Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1040055 · » Till forumet

Sv: Hockey VM
Skönt hållt och håller alltid på Ryssland(CCCP) i matcher mot Canada eller USA..(Stygga fula Ryssen mot Präktiga fina USA)
Nästan lika skönt spöa Canada som USA
Kommentera

Metal Guru: Ja, det är inte ofta man sett ryssarna visat känslor.
Synd att jag inte såg det bara, eftersom jag började ägna mig åt annat när Kanada gjorde 3-1.
Får väl kolla repriseringen om det blir nån sådan... :-/
Kommentera

rätt lag vann både kampen om guld o brons. "swe"= o forblir 1 "b-nation" inom hockeyn
Kommentera

The Fat Bastard: Rättvist tycker jag. Starkt av ryssarna att vinna trots att de nästan blev bortdömda i första perioden.
Kommentera

En Hockeybragd, Ryssarna visade lagmoral, riktigt kul att se.
Kommentera

Dream Team:
Jag är rätt glad över ryssarnas guld. Alltid kul att se fågelholkar i ett bås.
Kommentera

Dream Team: Finns det någon regeltolkare som vet exakt vad internationella reglerna säger om puck över sarg vid bås. Måste den stanna i båset för att den inte skall ge utv?
Kommentera

difzi: Ja det var en grym match med många ansikten.

Även Domarparet visa till slut upp sig på rätt sätt. Det kommer säkert att diskuteras om hur dom tog knickedicken för Puck Out men jag tyckte det nog var korrekt även denna gång.
Kommentera

Vilken match! Och vilken upplösning! Sannerligen en seger för hockeyn.

Och Tretjak visar vad äkta glädje är - underbart!
Kommentera

difzi: Sicken spänning. Grattis Ryssland, grattis Ilja
Kommentera

65selander:

HOPPSAN! Detta var inte väntat, men fan va kul att Kanada tappade ett sådant läge, hafde 4-2 o förlorar 4-5 efter sd..

Grattis Russia!
Kommentera

Metal Guru: På tal om känslor... 5-4 i sudden. Kovalchuk avgör efter att innan kviteringen varit ISKALL.
Kommentera

Metal Guru: Det är ju inte som den tiden dom gjorde de alla redan förväntade sig. Resten fick slåss om silverplatsen...
Kommentera

Huge:
Vi som har passerat puberteten blir lite förvånade när vi ser sovjet-ryssar visa känslor. 4-4. Rätt sevärd match.
Kommentera

Huge:

oj oj oj oj !!
4-4
Kommentera

Salle: Inga problem, bara han märks lika mkt åt båda håll....
Kommentera

Jajjen: Märk hur dom i studion hela tiden nämner Vinnerborg när dom talar om domarnas agerande. Det är väl just detta som är hans stora brist.

Han märks för mycket i sitt agerande.
Kommentera

Huge: Kanada är tia i utvisningsligan. Det är det jag alltid sagt - kanadickerna spelar rent och europeerna är ojysta.

Kom igen Russki, spöa hockeyfascisterna!
Kommentera

Salle: Vinnerborg finaldomare ifjol när Kanada vann VM.
Vinnerborg åter finaldomare i detta VM.
Har förstås inte ett dugg med Kanadas dominans inom hockeyvärlden att göra....
Kommentera

Komigen nu Ryssland jag vill inte se Canada ta Guld...Men med 2 sopor till svenskar på isen lär det inte gå
Kommentera

Metal Guru: Tyvärr verkar Vinnerborg märkas lite mycket. Nog för att ryssarna inte är änglar men det är apselut inte knickedickerna heller.

Vimmelkant har ju visat sig inte riktigt palla för högtryck så nu hoppas vi Lärking går in och stöttar upp.
Kommentera

Metal Guru: tycker canada haft flyt med domslutet de matcher jag sett, slump eller medvetet är svårt att säga.
Kommentera

Metal Guru: Men det är en MATCH. En bra sån än så länge.
Kommentera

Metal Guru:

snyggt
2-1 canada
Kommentera

Metal Guru:
Men vilken sopjävel till domare. 1-1.
Kommentera

Kanada släpper till ett handicap-mål, för att göra finalen lite mer spännande. Övermod?

Kommentera

Dream Team:
Wennermannen läser HS, för nu har han korrigerat sig.
Kommentera

JimmyH:
Wennerholm för 5 år sedan.....
Kommentera

Et tu Brute: Lite lustigt är då att Wennerholm när han ska slå på stort gör generalfel och helt missar att finalen i Canada Cup 1987 avgjordes i tre matcher (inte två som han påstår) som alla mycket riktigt slutade 6-5.

"1987: CANADA CUP

Kanada–Sovjet 6–5, 6–5

En klassisk final och en av få gånger som storstjärnorna Wayne Gretzky och Mario Lemieux spelade ihop.

Det blev två fantastiska och målrika finalmatcher (finalen spelades i bäst av tre). Båda slutade 6–5 till Kanada och båda avgjordes av en ung Mario Lemieux."

Finalmatch ett vanns då av Sovjet, 6-5 OT, vilket han besynnerligt nog helt verkar glömma bort.

Kommentera

Lite småtrevligt av Wennerholm inför kvällens final.

[URL=www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article2493834.ab]I Kväll Skrivs Historia[/URL]

Kommentera

ÄlskarTIK: Den där artikeln är sjukt vinklad. Jag läste den imorse och då såg den annorlunda ut än just nu. Då var det andra citat från Bengan. Den blev väl för mesig för redaktionen då kanske.

73Sjöbba: Som sagt så är det inga spelare som visat sig dugliga att producera mål på den här nivån. Warg gjorde visserligen ett mål mot Kanada men han var inte särskilt bra i matchen igår istället.
Kommentera

NordaBoy: Jo, fast han skyller nog på alla som tackade nej. Fast han riktar väl sig mest dit som det låter i artikeln, eftersom de var så många som tackade nej där.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/hockeyvm2008/article2493948.ab
Kommentera

JimmyH:
Samtidigt så tycker jag att Hörnqvist, R.Wallin, Bagarn och Warg borde ha fått matchats hårdare. Där såg man iaf att dom ville ha mera speltid.
Kommentera

Jajjen: Vad yrar du i? Ovechkin har gjort 6+4 i detta VM.
Kommentera

arne19695: Och nu skyller han förlusten på öviks grabbarna?
Kommentera

JimmyH: om jag inte minns fel gjorde ju "wallin" mål mot "can". tyv har vi ju ign målis som kan vinna i metcher typ den mot "can"--------vet dock inte vad som hänt om "tellan" fått stå hela matchen. i såna här macher bet målisen 60----70 %
Kommentera

73Sjöbba: Jag håller inte med om kritiken mot BÅG.

Ska man matcha hårdare så måste man ha spelare som visar att de vill spela mer. Någon sådan spelare såg inte jag. Wallin och Bagarn i all ära men de kan inte göra mål på den här nivån, de passar bättre att spela sporadiskt med hårt arbete och få med sig nån utvisning eller tekning i anfallszon.

I slutet så försökte Bengan ändå toppa med några men det blev knappast bättre.
Kommentera

Bissett19: "tellan" var bra igår o hade bästa läget "henke"= den mest överskattade mälis gnm tiderna i 3:-, "finl" o "ryssl" mälisar minst 2 kl bättre.
Kommentera

Salle: Instämmer, BÅG gjorde inte mycket för att förändra matchbilden. Knepigt att dom hetaste inte fick spela mer.

Blev Wallin skadad eller bänkad?
Kommentera

NuMo: Idag hänger jag inte ut några enskilda spelare. Utan idag så neggar jag BÅG och hans ocoachning till coaching.
De ändringarna han gjort är för duttiga, för att nyttja en hockeyterm. Det krävs mer raka puckar även här.

Jo lite uthäng måste det bli förresten. 
Vad gjorde Mårtensson vid 3-0. Han tittar upp i banan och måste ju se finnen komma för att sedan bara låta han bero. Sånt i ryskis och det blir borstj i en vecka...  
Kommentera

Bissett19: Den där matchen sitter i ryggmärgen, kommer aldrig att glömma Mats Sundins svarta ögon efter 6-5 målet.

Det var bättre förr...
Kommentera

Dream Team:

Ja man fattar inte mycket av det draget av Bengt-Åke.
Har han förklarat nånstans varför han valde Liv före Tellan?
Kommentera

Bissett19: Ja, det var ju en klassiker bland klassiker. Just nu sitter jag nog mest och funderar vad Tellan gjorde för fel i sitt inhopp igår. Eller var det kanske Stefan Livs tur att stå?
Kommentera

Lite svårt att jaga upp sej för en Bronsmatch mot finnarna.
Men en sån här match vore najs.
Grankvist goes wild....

www.youtube.com/watch?v=YJY-6BkpPq0
Kommentera

JimmyH: Ovechkin är också en sopa. Han har bara 3+1 i VM (Bäckström har 3+4). Han måste haft en jävligt bra omgivning i Washington.
Kommentera

JimmyH: Kunde inte sagt det bättre själv....
Kommentera

JimmyH: Hittade!!!!! ( c :

Bronsmatchen i VM blir ett klassiskt möte mellan Sverige och Finland. I normala fall kan en bronsmatch bli en avslagen historia men för Tre Kronor är det viktigaste näst efter att ta guld - att slå Finland. Viasat Sports experter Leif Boork och Håkan Södergren ger här sin syn på den klassiska drabbningen, som ni ser direkt på TV6 från 20.30.
Kommentera

Helg Ernest: Tid är allt vi har här i livet.
Kommentera

JimmyH: VM är inte slut! När spelar vi bronsmatchen? REykten säger iKväll.
Isådanafall när (Har inte tid att leta)
Kommentera

« · 1040055 · »