Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1500093 · » Till forumet

Sv: Hockey VM

Dream Team: Ja tror ja kör utan ljud på tvn i fortsättningen och "Nu tar vi dom" i hörlurarna samtidigt! 

Kommentera

Patrik Källstr: Ja, bara den låten, på repeat. Akutsjuan, here I come!
Kommentera

Patrik Källstr: Ääh, irriterad på den store Grankvisten?
Klipper då helt sonika in..

.

.

Jag saknade Wikegård i SVT redan när Gnäll-Renen ärvde hans plats. 

-"Jo duuu MA'riiie., Hä svänska junioorärna ska int ha hemläxan, de kan plögga ääfter karriäääären som jag gjorde". 
Mmmmmm, bra dära Micke, alla vägar bär till Philly??
Wikegård skulle direkt ha dischlat gnäll_pite med ett bromsspår i pannan om han nu inte joinat 4;ans Peter "Boxer-Robert" Jidhe i stället.

Säg åt Leffes-Böööörk, på REN svenska att han kan go home to Sorunda och somna på soffan, Neggogubbe..
2-meters-Pratarn Grankvisten är allt som oftast underhållande.
Annars hoppas jag på skadefrihet efter den tråkiga inledningen mot onödigt tuffa Norge. Enligt gameplan? Ingen respekt dock..

Nyligen hemkommen från en miniturne till STÅKKHÅLM undrar man vilken politiker inom Hockeyförbundet som lagt budget för detta VM, avgå alla!
Vad hjälper det att priset sänktes för de som redan hade biljätt?
Lösning, sälj eländet och köp nya, hmmm, svårförhandlat?  d:o/
Globen funkar nog bäst under finalspel när det är 13500 hockeyhungriga fans där.

Gårdagens höjdare:
Henriks vältimade "blindpass" till Loui som Frazze vräääkte in.

I övrigt:
Laget ser stabilt ut, inga flera skador och lite tur så slår vi Flying Finns med 7-6 i finalen. Detta efter att sedvanligt ha låtit Finnarna leka rommen av sig i första,  1-4.
Därmed anses den tillfälliga oordningen sedan förra VM vara helt återställd.
Alla, säger ALLA TV-apparater i Finland kastas ut på asfalten, igen, Perkeleeee  :) 

Jomenjahaaa,, Ryssarna måste städas av också och USA och... Återkommer  senare med en mer realistisk syn.
GONATT ALLA ZZZzzz..

Ps.
Tomas Ros(a) i AB har lagt ner faktakontrollen och känslan i valvet och tappat bort nyckeln. Nyströmmen är bitsk mot allt och alla i sin blåa Express.
Kort sagt, det är precis som vanligt under Håkky-VM..   
Ds. 

Kommentera

Nyström på Expressen är en bra rolig typ, patriotisk som få iaf.

I sin blogg snackar han om spelarna i tre-kronor som han gillar mest:

"Henrik Zetterberg: Med all respekt för Malkin och Getzlaf och Chara och allt vad de heter. Finns det någon så komplett spelare som Henrik Zetterberg i detta VM? Eller i hockeyvärlden? Det går att diskutera. Och det är väldigt få som är värda att nämnas i samma andetag som Sveriges nummer 40. Vilken ledartyp han är."

Zäta är en sjukt bra spelare inget snack om saken. Men jag såg Ryssland -Lettland igår och om Zäta är bra är Malkin helt jävla sinnesjuk. Låt gå att Zäta kanske är bättre i egen zon. Men om Malkin ger sig fan på något i anfallet så ser det då ut som att han gör precis som han vill.

Kommentera

Monno: " Finns det någon så komplett spelare som Henrik Zetterberg i detta VM? "

"Låt gå att Zäta kanske är bättre i egen zon"
Kommentera

Det är väl lite av en smaksak. Z kanske är lite bättre defensivt, men å andra sidan har Malkin verktyg som Z saknar. Båda är fantastiska hockeyspelare.
Kommentera

Peja: Datsyuk med tre raka Selke och jämförbar med Zetterberg i offensiv produktion bör också nämnas i sammanhanget.
Kommentera

Blizzard: Mja, det är mer kommentaren att få får nämnas i samma mening som Zäta. Det är nog inte många andra än svenskar som rankar Zäta så högt som Nyström vill få det att låta. Är t.ex. rätt säker att Datsuyk(stavning?) rankas högre i nhl.

Men han är en fantastisk spelare, och en oerhört bra ambassadör för svensk hockey.

Sen gör inte Malkin bort sig i egen zon heller direkt, han är inte riktigt den hederliga solo ryssen som det var förr i tiden:-)
Kommentera

Monno: Det är ju bara fjantigt att jämföra Zäta och Malkin. Zäta är en tvåvägsspelare som dödar boxplay, Malkin är en ren offensiv forward. Det är äpplen och päron.
Kommentera

Olle: Spelar inte Malkin BP? Hade fått för mig det... Aja:-P
Kommentera

Patrik Berglund tillgänglig för VM.
Kommentera

Jag hoppas att Berglund kommer. Steen är duktig men där bör Tre Kronor ändå tacka nej.
Kommentera

Peja: Fullständigt medhåll.
Kommentera

Peja: Varför inte Steen?
Kommentera

Poffa: Tycker inte att han vore något stor förstärkning och framförallt vill jag ha platser lediga. Jonathan Ericsson dras ju med en skada och t.ex Bäckström kan bli tillgänglig i anfallsväg. Det vore ju dumt att behöva tacka nej till Bäckis pga att man tog in Steen.
Kommentera

Blir en svår match ikväll / Boork

jojo...ca 2min..1-0

lekstuga

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Nej tack från Berglund erfar VLT.
Kommentera

Det danska stålet är inte härdat. det svenska stålet biter.

Kommentera

NuMo: Visst är det kul med snygga mål och trevlig hockey, men det är ännu roligare om det är två lag på isen.
Kommentera

Hälge: Inte mot Danmark.
Kommentera

Bissett_19: Synd. Hoppas ändå att man tackar nej till Steen. Om Washington åker ur måste vi ju ha platser lediga för andra forwards...
Kommentera

Peja: Washington är på väg vidare i slutspelet. Nu gäller det att förstärka laget och vinna VM-guld. Bättre två fåglar i handen än en i skogen.
Kommentera

NuMo:

Lite märkligt att i princip samma danska lag så sent Vm 2010 tror jag det var slog USA och Slovakien. Iaf tror jag det var så.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Tullahopp tjullahej? ;)

ekstrabladet.dk/

Kommentera

Peja:

Även Steen tackade nej.
Kommentera

Från strålande till icke godkänt.

Översätt det till det nya betygsystemet om ni kan.

Eller för all del, till det förra betygsystemet eller t.o.m. det innan det. Varför inte till det nästa, som kommer att vara:

"boende i flyktingförläggning", Höghus", "villa", "Etta i gamla stan".

Kommentera

NuMo:

Fan sysslar Hedman med?

Kommentera

mattias - 74: Det var ett sämre lag på pappret 2010. Enligt expert Boork så har dom aldrig haft något bättre lag än nu.
Kommentera

mattias - 74: Nonchalant är bara förnamnet.
Kommentera

renen:

Boork är en idiot han förstör Hockey Vm ..

Kommentera

mattias - 74:

Vad menar du?
Kommentera

Bissett_19:

Precis det jag skriver, han förstör hockey Vm, han har sagt så mycket skit att hälften vore nog.

Kommentera

mattias - 74:

Förstör Hedman Hockey-VM?
Kommentera

Bissett_19:

Nej boorken, kan du läsa? ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: trycker man på "sv:" på bissett's inlägg så
Hamnar man på ditt där du skrev följande

"Sv: Hockey VM
NuMo:
Fan sysslar Hedman med?
mattias - 74 Svara | Gilla   Igår kl. 22:22"

Du måste hålla koll på vilket inlägg dom svarar på kära du
Kommentera

Blizzard:

Kan man svara på specifika inlägg? Det var nåtnytt, känder inte till det

Ok hur ser man det, jag kan inte hitta nånting där det står vilket inlägg man svarar på, upplys mig gärna hur man gör.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Du tycker på "sv:" i trådnamnet =)
Kommentera

Blizzard:

Ok jag antog att bisset svarade mig på svaret om Boorken, kände faktiskt inte till det där med att man kunde se vilket inlägg man svarar på det har jag helt missat., eftersom han svarade vad menar du ganska precis efter att jag skrivit att boorken är en idiot så förutsatte jag att han menade boorken. Då får man kolla i fortsättningen vilket inlägg man svarar på ;)

Kommentera

mattias - 74:

Den funktionen har ju funnits på HS i flera år,det borde en HS-räv som du känna till;)
Angående Hedman så har han ju inte varit bra,men utvisningen som du förmodligen syftade på är ju inte ens nära en utvisning.
Men jag håller med Wikegård om att när det blir tätare matcher så kommer det passa Hedman bättre,då han får spela lite enklare.Det är ju en rätt begränsad spelare.
Kommentera

Bissett_19:

Det gjorde jag faktiskt inte, har aldrig använt den som du förstår ;)

Ang Hedman håller jag med dig, håller du med mig om att Boorken är en idiot då ;)

Kommentera

mattias - 74:

Joel borta från resten av VM.
Frågan är vad Mårts kallar in nu?
Hörnqvist?

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett_19: Jag skulle fortfarande vänta på Washington. Glöm inte att båda våra vänner Bäckis och Johansson d.y är väldigt bra tvåvägsspelare.
Kommentera

Bissett_19:

Ja det låter väl spännande med Patrik, han lär vara sugen på Vm efter att Nashville åkt ut eller väntar man kanske till att se om Rangers vinner nästa match och tar in Bäckis?

Kommentera

Peja:

Precis min tanke.

Kommentera

mattias - 74: Berglund har väl redan tackat nej?

Har för mig att de yttrade det på nyheterna i morse.

Kommentera

65selander: han menar nog patric med "c" dvs Hörnqvist för Berglund ahr somsagt nobbat.
Kommentera

Blizzard: Bättre alltså att skriva Bengan för att undvika missförstånd.
Kommentera

Blizzard: okej, det blev för många Pattar här alltså! ;-)
Kommentera

Wayne Gresky:

Å andra sidan kan man ju fundera på varför Patric Berglund skulle vara intresserad av VM nu när Nashville åkt ut? ;-)

Kommentera

Jag har alltid gillat Hörnqvist men en sniper känns inte som rätt spelartyp att ta in.
Kommentera

« · 1500093 · »