Wayne Gresky:
Oveckin och Semin m.fl verkar ju inte tycka det.
Redigerad kommentar
Portello:
Begriper ärligt talat inte varför så många tackar nej. Skador hit och dit påstås det. Om deras respektive lag varit kvar i NHL slutspelet hade dom ju spelat så var är skillnaden? Rysslands spelare ställer gladeligen opp och det borde vara en ära att representera det svenska landslaget men tydligen inte eller?
Redigerad kommentar
Är det någon fler än mig som sitter och tittar igenom mellansnacken mellan varje period och som då och då slås av tanken att man inte minns ett enda ord av vad som sagts under 18-20 minuters paus inklusive reklampauser? Ibland längtar jag till PPV-sändningarna med en pausbild bara. Skulle någon under hot tvinga mig att återge något som Andreas Johansson sagt under hela VM så skulle jag gå bet. Jag hör ett talfel men inga ord.
Att sätta Ola Wenström på att bevaka Hockey-VM är som att prata hockey och sport med en kvinna. Döva, tomma öron. Låtsas vara intresserad men man ser att dom tänker på annat.
20 Lindgren:
Skönt för Weinhandl att få dominera lite mot en "blåbärsnation" efter kritiken mot hans OS-spel.
Sverige får vara nökda med 2-0 efter en period. Tycker norrmännen är riktigt bra. I offensiv zon. I egen zon är det inte lika bra. Även Sverige har problem i egen zon. Tänk om motståndet hetat Ryssland istället för Norge. Ojoj...
dr-nix:
Längesedan 2 ex leksingar spelade i Vm tillsammans. Skall bli kul och se Oliver.
Kvällens linor:
1:a Femman
Marcus Nilson - Tony Mårtensson - Jimmie Ericsson
Victor Hedman - Magnus Johansson
2:a Femman
Magnus Pääjärvi Svensson - Rickard Wallin - Mattias Weinhandl
Carl Gunnarsson - Erik Karlsson
3:e Femman
Johan Harju - Niklas Persson - Linus Omark
Oliver Ekman Larsson - Christian Backman
4:e/Extra spelare
Andreas Engqvist - Jonas Andersson
I mål: Gustavsson, backup Markström
Projta:
eliteprsopects har också alla lags trupper.. Rysslands ser rätt vass ut. Kanadas lag består av 5 stycken födda 90 och 2 födda 91.