Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Hockey VM, Ryssland

« · 882372 · » Till forumet

Sv: Hockey VM, Ryssland
Bissett19:

Jag ligger plus på mitt konto så där fick du allt =)
Kommentera

mattias - 74: Jo men då vinner ju Ryssarna,stortipparn:)
Kommentera

Bissett19:

Aldrig =)
Kommentera

mattias - 74: Tippa Finland.
Kommentera

73Sjöbba:

Är inte så säker på det. Finnarna stod opp bra sist mot dom men jag hoppas du har rätt!
Kommentera

mattias - 74: Det är ingen fara, ryssarna vinner.
Kommentera

Alisandali:

Jag slipper gärna Finland i final. Tanken på att de kan vinna en final klarar jag inte.
Kommentera

87bth01: Håller med kul att Finland vann och att den microskåpiska chansen till en hel Nordisk final finns kvar .
Kommentera

Hyyvä Suomi!!
Kommentera

87bth01: Javisst.Härligt med en Semifinal mellan Finnarna o Ryssarna.När dem möttes i gruppspelet var det ju en fantastisk match.
Kommentera

87bth01:

Hade inte tippat nånting men jag gillar inte Finland
Kommentera

mattias - 74:

Hade du tippat på USA eller? Jag tycker det var bra att Finland vann.
Kommentera

willysson:

förbannade flyt Finland
Kommentera

mattias - 74: vad sa jag, nu är festen igång för semin:)
Kommentera

mattias - 74:

Fattar varför strålman inte vart nominerad skall det stå !
Kommentera

Bissett19:

Fattar inte varför strålman vart nominerad som matchens bästa spelare?

Wallin får ta på sig 2 baljor med sitt ovårdade spel. Mårtensson bör också plussas.

Maskin eller ej, jag trodde ppå slovakerna och de var ovanligt bleka med tanke på det laget de förfogar över!
Kommentera

Skön seger mot den "Slovakiska maskinen" som nån skrev.
Tre Kronors fyra kedjor malde ner Slovakernas knappa tre kedjor.

Bäst idag,Strålman o Bäckström.

Kommentera

70 Rodrigues:

Kenny spelar alltså, vad bra
Kommentera

Ryssland dängde Tjeckerna med 4-0. Man trodde ju Tjeckerna kunde visa god stil och hänga iaf en balja så att en annans bomb skulle leva men inte då.

Malkin var 2+1.
Kommentera

tror vi åker ur ikväll! 2-4!
Kommentera

Laget ikväll:

Sveriges laguppställning
Målvakter:
31. Johan Backlund, startar
34. Daniel Henriksson

Förstafemman:
4. Anton Strålman
29. Kenny Jönsson, C
20. Martin Thörnberg
72. Jörgen Jönsson, A
9. Tony Mårtensson

Andrafemman
28. Dick Tärnström, A
44. Johan Åkerman
33. Fredrik Emwall
15. Rickard Wallin
79. Fredrik Warg

Tredjefemman
2. Tobias Enström
18. Per Hållberg
23. Fredrik Bremberg
76. Johan Davidsson
8. Patric Hörnqvist

Fjärdeformationen
6. Magnus Johansson
17. Jonathan Hedström
19. Nicklas Bäckström
10. Alexander Steen

Ombytt på bänken
14. Mathias Månsson
Kommentera

mattias - 74:

"den tunga slovakiska maskinen", den har jag aldrig hört talas om. Däremot ett individuellt mycket bra lag, offensivt.

2-1 till oss
Kommentera

willysson:

Jag hoppas som du men jag tror inte Sverige vinner. Nätoddset 3.10 på slovakerna kittlar skönt i pluskan också =)
Kommentera

mattias - 74: hehe inte jag heller jag dricker ofta pilnsner till frukost om det är nåt speciellt.
Självklart vinner sverige...
Anledningen är enkel, det kommer en skock slovaker till ett land där vodkan är gratis, tror du de är pigga??? vi vinner med 5-2
Kommentera

willysson:

hehe nej jag dricker inte pilsner före lunch =)

Jag tror inte Sverige står emot Slovakien men jag hoppas som sagt jag har fel.

Slovakerna känns starkare i de flesta av lagdelarna sedan har man hossa Gaborik Satan Chara m.fl.
Kommentera

mattias - 74: haha är du dum tror du jag har börjar dricka pilsner redan för att se att de åker ut ikväll??? knappast, its a long way to the top..................
Kommentera

Jonte321:

Ikväll åker Sverige ur mot den tunga slovakiska maskinen.

Tippar en seger till slovakerna med 5 - 2 ( Hoppas jag har fel )
Kommentera

Domarna är rädda för ryssarna... eller ska jag säga: Den ryska maffian som står med tio man utanför arenan o väntar på honom om han skulle döma emot ryssland i en matchavgörande situation.
Kommentera

Deas: Man kan ju anta att domaren tycker sig se att han träffar ryssens klubba och att det är det som får honom att tappa pucken. Han har ju inte TV-bilderna att tillgå som vi andra.
Kommentera

mrchong: Fri tycker jag han var däremot prickar svenske backen pucken först med sin rörelse så han gör inget regelbrott.
Kommentera

mrchong:

508 - Straffslag

a) Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare hindras otillåtet bakifrån:

- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon
(helt över den blå linjen)
- Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken.
- Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån.
- Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans.
- Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll
- Har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten
Kommentera

Wayne Gresky: Grejen är att ryssen måste vara helt fri med pucken under kontroll för att man ska kunna blåsa straff.så var inte fallet tyvärr.Det skulle ha varit 2 min i utvisningsbåset för hakning om det dömts korrekt. Tre kronor gjorde en bra match och ska ha all heder trots förlusten.
Kommentera

Åke Unger och Leif Boork: Nej, inte heller 1957 slog vi ryssarna/sovjeterna. Sverige–Sovjetunionen slutade 4–4 vilket räckte till svenskt guld då Sovjetunionen tidigare spelat lika, 2–2, mot Tjeckoslovakien.
Kommentera

2–4: Davidsson tog det lugnt och litade på att klubbkompis Ersberg skulle ta skottet. Äschberg.
Kommentera

Wayne Gresky: Bra. Skyll det på mig...
Kommentera

20 Lindgren: Skitradio, varför ska det vara så svårt att vara i fas! Måste man vara lobotomerad för att få kommentera på tv3? Hur kan man missa att straffen är på den andre backens hakning och inte på Strålmans brytning. Suck!
Kommentera

Sochi 2014: Söker Ryssland vinter-OS om sju år?
Kommentera

73Sjöbba: Kolla den här länken: svt.se/svt/play/video.jsp?a=821426
det är från sportnytt.
Kommentera

Dream Team: Vart finns överfallet som Ovetjkin gjorde att skåda?
Länk någon?
Kommentera

Deas:

Bra att Sverige slipper honom ikväll, ändå känns det som om Ryssarna har en del andra " Hyfsade " lirare :-)
Kommentera

Fan Ovechkin. Där försvann en stor del av kvällens nöje.
Kommentera

Dream Team: Hento pallar inte för VM, inte första gången han blit sjuk efter en s.k indianare. Backlund minst 2 kl bättre.
Kommentera

Portello: Jag kan absolut inte förstå varför Johan Backlund ska stå en helt betydelselös match för båda lagen när han kan få vila inför en kvartsfinal.

Helt rätt av Bengan alltså. Johan Backlund kommer att gå in i slutspelet med 98,36 i räddningsprocent och 60 raka skott tagna. Det enda mål han släppt i turneringen kom på Italiens första skott i första matchen.

Kvartsfinalen kommer att bli riktigt tuff oavsett motstånd, då bara bra lag går vidare från den andra gruppen.

För övrigt så förstår jag inte hur supportrar som följer Elitserien slaviskt kan säga att ett VM är iskallt där stjärnorna från samma och likbördiga ligor spelar, plus ett gäng utslagna NHL-spelare.
Kommentera

vhcfan: Ingen Ovetjkin och ingen Backlund med i morgondagens match mot Ryssland. Saxat från SVT Text:

"-Backlund kommer att stå i kvartsfinalen, säger Bengt-Åke Gustafsson till SVT Sport. Om Daniel Henriksson inte blir frisk till mötet med Ryssland i morgon står Erik Ersberg."

Och vidare:

"Ett slarvigt Ryssland slog Schweiz med 6-3 men fick på matchstraff på den stora NHL-stjärnan Alexander Ovetjkin. Han blev sent i kväll avstängd och missar mötet med Sverige."
Kommentera

Dream Team: Skulle bli riktigt förvånad om inte Backlund får fortsätta mellan stolparn efter den här matchen.Han var riktigt bra.Som jag skrev efter första hade han även bra hjälp av backarna.

Bara hoppas att defensiven är lika bra i morgon mot Ryssland, men det offensiva spelet måste bli flera klasser bättre.
Kommentera

mrchong: Ja, Hento hade väl magsjuka? Han lär knappast vara i matchdugligt skick riktigt än. Ersberg istället för Backlund som redan är varm i VM-kläderna? Nej, jag tror inte det.
Kommentera

Efter Backlunds storspel så är det konstigt om han inte får stå mot Ryssarna. Jag menar att det är väl den målvakt med bäst form som ska stå i matcherna.
Kommentera

GävleLasse:
Sista fem sekunderna... vilket storspel av Backlund! Jisses!
Frågan är om Ovechkin är med imorrn eller inte, fast det kanske inte gör nån större skillnad?
Kommentera

Starzign: skönt att krossa finland med 1-0 ;)
Kommentera

Spännande in i det sista..puh..men vad skönt med en seger mot finnarna!
Kommentera

« · 882372 · »