NuMo: Skrev jag det? Jag anser att vi inte har råd att ha en spelare av Johan Anderssons kaliber i omklädningsrummet. Anser man det så är man en idiot.
Bissett19: Oväntad kommentar... Du må ju för fan kunna läsa av situationen trots att gråstarren är nära. Sen återigen; En kry målvakt klarar den pucken oavsett,
NuMo: Den spelare som nog bör ha mest skäll lämnar rinken nu. Om jag tror det blir något bättre med en nykissad Tellqvist i mål? Nej, nu blir det än värre.
Bissett19: Bra att "can" insett att skjuta i alla lägen. 3;- har ju världens bäste "målis"----- ha,ha,ha ! förh-vis kommer 6:an, så snabbt som möjl, när 3:e perioden kommer igång. go "can" go !
Bissett19: Interferar bort? Det är ju Dougge som inte klarar av att åka översteg där och som inte backar ur situationen. Hur som helst så är det Lunkans kasse what so ever.
Jaha tack för vinet gumman, det var gott... I övrigt så smakar Tre Kronors defensiva insats mer än illa. Två tavlor när det gäller som mest av Henke håller naturligtivs inte och när även backarna bjuder på ett par kassar så går det ju såklart åt helvete.
Jo verkligen synd att Johan Andersson interferar bort Murray,där dog nog finalchanserna. Samtidigt har inte Lundqvist ngn bra kväll.Ska vi röra Kanada i Kanada MÅSTE vi ha en keeper som spikar...
Salle: Jaha. Vår målvakt är värdelös. Tar ju inte ett skott och han har haft problem hela turneringen. Returer rakt ut. Tappade puckar från plocken osv. In med Liv. Sen går det inte att komma ifrån Kanadas tur. Plötsligt råkar en spelare få ett jack över ögat. Det kommer inte att häna Sverige
Sådärja. Då var det avgjort, då. Psykologiskt mål och Henke vinner ingen match för oss. Detta samtidigt som backarna är genomgående uschliga kan bara ge en sak. Match mot Finland i morgon.
NuMo: För att inte sålla mig till BHK så måste jag hylla Frögren (trots sitt operationssnitt på knickedickens kind nyss). Den killen har nog spelat till sig ett NHL-kontrakt iom denna turnering.
Bissett19: Precis som han borde vara Weinis är ständigt underskattad, vilket är förståeligt egentligen. Men skenet bedrar och det är det han lever på. Smygvägen skaffar han sig fantastiska möjligheter att skapa målchanser och när han väl är där så är han dödligt effektiv.
Poffa: Han är min kandidat. Varför? Han är inte bra i någon del av banan. Lika osäker i offensiv som defensiv zon. Lage Sverige får väl ta tag i det. Kom igen!
Poffa: En annan som man undrar varför han får spela är Mini-Magic. Mot dessa stora starka backar har han ingenting att hämta och då faller även Bäckis och Hörnqvist bort. Kanske nåt för Bagarn eller Warg som är lite starkare? För de andra kedjorna vill man väl inte bryta.
Men då är väl du en pederast då.