vhcfan: Ja alla är olika därför lägger jag fortfarande fokus på NHL och kollar hellre på det än på VM , VM blir inte intressant förrens slutspelet börjar och då kollar jag endast om det inte krockar med nå NHL hockey
Näe.. inga NHL-proffs till VM, det behövs inte. Jag hävdar bestämt (fortfarande) att BÅG borde peta in Månsson mellan Bäckis o Steen. Det funkade ju i L.A..
Till er som tycker VM är iskallt.. Varför? *nyfiken*
mattias - 74: Lite svårt att ta hem Lundqvist kanske då hans lag inte åkt ut än... Sedan har jag för mig någonting om att Henke inte skulle kommit ändå...
BÅG vill ju inte ha Honken och Lundqvist. Blir det några förstärkningar från NHL så blir det spelare från Vancouver i så fall om inte Detroit åker ur som Zäta m.fl kommer.
jonmannen&mattias - 74: Minns jag rätt utan att kolla statistiken har väl Daniel Hentosevic kastat in fyra puckar på 80 VM-minuter och Johan Backlund släppt in en puck på 120 MIP. Förstemålvakt resen av VM... Backlund eller Peter Lindmark? Mitt svar är Johan Holmqvist. Är inte Holmqvistfamiljens problem uppstyrda ännu?
Huge: Nu vet du det,så nu kan du ju sova ut om nätterna o du kan ju även berätta för dina bussapassagerare om läget o som kanske känt likadant. Men du måste lära dej att slappna av o fösöka sova om nätterna,det finns allvarligare saker än Tre Kronor att grubbla sej till sömns över.........:)
Bissett19: Äntligen så kan man alltså koppla av och få sova i lugn och ro. SOM jag har legat och grubblat mig till sömns över VEM som kommer att få lämna.... :-)
Huge: En av de bärande spelarna i landslaget? Njae, inte än.
Ryssarna är föresten roliga =) De ser riktigt bra ut och då är det de inhemska spelarna som anfört dem (Morozov och co.). Offensivt har deras lag en helt sjuk potential verkligen.
Bafucin: Jag tror du får svårt att hitta ngn spelare öht som skulle GILLA att bli uppskriven. Bäckis är nog intet undantag i det fallet. Han är en jordnära och klok spelare och mkt mogen för sin ålder, som på kort tid etablerat sig som en av dom bärande spelarna i landslaget. Den som undrar vad han tillför laget grundar ju isf sina tvivel på just alla onyanserade upphaussningar, och inte på vad man egentligen kan förvänta sig i hos en ung spelare som är på väg uppåt och som i de lägena oftast får dippar i spelet. Tror man att han ska gå direkt in och totaldominera så är man ju rätt så snett ute, enligt min mening.
Bafucin: Bäckis h a r ett grymt spelsinne.. Problemet att det tar för lång tid med allt. Han åker runt på isen som en sågbock och hamnar tvåa i alla defensiva ageranden, hinner inte med i spelvändningarna och drar ner tempot för hela kedjan. Väl inne i offensiv zon så är han farlig. Speciellt när motståndarna gör misstaget att sätta press på honom. Det brukar sluta med att Bäckis gör den killen och leverear ett pass.
Tittade nyss på en intervju med Bäckis efter matchen igår..där han som vanligt " klart det var kul att göra mål men det har inte någon betydelse för vem som gör målen när vi vinner"....
Jag tycker att han verkligen ska glädjas nu efter sitt första VM-mål...och man får hoppas att det släpper nu...
GävleLasse: Där kan jag bara hålla med. Jag tror att Bäckström lider lite av att vara så uppskriven. Han bara MÅSTE prestera och när han inte gör det så låser det sig. Skönt för honom att få göra ett mål igår.
Bafucin: Angående Bäckström så har han fått oförtjänt mycket haussning. Skall vi tala om unga talanger som imponerar så snackar jag hellre om Hörnqvist.
Db_04: Nu stannar det väl inte vid ett misstag för Enström den här kvällen. Men jag håller med dig i övrigt. Marginalen är så pass stor mellan lagen att vi "har råd" med misstag av den typen i en sån här match. Man hoppas väl att han lär sig av misstagen.
Jag vet att nu kommer många att hoppa på mig men jag måste ändå få framföra en undran.....Bäckström..vad tillför han egentligen? Han är ju uppskriven som Sveriges nästa superstjärna men så här långt tycker jag inte att han gjort mycket väsen av sig. Varken i ES, J-VM eller i Tre Kronor. Jah förväntar mig i alla fall att han visar mycket mera än han gjort. Tycker inte han stuckit ut mera än vem som helst.
Detta är min högst personliga uppfattning och jag anar mothugg men kanske dax att lyfta fram detta.
70 Rodrigues: Sverige ställer upp med detta lag ikväll:
Johan Backlund -------------------------------------------- Tobias Enström-Per Hållberg Anton Strålman-Kenny Jönsson Dick Tärnström-Johan Åkerman -------------------------------------------- Nicklas Bäckström-Jörgen Jönsson-Alexander Steen Fredrik Bremberg-Johan Davidsson-Patric Hörnqvist Tony Mårtensson-Rickard Wallin-Fredrik Emwall -------------------------------------------- 10.e forward: Jonathan Hedström
Ja alla är olika därför lägger jag fortfarande fokus på NHL och kollar hellre på det än på VM , VM blir inte intressant förrens slutspelet börjar och då kollar jag endast om det inte krockar med nå NHL hockey