Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1348775 · » Till forumet

Sv: Hockey VM
Frella:

Perlskog är värst. Har aldrig gillat honom. Hoppas man slipper höra honom fast å andra sidan var ju Lasse Kinch på TV 3 inte ett dugg bättre..

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Bosse Bergrlund är sämst, alla kategorier. Vet inte hur många matcher man satt framför TV4 under SM-slutspelet och fick höra "blunda och peka med Bosse", när han skulle göra nån djupsidig analys. Tack men nej tack!

Kommentera

Dream Team: Äh, nu har man ju möjlighet att puffa för andra TV4-program också genom att till exempel ha med en "Snickra med Bygglovs-Willy" och "Bugga med Tony Irving" i VM-sändningarna. Eller varför inte damma av Ekwalls vita kostymer och låta honom leka strandraggare i avbytarbåsen.
Kommentera

Om nu någon bryr sig så twittrar Darren Dreger, TSN Inside, att Henrik Lundqvist inte kommer till VM då Rangers vill att han ska vila.
Kommentera

Poffa: Vilket var rätt så väntat isåfall.
Kommentera

Poffa: Form eller inte. Tycker likt förbannat att när spelarna ombeds att inte ställa upp i landslaget stinker apballle.
Kommentera

Något som stör mig är att alla andra lagen verkar lyckas locka dit så gott som alla NHL-spelare som de vill ha. Sverige däremot, där tackar alla stora namn nej hela tiden.

Nu har det inte blivit så detta år, då Lundqvist är det enda stora namnet som varit ledig än så länge.

Tänk om alla var som Foppa, då skulle VM va kul varje år!
Kommentera

Hejsan ! Har någon nån bra sida där man kan läsa vilka spelare som är med i VM i alla lag ? har dålig koll på det
Kommentera

Sv: Hockey VM Kommentera

Sv: Hockey VM Kommentera

Gidde: Tackar =) !
Kommentera

TYSKLAND!!

hoppas som fan det går bra för dom! snygga tröjor ;) och så har landet mycket pengar som behövs för att hockeyn ska utvecklas i Europa.

NU krossar "vi" slovakien och slovenien oxå :D
Kommentera

HappyX3: Starkt jobbat; era djävla sopor!
Kommentera

Heja Pelle Mårts! Du kommer att leda oss till nya erövringar!
Kommentera

Jag läste om en 'ful tackling' i Sportbladet men var är den?
Kommentera

PINSAMT!
Kommentera

Kulda fick tre matcher för tacklingen som han helt riktigt inte ens blev utvisad för. Jag fattar ingenting.
Kommentera

T T: Vi såg väl en liknande smäll under mötet Sverige-Norge, där en tuff men regelrätt tackling av en svensk tog illa, men det känns som att det är plexiglasets "konstruktion" som orsakar smällen eller skadan i båda de här fallen.
Kommentera

1-1 Slovakien! Efter det där förarbetet så stannar nog inte Nagy kvar i Modo.
Kommentera

Dream Team:

Efter att ha sett Sverige gjort sin bästa match i Vm igår och krossat jänkarna, är det verkligen behövligt med NHL förstärkningar? Vem eller vilka i så fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Jag skulle inte neka mig hes till vare sig Bäckström eller Zetterberg om han nu blir tillgänglig.
Kommentera

Även om jag ställer mig lite tveksam till Bäckströms form så är jag övertygad om att han tillför en hel del till det nuvarande svenska laget, han skulle bli grymt värdefull när det börjar dra ihop sig. Han är en av de bättre i världen på att styra ett PP. Hans puckkontroll och spelsinne är alltid välkommet.

Sedan ska vi inte underskatta hans defensiva egenskaper.

Bäckis, ja tack!

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Hade inte klagat om Marcus Johansson dök upp heller. Men han kanske inte tillför så mycket. Men roligt att se hans speed och forechecking
Kommentera

MarcusElving: Var det nån som seriöst hade väntat sig nåt annat? Inget fotbrott á la Wikegård men bra nära...
Kommentera

Dream Team: Måste bli tummen ner på det va?

Redigerad kommentar

Kommentera

Dream Team: Kunde man ju ge sig fan på!
Kommentera

Känns väl rätt ok utan Bäckis ändå, varför plocka in en omotiverad halvskadad spelare i VM, han mäktade väl inte med mer än 2 poäng heller i slutspelet. Jag tycker det är ett rätt vettigt beslut. Hoppas hellre på Johansson nu eftersom han har varit bättre än Niklas. Inget ont om Bäckis men som läget är nu så är det väl lika bra att han får vara hemma.
Kommentera

Här har dom svenska fjollorna något att lära sig av:

"- Jag är här för att vinna guld, säger Ovetjkin"
Kommentera

Varför vart inte Marcus Johansson med i VM-truppen? Är det så att han inte blivit tillfrågade är det ju pinsamt när man kollar på Centeruppställningen just nu i Tre Kronor.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mårts: Våga lägga dig...

Kommentera

Berglund:

Achtung Bitte, varnar för Tyskarna redan nu så slipper man bli besviken..
Kommentera

Salle:

Klockrent mål av ryssarna.
Kommentera

mattias - 74:

Hoppsan den såg faktikst ut och va inne .. :)
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker att det var ganska tydligt. Studsar pucken i ribban och sedan ned på mållinjen så krävs det jäkligt mycket skruv för att den ska vara inne i luften och hur lätt är det att skruva en puck? En riktigt bra hockeymatch är det iaf och nu är det mål!
Kommentera

Wayne Gresky:

Pucken slog ned i isen inne i mål. Den syntes från två vinklar tydligt på inne-sidan av stolpen, där vinkeln gjorde att pucken var 'ännu mer inne'.
Skönt att ryssarna vann.

Nu kommer Finland att gå till final, och där får de möta Tjeckien.

Kommentera

Metal Guru:

Finland och final i samma mening, hemska tanke. Heja Ryssland.
Kommentera

Metal Guru: Ja efter en närmare granskning så har du nog rätt. Dags att skaffa HD-tv...
Kommentera

Faaaaaaan!!!!
Kommentera

Metal Guru:
"...och där får de möta Tjeckien."

Jag hade fel. 
Vad ledsen jag är.

Kommentera

här kan ni kolla på Semi-finalen mellan Sverige och Tjeckien (för er som missade matchen eller vill se den igen)
Kommentera

Så har Zorrofinten funnit sin plats bland seniorerna iom. finnarna, precis som inom innebandyn.
Kommentera

NuMo: Riktigt snyggt!
Kommentera

Tre Kronor-Finland

Tips: 3-2
Kommentera

70 Rodrigues: Mitt tips, Sverige-Finland 4-2.
Kommentera

De svenska backarna mjäkspelar något oerhört.
Kommentera

Sverige dumpar. En forward följer upp men backarna backar för att försvara. Inte underligt att det inte blir något tryck.
Kommentera

bara jag som reagerade på att Petrasek var otroligt värdelös idag?
Kommentera

« · 1348775 · »