Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1501301 · » Till forumet

Sv: Hockey VM
Peja: Då räknar du inte med några brynäsare?
Kommentera

Olle:  du är ju fullare än mig och iconen tillsamans! Kan man kalla sig hockeyfan om man håller på timrå? Vi vinner inget

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: Nä, Bäckis lirar ju inte i detta VM... Än så länge.
Kommentera

Monno: Ja det är synd om dom! Huvva! Imorn kommer Hörnqvist, han har spelat 82 matcher + semi i Stanley Cup. Han kan nog fylla hålet rätt bra.
Kommentera

Peja: Jag tänkte på Widing, Granström, Ollas m.fl.
Kommentera

Blizzard: Jag vet inte, gå in på Flashback och dubbelkolla.
Kommentera

Grin-Olle
Kommentera

Och angående Nyströms kommentar om Zäta tidigare så, Zäta i all ära, men han är då ingen Malkin.

När Malkin vill Malkin gör. Gammalt djungel ordspråk:-)
Kommentera

Olle: IDIOT
Kommentera

Blizzard: Ja och du vet ju redan vad jag tycker om dig din jävla sopa.
Kommentera

Viktor är Vår Idol,
Viktor är Vår Idol,
Han släpper in så många mål,
Viktor är Vår Idol !
Kommentera

Olle: Har du bråkat med Mamma ikväll och låst in dig på rummet med en pet-flaska hembränt och hallonsaft i ren protest?
Kommentera

Monno: Ja mamma din ville inte ge med sig ikväll så det blev handgemäng. Men hon vek sig till slut.
Kommentera

Men surgubbar!
Kommentera

Olle: Jaså? Trist för dig. Både din Mor och Far samt syster var oerhört taggade ikväll. Vi hade det riktigt trevligt:-)

Nä men seriöst, skärp till dig nu. Mod arbetar inte ikväll verkar det som?
Kommentera

Kattgubben: Det var en sur torsk men i slutänden gick ju matchen ändå till rätt lag. Producerande spelare tar roller som dom inte ska behöva ha (bråk och stök) och vår elitseriemålvakt visar sig ytterst mänsklig.

På förhand låter det lite grymt att ställa Fasth mot en spelare som Malkin.

Kommentera

ante08:

Vem skall stå istället då tycker du? Hadelöv? IDIOT

Kommentera

mattias - 74: Nu finns ju möjligheten att kalla in antingen Makström eller Lindbäck t ex. Något man kanske borde överväga då vi knappast tar guld med Fasth i målet. Känns som han har en tendens att falla ihop när det börjar gälla något.
Kommentera

mattias - 74:

Ärligt talat så har ju Mårts gjort en blunder från början som inte haft med Svedberg och nu är ju Lindbäck ledig. Målvaktssidan är definitivt vår svaga punkt.

Kommentera

Viktor Fasth kommer nog att bli en jäkligt rutinerad elitseriemålvakt, om han inte bättrar på sitt psyke avsevärt!

Kommentera

MODOJohan: Äh, han gjorde väl ES-debut när han var 28 år, så jäkligt rutinerad ES-målvakt blir han aldrig om han inte spelar lika länge som Brodeur.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Kan ju komma bra förstärkningar efter inatt , lunkan, strålman och hagelint eller bäckis och johansson :)

I nuläget tar jag rangers bidrag om lunkan ställer upp
Kommentera

Leif Boork säger att Danmark har dåligt självförtroende men att de själva tycker de spelar bra. Dubbelmoral?
Kommentera

Tre Kronors kedjor i kväll:

Patric Hörnqvist, Niklas Persson, Daniel Alfredsson

Viktor Stålberg, Marcus Krüger, Gabriel Landeskog

Jakob Silfverberg, Calle Järnkrok, Johan Larsson

Loui Eriksson, Henrik Zetterberg
Kommentera

70 Rodrigues: Att Eriksson och Zetterberg står som extra forwards är en inte helt vanlig syn:-P
Kommentera

Monno: Vila dom i en skitmatch, bra gjort och så får Hörnqvist mer speltid att komma in i laget.
Kommentera

Blizzard:Är det bara jag som tycker att Johan Larsson gör en dålig turnering?
Kommentera

73Sjöbba: Är det bara jag som tycker att Silver Conny gör en dålig turnering?
Kommentera

Hahl Bundy:Förväntningarna är högt uppskruvade på Silfverberg. Han får inte samma utrymme som i ES. #10 vinner inte många närkamper. 
Kommentera

Bäckström då?
Kommentera

ante08: Jag hamnar bland de 23%-procentiga, hoppas ha fel.
Kommentera

Tror vi kan glömma guld. Usa manglade Finland totalt. Och Kanada är ännu bättre.
Ryssarna körde över oss totalt, och nu har dom fått in Ove och Semin. Dock kan det även bli deras nederlag, Semin tex är ju en jävla lag spelare av rang...

Ser inte hur vi ska lyckas ta guld. Heja Bäckis och Zäta typ!
Kommentera

Monno: Förhoppningsvis påverkas Rysslands lagmoral och hierarki negativt av att två superstjärnor ansluter. Malkin har varit deras stora stjärna och ledare hittills - hur blir det nu? Malkin verkar vara som bäst när han har högst status i gruppen.
Kommentera

Peja: Jo mkt tyder ju på det. Se bara i Penguins.

Att dom sen tar in en kille som Semin, och tycker jag sett att Radulov kommer också? Känns ju inte som moral höjare.
Kommentera

Känslor mellan Norge - Danmark.
Kommentera

Jävlar vad Kronwall mosade Letten!!

Och till Brynäsarnas förtret(antar jag) får Silver rätt mkt kritik ikväll måste jag säga.

Kommentera

Zeta såg ganska nöjd ut efter att Letten blev Krowalld.

Kommentera

Ännu en gång kommenterar Leif Boork att en spelare har väldigt stor rumpa i detta VM. Det luktar ju gaydisco tom i motvind
Kommentera

Patrik Källstr: Jo alla vet ju vad Boorken sjunger i duschen..
Kommentera

Tro vad Erik Karlsson sa till Letten Jass? Riktigt hjärnsläpp fick han då iaf. Men måste säga att Erik vann duellen:)
Kommentera

Monno: Karlsson bjöd ju in till det där då han pekade på letten och sig själv när dom åkte till utvisningsbåsen. Men han vann ju på poäng!
Kommentera

Olle:

Bara jag som känner oro inför matchen mot Tjeckien? Dom spelade ut idag, iof mot Tyskland men dom gör 8 mål på dom. Jag är rädd att Sverige kan torska den här matchen, min magkänsla säger mig att vi förlorar men jag har gärna fel :/

Kommentera

mattias - 74: Jag håller nog med Wikegård. Om man ska åka runt och "leka" hockey som man gjort hitills, då får man det svårt mot ett lag som har dödsfarliga kontringar och lite mer spelförståelse. Rakare spel och mindre onödiga pass hade varit rätt uppladdning. Optimalt hade kanske varit att få spela mot Ryssland i sista gruppspelsmatchen men nu blev det ju inte så.

Sen har vi väl inte det där defensivt stabila Tre Kronor som KAN vinna VM-guld heller med tanke på alla hattiga elitseriespelare vi mönstrar, inte minst Fasth i målet.

Kommentera

Olle:

Håller med dig om defensiven , känns som om spelare som Hedman inte kommer upp i normal standard. Karlsson Kronwall och Hjalmarsson  är bästa backar i turneringen sedan är det dåligt.

Kommentera

mattias - 74: Hedman har haft det svårt. Inte sällan reagerar jag med att tänka "varför var det just Hedman som fick den målchansen, kunde det inte varit någon annan..." och det är väl återigen lite det Wikegård är inne på, Hedman får ytorna att följa med i anfallen på stor rink men killen är ju en värdelös avslutare. På liten rink är det kanske lite lättare för honom att fokusera på det han är bra på, dvs. defensiven.

Jag håller med om övriga backar. Jag som har ett extra gott öga till Hjalmarsson måste säga att han har växt fruktansvärt på andra sidan Atlanten. Hans avvägningar i defensiven är en fröjd att se.
Kommentera

Olle: Radiosporten sågade Hedman rejält ikväll:
"Han har inget spelsinne!" :)
Kommentera

Hahl Bundy: Det var väl aningen hårt kanske :) Målsinne har han ju definitivt inte men han har ju som sagt sin styrka i andra änden av banan.
Kommentera

Olle:

Imorgon vill jag se ett aggresivt Sverige köra över Tjeckerna. Gärna med 4 - 5 mål..

Kommentera

Olle:

Skönt med en heldag med hockey, och framförallt att alla matcher går på TV 4 och inte på den nya kanalen. Skall man våga ge sig på ett tips.

Kanada - Slovakien 4 - 1

Finland - USA 1 - 6

Ryssland - Norge 10 - 2

Sverige . Tjeckien 4 - 3

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1501301 · »