Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

Hockey VM, Ryssland

Sv:Hockey VM, Ryssland
Huge: Nu vet du det,så nu kan du ju sova ut om nätterna o du kan ju även berätta för dina bussapassagerare om läget o som kanske känt likadant.
Men du måste lära dej att slappna av o fösöka sova om nätterna,det finns allvarligare saker än Tre Kronor att grubbla sej till sömns över.........:)

Bissett19: Äntligen så kan man alltså koppla av och få sova i lugn och ro.
SOM jag har legat och grubblat mig till sömns över VEM som kommer att få lämna.... :-)

Fernholm lämnar Vm-truppen.

Mycket bra av Tre Kronor ikväll och kul att Backlund fick hålla nollan...

Huge:

Sverige ser ut att punktera matchen redan i början av 2:a.

3 snabba mål av Tre Kronor.

Hörnqvist kommer bli större än Foppa =)

GävleLasse: Liiite måste man ju haussa... :-)

Ok, bärande var kanske att ta i, men han är iaf en mkt kugge i laget och har mer än väl jobbat ihop till en ordinarie plats.

GävleLasse:

Norge har vänt 0 - 2 till 3 - 2 mot Tyskland

Spets senaste målskytt =)

Deas: Sen satte den berömda ryska ödmjukheten in i tredje och det blev onödigt jämnt...

Norrenas bjudning vid 1-0 är ett bevis på att man skall skjuta mycket...

Huge: Bärande i tre kronor?

Det där var väl ändå kurs 1a i avdelningen upphaussningar...

Huge: En av de bärande spelarna i landslaget? Njae, inte än.

Ryssarna är föresten roliga =) De ser riktigt bra ut och då är det de inhemska spelarna som anfört dem (Morozov och co.). Offensivt har deras lag en helt sjuk potential verkligen.

Bafucin: Jag tror du får svårt att hitta ngn spelare öht som skulle GILLA att bli uppskriven.
Bäckis är nog intet undantag i det fallet. Han är en jordnära och klok spelare och mkt mogen för sin ålder, som på kort tid etablerat sig som en av dom bärande spelarna i landslaget.
Den som undrar vad han tillför laget grundar ju isf sina tvivel på just alla onyanserade upphaussningar, och inte på vad man egentligen kan förvänta sig i hos en ung spelare som är på väg uppåt och som i de lägena oftast får dippar i spelet.
Tror man att han ska gå direkt in och totaldominera så är man ju rätt så snett ute, enligt min mening.

Bafucin: Bäckis h a r ett grymt spelsinne.. Problemet att det tar för lång tid med allt. Han åker runt på isen som en sågbock och hamnar tvåa i alla defensiva ageranden, hinner inte med i spelvändningarna och drar ner tempot för hela kedjan. Väl inne i offensiv zon så är han farlig. Speciellt när motståndarna gör misstaget att sätta press på honom. Det brukar sluta med att Bäckis gör den killen och leverear ett pass.

Tittade nyss på en intervju med Bäckis efter matchen igår..där han som vanligt " klart det var kul att göra mål men det har inte någon betydelse för vem som gör målen när vi vinner"....

Jag tycker att han verkligen ska glädjas nu efter sitt första VM-mål...och man får hoppas att det släpper nu...

GävleLasse: Där kan jag bara hålla med. Jag tror att Bäckström lider lite av att vara så uppskriven. Han bara MÅSTE prestera och när han inte gör det så låser det sig.
Skönt för honom att få göra ett mål igår.

Bafucin: Angående Bäckström så har han fått oförtjänt mycket haussning. Skall vi tala om unga talanger som imponerar så snackar jag hellre om Hörnqvist.

HAN imponerar.

Db_04: Nu stannar det väl inte vid ett misstag för Enström den här kvällen. Men jag håller med dig i övrigt. Marginalen är så pass stor mellan lagen att vi "har råd" med misstag av den typen i en sån här match. Man hoppas väl att han lär sig av misstagen.

Oj, nu rasar det iväg rejält det här. 8-2.

ÄlskarTIK: nej i en sån här match ska man kunna göra ett misstag å få nya chanser.... han spelar nog upp sig ska du se

Enström spelar inte bra nu.. Han borde nästan bänkas tkr jag så mkt som han har "gjort bort sej"

Bafucin: Börjar ju bra för Bäckis iaf, 1:a målet inskjutet

Bafucin: Ja, det är nog en PR-kupp.

Jag vet att nu kommer många att hoppa på mig men jag måste ändå få framföra en undran.....Bäckström..vad tillför han egentligen? Han är ju uppskriven som Sveriges nästa superstjärna men så här långt tycker jag inte att han gjort mycket väsen av sig. Varken i ES, J-VM eller i Tre Kronor.
Jah förväntar mig i alla fall att han visar mycket mera än han gjort. Tycker inte han stuckit ut mera än vem som helst.

Detta är min högst personliga uppfattning och jag anar mothugg men kanske dax att lyfta fram detta.

Trevlig Valborg på er.

Warg o Johansson anmälda till VM-laget.

65selander: 3 matcher är väl i minsta laget. 5 - 5 matcher hade varit rimligt, för att statuera ett exempel...

Vet inte om ni såg Webers armbåge på Seidenberg igår. 3 matcher avstängning fick han iaf och enl mig så kunde de ha skickat hem honom för gott.

70 Rodrigues: Sverige ställer upp med detta lag ikväll:

Johan Backlund
--------------------------------------------
Tobias Enström-Per Hållberg
Anton Strålman-Kenny Jönsson
Dick Tärnström-Johan Åkerman
Nicklas Bäckström-Jörgen Jönsson-Alexander Steen
Fredrik Bremberg-Johan Davidsson-Patric Hörnqvist
Tony Mårtensson-Rickard Wallin-Fredrik Emwall
10.e forward: Jonathan Hedström

70 Rodrigues: Tre centrar i samma kedja,njaaa......

Bissett19: Sveriges första lina ser ut som följer:

Bäckström-Jönsson-Steen

Poffa: Mm.. du kan ju gissa vad jag hade tankarna på i mitt inlägg alldeles nyss, även om jag valde att inte uttrycka det i ord? ;-)

Dream Team: Styrningar via ben är det alltid en tanke bakom. Fråga Horava och Backlund. :-)

Hälge: Det är en tanke bakom allt... eller hur det nu var? ;-)

Dream Team: Det var först Daniel som fick målet, men i pausen ändrades det till Regin. En skitsnygg styrning via benet. ;-)

Hälge: Jaså? Ja, jag kollade bara på onlinesidan när målet föll. Det kanske ändrades efter matchen?

Jaja, TIKare som TIKare... ;-)

Dream Team: Men det blev väl Regin som fick målet ?

wap.hockeysnack.com
Frågan är om Ryssarna kan hålla ihop laget under turneringen. De kan behöva lite medvind. Vinner i Sverige så kan Ryssarna få ta hem turneringen. Så bra som gamla CCCP var kommer inga bli. Alldeles för många invidualister i hockeyn nu.

Sveriges trupp – 9 spelare får vänta vidare:

Målvakter:
Daniel Henriksson
Johan Backlund
Backar:
Johan Åkerman
Dick Tärnström
Tobias Enström
Per Hållberg
Anton Strålman
Forwards:
Nicklas Bäckström
Fredrik Bremberg
Johan Davidsson
Fredrik Emwall
Jonathan Hedström
Patric Hörnqvist
Jörgen Jönsson
Tony Mårtensson
Alexander Steen
Rickard Wallin

Ej uttagna:
Målvakt:
Erik Ersberg
Backar:
Jan Sandström
Kenny Jönsson
Daniel Fernholm
Magnus Johansson
Forwards:
Magnus Kahnberg
Mattias Månsson
Martin Thörnberg
Fredrik Warg

Paddan: fan vad petig du är=) Same, same ; )

Linnea: På tal om ingenting så är det väl ändå ett kassettband som visas på bilden ;)

mattias - 74: På tal om ingenting alls vill jag bara påpeka att jag har skivan ovan i vinyl, inköpt 1989 till det facila priset 39 kronor=)

Dream Team:

Lika Åke Unger Tål inte människan och hans sätt att försöka förklara hockey. Klona Tommy Åström

mattias - 74: Bosse "blunda och peka" Berglund, kom tillbaka - allt är förlåtet! ;-)

Paddan:

De tär perfekt att slippa höra Kinch ? Maken till sopa finns inte på nån annan kanal inte ens tv 4 =)

Om sändningarna från VM blir som det varit hittills under matchen mellan Finland och Ukraina så blir det en väldigt ljudlös turnering. Fast, det är klart, då slipper man ju höra Åke Unger eller Lasse Kinky.

mattias - 74:

För få NHL-proffs? Vi har Steen, det räcker. ;P
Jag tror absolut inte man ska underskatta det här laget. Och bara för att det alltid varit massor av NHL-proffs med i Tre Kronor så har det ju inte alltid gått bra.
Vad är det som säger att det här laget skulle avsluta VM 2007 sämre än ett Tre Kronor med 90% NHL:are?

Om nu bara Jonte Hedström kan sluta äta sina jädras snäll-karameller så kan det kanske börja smälla lite ute på isen också.. :)

mattias - 74: Ingen aaaaning...Har inte hört av honom på en massa år... ;)

GävleLasse:

Jaså hur mår gamla Acke då? =)

Bissett19: ja det är möjligt... ett monster till målvakt var han i alla fall Jag kommer ihåg att jag satt hemma hos Acke Jäger i nyfors å kollade på spektaklet.

70 Rodrigues:

Jaja snacka går ju =)

70 Rodrigues: Det känns ju tryggt med tanke på att Wennerholm ALLTID tippar fel;)

mattias - 74: Är förvånad att du överhuvudtaget kan skriva, det är ju jävligt ovanligt bland Leksingar ;-)

GävleLasse: Kanske var det han jag fiskade efter;)

« · 879600 · »