Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1040055 · » Till forumet

Sv: Hockey VM
Skönt hållt och håller alltid på Ryssland(CCCP) i matcher mot Canada eller USA..(Stygga fula Ryssen mot Präktiga fina USA)
Nästan lika skönt spöa Canada som USA
Kommentera

Huge:
Vi spelar en passande låt på söndagskvällen.
Kommentera

Fan vad skönt att ryssarna vann. Det har blivit lite tröttsamt med Kanadas marginaler med både det ena och det andra under matcher och bakom kulisserna. Riktigt skönt att dom förlorade, inte minst på hemmaplan :)
Kommentera

"bäckstrom" bäste svensk i hela "vm", mkt bättre än "floppa" vid morsv åld !
Kommentera

arne19695:
"morsv åld"?
2 min för felaktig särskrivning?
Kommentera

Metal Guru: lägg på en 10 för bäckström var ju så jävla dålig.

Har bäckström hockeyvärldens största röv?
Kommentera

- Bra final.
- Sverige klart godkänt.
- Mattias Weinhandl och Anton Strålman bästa Svenskar.

Synd bara att så många säger nej till landslaget.
Kommentera

spud: Där är "Fläsket" rätt så överlägsen!
Kommentera

76 000 pers ska in här i morgon:
Kommentera

T T: Hade chansen att vara där men lägger pengarna på resan i höst. Har en del polare i Mannheim/Ladenburg. Skall bli skoj att se ikväll iaf.

Sedan blir det nog tristess tills kvartsfinalerna börjar. ;-)
Kommentera

T T: Glömde en sak. Enda felet här är att det är skaplig bred korridor från första rad till sarg. Men 76000 ylande tyskar och en del jänkare från baserna kan inte bli fel
Kommentera

Finns det några bra sidan, där man kan se alla lagens trupper ?
Kommentera

Projta: IIHF.com kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

Projta:

eliteprsopects har också alla lags trupper.. Rysslands ser rätt vass ut. Kanadas lag består av 5 stycken födda 90 och 2 födda 91.

Kommentera

mattias - 74: Själv skiter jag i denna B-turnering. Vi får se om det blir dåligt väder finaldagen...
Kommentera

65selander: Så bred är inte korridoren. Jag tycker de har byggt enormt bra i Tyskland till skillnad från NHL-matcherna utomhus.w Där snackar vi korridorer. Nu är det bara några meter.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är antecknat.
Kommentera

Wayne Gresky: så jävla trist att VM gått och fått samma status som lg-games eller liknande!

Snacka om att äran att spela för sitt land är som bortblåst vad beträffar sverige!

SUCK!!!
Kommentera

Miracle on ice - tvåan. ?

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Inte riktigt va. USA's kaliber 2010 kontra CCCP back in those days går väl att diskutera.
Kommentera

Dream Team: Tyskland är inte riktigt Sovjet.
Kommentera

NuMo: Jaha, jag trodde du vände på steken. Att det var Tyskland som skulle svara för miraklet, i ledning mot "favoriten" USA. Jag måste ha missföstått dig.
Kommentera

Dream Team: Jag tänkte på USA som hockeymaktfaktor numera. Kanske något för Wikegård att fundera på när Sverige ställer sina lag på isen.
Kommentera

NuMo: Ja, med OS-insatsen i färskt minne så står de sig väldigt starka. Men VM-laget räcker nog inte till så långt tror jag.
Kommentera

Kvällens linor:

1:a Femman

Marcus Nilson - Tony Mårtensson - Jimmie Ericsson

Victor Hedman - Magnus Johansson

2:a Femman

Magnus Pääjärvi Svensson - Rickard Wallin - Mattias Weinhandl

Carl Gunnarsson - Erik Karlsson

3:e Femman

Johan Harju - Niklas Persson - Linus Omark

Oliver Ekman Larsson - Christian Backman

4:e/Extra spelare

Andreas Engqvist - Jonas Andersson

I mål: Gustavsson, backup Markström

Kommentera

dr-nix:

Längesedan 2 ex leksingar spelade i Vm tillsammans. Skall bli kul och se Oliver.

Kommentera

fler som har prblem med tv6's webtv -.-
Kommentera

mattias - 74: Ja, när hände det sig senast? Var det på Magnus Svenssons och Tomas Jonssons tid det? Båda har väl guld från Lillehammer -94..
Kommentera

mattias - 74: jo det ska bli spännande att se hur han och dom övriga ynglingarna klarar sig i denna turnering. Som Timrå-it kollar man lite extra på Pääjärvi men jag gillar vad jag ser hos OEL också. Tror han kan bli en rejäl hit på andra sidan pölen.
Kommentera

mattias - 74: Daniel Widing och Robert Nilsson 2008.
Kommentera

T T:

Det är faktikst 3 st EX leksingar på isen. Jimmie Ericsson också!

Kommentera

mattias - 74: Bra start för kronorna , igen vidare match men de hadem an kanske inte räkna med heller.. trotts man inte skulle se VM så sitter man här ändå =)
Kommentera

Sverige får vara nökda med 2-0 efter en period. Tycker norrmännen är riktigt bra. I offensiv zon. I egen zon är det inte lika bra. Även Sverige har problem i egen zon. Tänk om motståndet hetat Ryssland istället för Norge. Ojoj...

Kommentera

Magnus+Pääjärvi-Svensson=4-2: JA! Tack, domarj-l!
När gjorde en svensk J19-spelare VM-mål senast? Nicklas Backstrom blev poänglös 2006. Peter Forsberg i Tjeckoslovakien 1992?
Kommentera

20 Lindgren:

Skönt för Weinhandl att få dominera lite mot en "blåbärsnation" efter kritiken mot hans OS-spel.

Kommentera

20 Lindgren: Foppa gjorde två mål i VM-debuten 92 mot Polen.
Kommentera

Poffa: jag gjorde 2 mål i bortapremiären mot sundsvall -87 starka minnen minsann ;)
Kommentera

Poffa: Och Danmark slog USA efter förlägning. Skulle vara riktigt kul om tyskarna skule slå Finland ikväll. Då missar USA eller Finland att gå vidare. Och vem hade trott det?
Kommentera

Portello:

Kul att en leksing får avgöra för Danmark också

Kommentera

Portello: Snacka om skräll VM isåfall! Skulle vara riktigt kul. Även fast alla "stora" nationer (Tjeckien, Kanada, Sverige, Finland osv.) inte har fått sina NHL spelare... Så det här är dom mindre nationernas VM att kliva fram i! Det är bara ryssarna som har som vanligt ett "stjärnlag". Och dom vore det konstigt om t.ex Danmark kunde slå..
Kommentera

Domarna ger tjeckien alla fördelar i matchen mot norge, helt otroligt, man skulle helt seriöst kunna tro att domarna är mutade.

Hejja norge!
Kommentera

Är det någon fler än mig som sitter och tittar igenom mellansnacken mellan varje period och som då och då slås av tanken att man inte minns ett enda ord av vad som sagts under 18-20 minuters paus inklusive reklampauser? Ibland längtar jag till PPV-sändningarna med en pausbild bara. Skulle någon under hot tvinga mig att återge något som Andreas Johansson sagt under hela VM så skulle jag gå bet. Jag hör ett talfel men inga ord.

Att sätta Ola Wenström på att bevaka Hockey-VM är som att prata hockey och sport med en kvinna. Döva, tomma öron. Låtsas vara intresserad men man ser att dom tänker på annat.

Kommentera

Knylan: Känns bra att samma herrar kommer ta över PL till hösten. Lär få rabies i öronen av att lyssna på Ola, Lundh, Sladjan och Bosse "hade han ett gult kort?" Pettersson.

Redigerad kommentar

Kommentera

Frella: Ytterligare nej tack att vänta nu när Vancouver har blivit utslagna?
Kommentera

Portello:

Begriper ärligt talat inte varför så många tackar nej. Skador hit och dit påstås det. Om deras respektive lag varit kvar i NHL slutspelet hade dom ju spelat så var är skillnaden? Rysslands spelare ställer gladeligen opp och det borde vara en ära att representera det svenska landslaget men tydligen inte eller?

Kommentera

mattias - 74: Och det tog inte länge innan Sedin-bröderna tackade nej.Varför är man inte förvånad?
Kommentera

Portello: För att hockey-VM är en skitturnering i vanliga fall och ett OS-år så är det en ännu mer meningslös historia.
Kommentera

Portello: Förmodligen för att Henke spelat drygt 100 matcher, fått vara hemifrån flera veckor dels på grund av roadtripen innan OS sen under OS, därefter ett allmänt tufft schema som sliter hårt på både kropp och familj, speciellt när man har småbarn. Sen är VM en kalle anka turnering som inte förtjänar något fint, syftet med turneringen är ju inte att utröna vilket lag som är bäst, utan att dra in pengar till respektive förbund.
Kommentera

Wayne Gresky:

Oveckin och Semin m.fl verkar ju inte tycka det.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1040055 · »