Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM

« · 1037368 · » Till forumet

Sv: Hockey VM
Bissett19:

Kan inte nån skicka hem Fernholm?

Svar: Håller med till 100 %
Kommentera

Dream Team:
Statstelevisionen, var är ni?
Allt är förlåtet!
Kommentera

Metal Guru: And it happens, again! Mitt under brinnande krig, eller ja, fight då, en begynnande sådan vid det svenska båset så får vi den här jävla reklamen på nytt. Timing? Vet dom vad det är?
Kommentera

Dream Team:
Slagsmål är inte lägre än Glocalnet
Kommentera

Metal Guru: Är det någon fler än jag som undrar vad Mattias Weinhandl och Tony Mårtensson skulle ha att göra i den ryska ligan, förutom att hämta pengar? Håller inte den en rätt så hög klass numer, även breddmässigt?
Kommentera

Någon som vet hur man kan se hockey-vm om man inte har tv6??? Någon webbsida eller så?
Kommentera

Metal Guru: Inte lägre än Glocalnet, eller vad var det det hette?
Kommentera

Ni märker på min glasklara formuleringsteknik att jag är lite mer upprörd än genomsnittet just nu.

Kommentera

Bissett19:
Heja TV6!
Att visa i slow motion hur Marcus Nilsson trillar med aniktet ned i isen med ansiktet först, och skär upp näsroten med visiret är stor TV.

Att dölja detsamma med en stor Bettman-blaffa som visar aktuella odds på hur matchen slutar är raka motsatsen.

Heja TV6!
Kommentera

sylf:

Men när ska Bäng-Åke se det?
Kommentera

Ambroo: Sanny må vara begränsad till det rent fysiska spelet, men han hade nog, som en direkt följd av just detta, alldeles säkert inte släppt in Schweizaren på kassen i samma läge. Skärpning krävs dock på fler håll än där för att vända detta.
Kommentera

Bissett19: Vadå, du tycker alltså inte att vi ska ha någon i truppen som visar franskkanadensarna hur "allmänhetens åkning utan puck och klubba" går till?
Kommentera

Bissett19: Fernholm är en katastrof och håller inte på den här nivån!
Kommentera

Dream Team: Ok att man är tikare, men det är ju för fan en gåta att Sanny skickades hem innan honom och dessutom så spelar Ferna på sex backar också, hua!
Kommentera

Bissett19: han lär ju bli bänkad när murray kommer, hoppas jag iaf. och det är då fan inte bra spel.
Kommentera

Metal Guru:

Kan inte nån skicka hem Fernholm?
Kommentera

Ambroo: Var det Fernholm han hette, sa du?
Kommentera

mattias - 74:
måste ju ge joddlarna handicap, och i sann Mora-anda vagga in dem i falsk säkerhet.
Kommentera

Ambroo:

heja Sverige 1 - 0 till schweiz innan domarjäveln släppte pucken
Kommentera

mattias - 74: in me flodda
Kommentera

mattias - 74: Ja han känns bara stor och onödig så gärna för mig.
Kommentera

Dream Team:

Kunde inte Fernholm få lämna istället ?
Kommentera

Ett rätt så väntat besked nu när transatlantspelarna ansluter. Saxat ur ST.nu:

"Tredjemålvakten Erik Ersberg, Los Angeles, och backen Sanny Lindström, Timrå, får lämna truppen när Lundqvist och Murray anländer."
Kommentera

87bth01: Ja, där såg vi verkligen att den nordamerikanske stilen är död. Upp och ner, upp och ner. Pang, pang, pang. Väldigt underhållande, om än kanske inte den mest välspelade matchen. :)
Kommentera

Grym match mellan USA och Kanada som verkligen bjuder till trots att matchens betydelse inte är speciellt stor. Sån inställning behöver svensk (europeisk?) ishockey mer av!
Kommentera

Lumber Jack: Klart att vi måste ha en Jämte i målet, går väl inte ha en som släpper in allt och en som inte kan köra bil ;-)
Kommentera

´Henke Lundqvist ansluter till VM-truppen!

Otroligt viktigt och glädjande.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Undrar just om vi någonsin haft en så låg målsättning som att 'vi bör vinna mot Schweiz'?
Mot sådana lag SKA Sverige vinna, något annat finns inte.
Trots många nej från svenska proffs måste vi kunna ha större krav än att 'vi bör vinna mot alplandet'.
Det blir tufft att knipa ngn medalj i årets VM, omöjligt är det dock inte.
Kommentera

MorganaLefaey:

Rädd behövde du inte vara de hela slutade 9-0 ;) 
Själv orkade jag inte hålla ögonen öppna utan somna efter halva matchen, men av det jag hann se så måste vi verkligen bättra spelet om vi ska gå vidare i denna tunering.

Nu väntar Schweiz, vi bör ha en ganska god chans att vinna denna match, eller det kanske är en förlust vi behöver?
Kommentera

Projta: Efter första så kändes det nästan som om man kunde gå och lägga sig och sova, men rädslan för att man skulle vakna och sverige förlorat var för stor. Nu står det 4-0 och det känns inte lika hemskt. Men spelet är ändå inte bra.
Kommentera

87bth01: dock blir det 5-2 till kronorna idag !
Äre polacken i målet ikväll ?
Kommentera

verkar som att murray kommer, kan behövas lite tuffhet samt hans inställning. bäckman skulle visst mysa med familjen, kunde inte undvara 2 veckor, sorgligt.
Kommentera

2-2 mellan Norge och Finland, och det är uppenbarligen inte bara Sverige som har problem med sitt spel. Jag tycker finnarna spelar ganska odisciplinerat och Norge är inte sena att ta vara på chanserna.
Kommentera

difzi:
Fick just en bubbla med samma innehåll.
Det är ju just det som är crazy, ju!
Kommentera

Metal Guru:

Den finns på första sidan.
Kommentera

250kg kärlek:
Har ni tagit bort omröstningen om Sveriges placering?
Jag röstade Guld för att vara lite crazy.
Kommentera

Aningen bisarr situation Tre kronor ändå befinner sig i. Boork talar om en riktigt värdemätare då Tre kronor ska möta Schweiz längre fram i turneringen. I matchen mot Belarus fick vi veta att Boork ansåg att uddamålsvinsten inte var något att skämmas för eftersom Vitryssland faktiskt har ett bra lag.

Då jag kikade på matchen mellan Ryssland-Tjeckien kunde åtminstone jag konstatera att dessa båda lag, som det såg ut, skulle sopa mattan med Sveriges Tre kronor.

Inför denna turnering känns det som att vi ska vara glada om vi vinner matcherna mot Vitrysslan, Frankrike och Scwheiz. Fler vinster får ses som en glad överaskning.
Kommentera

65selander:

BÅG nobbar Sjöström
Kommentera

Hoppas, hoppas Lundqvist kan "bryta ihop och komma igen" tillräckligt snabbt för att vara sugen på VM.
Kommentera

MODOJohan: Det skulle väl vara LHFs Janne Sandström
Kommentera

Snyggt avslut på en bra match. :-)

Kommentera

Bissett19: Skaplig match, lite skillnad mot skitlaget som var på tapeten igår ;-)
Kommentera

Grym match. Synd att Pittsburghmatchen inte börjar kl 21 :(
Kommentera

Metal Guru:

Hockeyporr.....
Kommentera

PP. Fyra pass i zick-zack genom zonen, kortare och kortare, med det sista precis framför målvakt. Avslut i öppen kasse, uppsprätt i nättaket. Ryssklass från anno 1973.

Kommentera

Elias 1-1 mellan tjeckerna och ryssarna var rätt sevärt ;0)

Kommentera

Tomas Ros nämner någon Jan Vnuk i sin blogg, och att han kan spela i Tre Kronor nästa säsong... Vem är Vnuk?
Kommentera

Modoante:
Ja vi ska nog vara glada att vi mötte dem nu, de väntar ju förstärkningar från Colorado och ett ev utslaget Montreal.
Kommentera

Skarin: Det här var lite väl spännande för min smak offensivt var det bra.Bäckström är bra redan nu viktigt att han fick näta redan i första matchen.

Defensiven var ju en katastrof det måste bli bättre och Tellan var inte helt lyckad han heller.Men Frenholm bänka honom snälla. Det är bara att hoppas att nån back förstärker från nhl för det ser ut att behövas.

det viktigaste var iaf att vi vann.Tror att fler lag kommer att få det tufft mot Vitryssarna.
Kommentera

« · 1037368 · »