte vidare japanskt), Kazakstan, Ukraina, Lettland, Österrike har också spelare med.
Kul att man fortfarande har sin förlustnolla intakt men effektiviteten måste man göra något åt. Sedan håller det inte med ett totalt urkasst powerplay. 8,5 procent är pinsamt dåligt.
Dream Team: Alfredsson slår på tok för många felpass! Och varför är han inne på backplats i pp för? Han fummlar ju bort pucken titt som tätt. Annars tycker jag Sverige spelar bra men är för ineffektiva
Ja det var ännu ett bevis på tre kronors taktik detta VM, "stora benskydd, grymma i boxplay" =)
1-1 mot Finland där målet föregicks av offside i målgården och tre stolpträffar, sedan 0-0 här och ett powerplay som knappt existerar. Jojo det är ett frejdigt spel som Hardy o Uffe serverar oss här i TV-soffan.
Vad kan man tippa i kvarten mot "B-nationen"? 2-0 (sista i tom kasse)?
Dragan 2k: Alfredsson är en storspelare! Ja, FÖRE turneringen iaf.. i klubblaget är han ju en storstjärna, men i VM har han inte visat ett skvatt! Verkar nästan ointresserad av det som pågår...?
Dream Team: Wikegård: "VI ska till final" Han är la för go som vi säger här nere på kontinenten. Dock är man bseviken på Alfredsson. Han var åter igen tämligen tafatt tycker jag
Nu ska vi ju ha jävligt klart för oss att det är skillnad på att vara bra expertkommentator och att vara bra hetssupporter. Det de flesta här tycks anse är att Wikegård är en bra expertkommentator. Det är han inte. Det inser alla som stannar upp och tänker efter en stund.
Att folk kan tycka att han är kul och intressant när han sitter bredvid Unger och "kommenterar" kan jag förstå. Men blanda för all del inte ihop det med att vara en bra expertkommentator.
Wikegård i rollen som expert i studion är klockren. Där får han ut det han vill ha sagt på ett vettigt sätt.
Hans roll på pressläktaren under själva matcherna hade med fördel kunnat bytas ut mot att ge Ulf Dahlén en mikrofon i båset. Det hade gett ungefär lika mkt.
RocknRolf: Eftersom han har rätt när han spottar ur sig sånna här fräna kommentarer kommer jag inte klaga eller haka upp mig på det. Det hela gör bara att matchen blir mer intensiv som den just är......även för oss hemma i TV-soffan.
Skarin: Inlevelse är bra. Men han blir för gapig ibland. Att vråla "uuutvisning" "åk, åk, åk" "tackla där, fullfölj för fan" etc det kan jag också göra.
Hockey ska vara en aggresiv och frän sport. Det har sådana som exempelvis Wikegård förstått. Inget duttande, inget dräll!
Det går alltid att hitta saker som är mindre bra hos samtliga som kommenterar matcher. Men att tycka att Wikegård har för hög inlevelse tycker jag bara är löjligt, även om jag kan hålla med om att han ibland kan bli lite för ivrig. Men det känns som om många bara söker fel.
Ha i åtanke att Wikegård är oerhört ny som experkommentator i TV. Södergren och Bergqvist har varit med i hundra år.......känns det som i alla fall.
Intressant också att vissa anser att Södergren har bättre hockey-kunskaper än Wikegård. Där ser man hur olika man kan se på denna underbara sport.
Snart match igen. Tippade rätt igår (3-1). Ikväll lägger jag några slantar på 4-2 till Slovakien, trots att de saknar världsspelaren Marian Hossa. Men hoppas jag har fel!
Nån som vet vilka som kommenterar ikväll? bara vi slipper Bergqvist! I så fall drar jag på sportradion istället. Pallar inte med hans obehagliga blandning av skånska och dalmål
Knylan: Jag håller med i varenda stavelse du skriver om Wikegård.
Någon talade om Boustedt, vad gör han nu? Är han fortfarande utvecklingschef i Svenska ishockeyförbundet (eller vad det nu var)? Jag tyckte mig skymta honom i någon sändning häromkvällen, stående i båset under en träning.
Ambroo: Bergqvist har ingenting där att göra. Han är totalt menlös. Södergren tycker jag är bra, ganska rolig att höra. Ibland kan han kanske bli lite väl gnällig, men jag förknippar han helt med hockey VM. Boustedt saknar jag också.
Tycker att det i längden bara blir jobbigt att lyssna på Wikegård, speciellt under gårdagen. Det låter precis som om han står och dresserar en cocker spaniel vid sidan om, "Jaa, bra! Uppåt då. Sååja!" Okej, han har inlevelse men stundtals känns det inte äkta. Dock så gillar jag Wikegård ändå, men det går nog att tona ner inlevelsen, eller "inlevelsen" om man så vill. När tar Claes Åkes son över i studion? Lagom till schlusspelet eller?
Men så länge det är bättre än Curre och Åsa så är jag mer än nöjd. Att nämna deras namn i samma mening som kompetenta kommentatorer är ett hån mot hela yrket. Tror jag ska släppa dom nu, blir bara irriterad... =)
JimmyH: Jag tycker Wikegård är sådär. Nästan lite för känslomässig. Han ska vara kommentator, inte coach. Blir liksom som att han sitter och pratar för sig själv. Men inlevelsen går inte att klaga på
Frella: Själv störde jag mig mest på den förbannade satans DJ-Ötzi - Hey Baby. Alltid lika kul att få bevittna andelen riktiga hardcores som är på plats under hockey-VM från diverse land, det är som vanligt mer spännande att förlöjliga sig själv till den yttersta mån än att följa spelet. Försäljare av så kallade "öl-kepsar" drar nog ihop hela sin årsomsättning under hockey-VM. =)
En ganska oviktig del i diskussionen. Men arrangörerna för VM, har de fått en skiva med 5 låtar på som de kör? För det är samma låtar som går runt hela tiden i varje spelavbrott, lite komiskt att höra Bon Jovi 2-3 ggr per period tex
Dream Team: Kan man inte importera gänget från ESPN:s Hockey 2 Night och ge dessa en snabbkurs i svenska. Det brukar alltid vara intressant att höra vad Ray Ferraro och hans kollegor skall säga.
Paddan: Just det The Tie Man. Numera hör man väl honom när det är dags att dra igång någon fjantig tävling. Han är väl dessutom ansvarig för hela sändningen har jag för mig.