Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1501236 · » Till forumet

Sv: Hockey VM

Sverige får skylla sig själva som brusar upp och drar på sig onödiga utvisningar som följd av ryssarnas filmningar. 

Tydligt att dom riktar in sig på Franzen för att få honom ur balans.. och dom verkar ju lyckas. 

Kommentera

Jajjen: HAHAHA du dissar karlsson
Men ni hyllar silfverberg som han hade spelat 10 NHL säsonger....silfverberg har varit osynlig hela tuneringen förutom när han gjorde mål i 4 mot 3.

Erik karlsson är bra så tyst med skitsnacket
Kommentera

Olle: Tycker han är grym på offensiv blå, kylig som få.
Kommentera

Olle: Med den speltiden han får...
Kommentera

Blizzard: En släckning från Kronvall vore på sin plats. Det vore fint om Boris, på det ena eller det andra sättet, inte kunde spela mer detta VM.
Kommentera

Jajjen: Han kliver upp rätt bra på offensiv blå när han gör målet...
Kommentera

Jajjen: Är väl i den offensiva zonen han är bland de bästa:) Egna zonen är han inte bäst.
Kommentera

Nu blev det ju rätt intressant när Yemelin dessutom gjorde mål. Det blir en rätt märklig situation om han blir avstängd i efterhand även om det inte förändrar något.
Kommentera

Olle: skulle nita killen direkt! Han är 100ggr värre än järnkrok på filmningar och annat skit på plan jävla idiot ryss!!!
Kommentera

När ska Erik Karlsson visa att han är bland NHL:s bästa backar? Han åker mest runt och sprider puckar till motståndarna.

Kommentera

Oligarkpengar till domarduon och Brynäsfasoner från ryssarna.
Huvva.

Nu ser ni hur vi MoDoiter har det jämt.

Kommentera

Monno: Om man tänker titta på Boris Spearing i efterhand så tycker jag man kan ta den sammantagna bilden av honom från den här matchen och stänga av sopan. Spearingen i sig tycker jag inte är så farlig, hans kroppsspråk i allmänhet är ju däremot helt bedrövligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Korkat av Franzén säger då jag..
Kommentera

Blizzard: Det hade varit fint med Murray i laget, då hade den här Boris nog fått något att lipa över på riktigt.
Kommentera

Franzen är så jävla kung
Kommentera

Monno: Jag tycker det är lite svagt av domarna att inte reagera på den där "Plutonen"-döds-scensbakåtkastet med huvudet från Boris.
Kommentera

Olle:

Ja, för det filmas ju aldrig i hockey.

Vad är det där fotboll du pratar om förresten? Du kanske ska engagera dig i det i stället. Bättre lycka där kanske?

Kommentera

Simmalugnt: Du kan det här med filmningar, din primära sport måste vara fotboll.
Kommentera

Olle: Har ryssen tage lektioner av Goren? Oerhört likt.
Kommentera

Olle:

Nu fick du se hur man förstärker en situation också. Lärorikt för dig det här!

Kommentera

Simmalugnt: Ja det var en filmning. Frazze förstärkte, Boris filmade.

Boris filmar x2 dessutom, det var Avery-klass på den senaste.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Så där ser en filmning ut, så nu känner du igen en sådan till nästa gång också.
Kommentera

Simmalugnt: Men snälla försök vara lite nyanserad i ditt hockeytänk :) Det är klart att domarna tar hänsyn till omständigheter.
Kommentera

Olle:

Är det en spearing så är det matchstraff.

Att den inte skulle göra ont är en jävla pajaskommentar. Du får säga vad du vill om att du har fått spearingar. Men det är lite skillnad på när man får en puff på hockeybockeyträningen och ett ryskt yxhugg.

Du vet man är inte automatiskt en blivande F1-förare för att man råkar vinna Firmafestgocarten en lördagskväll.

Kommentera

Simmalugnt: Därför att det är en Spearing som skall ge det större straffet men den gör inte ont och frazze förstärker. Det tycker jag känns fair.

Eller så ger man Boris 5 min och frazze 2 för crosscheck. Samma sak.

Redigerad kommentar

Kommentera

Olle: Varför ska ryssen få 2+2 om Franzén filmar?
Kommentera

jå1: Det ultimata hade varit att få en 2+2 där tycker jag.
Kommentera

Peja: Jag har fått en hel del faktiskt. Jag har aldrig fallit som en fura dock.
Kommentera

Monno: Jag tycker domaren tar ett nyktert beslut där. Franzen delar ut en helt oprovocerad crosscheck och får tillbaka. Sen förstärker frazze och då får han med sig en tvåa. Det känns fair. Personligen tycker jag att det är värre med en butt-ending som kan spräcka en mjälte, en Spearing gör bara ont om man får den i ansiktet eller på kuken.
Kommentera

Olle: Var ju ett bra fult sätt att ge igen på.
Kommentera

Olle: Så helt plötsligt ska man INTE döma efter regelboken?
Kommentera

Peja: Precis, men det är ju lätt att vara hårding på HS på fredagskvällen.
Kommentera

Olle: Bara att ställa sig upp? Märks att du aldrig har fått en spearing...
Kommentera

Monno:

Jo visst är det så.

Kommentera

Olle: Spelar ingen roll hur hårt eller ont det var. Spearing är match så är det bara.
Kommentera

Simmalugnt: Det är inte ett svärd han får i magen direkt. Delar man ut så får man vara beredd på att få tillbaka. Det är bara att ställa sig upp.
Kommentera

Olle:

Hur fan kan du få det till en filmning? Ställ ifrån dig träspriten för fan!

Kommentera

Simmalugnt: Tror domaren tog hänsyn till Franzéns oerhört korkade crosschecking. Det rätta straffet somdom säger hade ju vare tvåa på Franzén och match på ryssen.
Kommentera

Olle:

Ställ dig upp? Du skojar hoppas jag.

Kommentera

Simmalugnt: Jag tycker frazze filmar där. Det är bara att ställa sig upp.

Han simmar ju tre gånger till efter det där med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Ingen som ser matchen? Efter första har jag bara en sak att säga: Ställ dig upp, Franzen!
Kommentera

Hur fan kunde han bara få en tvåa för den spearingen? Jag trodde det fanns regler mot att låta Kuben döma Sveriges matcher?
Kommentera

Patrik Källstr:

Granqvist är i särklass den bästa kommentatorn vi haft imodern historia inom hockey och Fotboll. Boorek däremot samt Åke Unger kan fan dra åt helvete..

Redigerad kommentar

Kommentera

Vinner Rangers så åker Bäckström ut... Oj vad du kan Lasse! Nu åker ljudet av igen
Kommentera

Berka: Karlssons första VM-mål va? Fint.
Kommentera

Man imponeras ständigt av denne stålberg, aj aj vilket driv i åkningen och vilken fräckhet han besitter och pricken över i:et är ett kanonskott
Kommentera

Bissett_19: Hej å hå, backarna ä ej på tå
Kommentera

Monno:

Stod just klart att Tre Kronor inte lär få något backförvärv från NHL då Grossman tvingats tacka nej pga knäskada.
Då är det bara anmäla Ekholm och hålla den sista platsen till Bäckström som kan bli utslagen inatt.

Ericsson-Zäta-Franzén
Alfredsson-Bäckis-Silfverberg
Ståhlberg-Krüger-Landeskog
Persson-Järnkrok-Larsson

Ser riktigt bra ut.
Kommentera

Berka: Är det någon som vet varför i hela fridens tid dom måste berätta att det snart är reklam hela tiden??

När det gått 4min. "Ja om några minuter snart är det reklamavbrott" efter 7min "Ja nu snart är det reklamavbrott" 8min "Ja nu kommer det bli reklamavbrott vid nästa avblåsning" går 20sek "Ja som sagt så blir det reklam vid nästa avblåsning" Avblåsningen kommer "Ja nu blir det reklam"

NO FUCKING SHIT?!?!

Eftersom dom höjer volymen med 20% så är det ju jävligt svårt å missa...

Kommentera

Metal Guru: Ja man måste ju iaf ge dom credd att biljettfrågan håller samma status som tv sändningarna, ja även Boork som komentator håller samma klass
Kommentera

« · 1501236 · »