Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

Jörgen Jönsson #21

Sv: Jörgen Jönsson #21
gud: Idag fanns det massor av kvinnor med sommarlätta utstyrslar på sig (+21 grader) så det kan du hoppa upp och sätta dig på.

gud: Klart det gör. Har du inte sätt kärringarna som lirar i MODO nuförtiden?! :o)

rådbjer:
Finns det kvinnor i Ö-vik??

salle..
kan vara något..alla tror ju att Foppa har 21
och ska hårdmarkera honom..och har han 69an
i stället så får han ännu mer tid till att förtrolla oss...

den ende som förlorar på det är JJ..men lite stryk tål han väl??

gud: Ha ha, why not?
Stackars Foppa. Hela Ö-viks kvinnoförening står säkert på led o väntar :))

gud: Det var lite likt en tanke jag hade tidigare. Att en annan tröja skulle funka som kamoflage så han kunde få lite extra tid/utrymme typ.

rådbjer:
Tur att luft är gratis..;0)
kanske läge att ge Foppa tröjnummer 69..med tanke på
att vissa tidningar har skrivit om att hans brud har fimpat
honom??

Poffa: Ja, bättre PR kan dom väl knappast få om den "rätte" nr 21 dyker upp.

pettsson:

Om IIHF godkänner det så kan han. IIHF kan godkänna det om de anser att det skulle vara bra reklam för sig själva, för hockeyn i allmänhet eller för Hockey-VM.

rådbjer: Känns ändå som jämförelsen spårar ur lite nu. Tröja #21, oavsett färg på tröjorna har säkerligen använts sen Adam var länsman. Men tröja #99 får väl ändå anses som rätt speciell och unik på de flesta sätt. Tror inte att den siffran alls är så vanligt förekommande i hockeyhistorien...

rådbjer: Där kom ett argument jag kan gå med på. :o)

Ja, som jag sa så kommer de säkert överens den dag då de kommer in i VM samtidigt. Som det är nu så KAN ju inte jûrgen lämna över numret även om han skulle vilja.

gud: Var fick du luft ifrån då, din stofil? :))

rådbjer:
Äääh..ge karlfan en tröja bara..jag loooovar att
Foppa inte gör en extradragning bara för att det
står 21 på ryggen...;0)

pettsson: Nr.21 är ett varumärke, lika mycket som att nr. 99 är förknippad med en person.

Ingen skulle tex komma på tanken att ta nr 99 i Kanadas landslag.

pettsson: Men Jönsson själv är ju beredd att när som helst lämna över tröja #21 till Foppa om det nu skulle bli så. Så jag tror inte att den gode Jürgen svär sig hes över att mista den tröjan..

Salle: Självklart, men det tar i rätten från Jörgen Jönsson att ha det numret. Den dag de kliver in i VM samtidigt så tror jag de löser det på ett bra sätt.

pettsson:
och summan av kardemumman är att #21 borde vara fridlyst i:
Modo
Colorado
Tre Kronor

Dom två förstnämnda är/blir för övrigt verklighet.

pettsson: Det visste nog Jontemyra mfl när han skrev sitt inlägg.
Men om du frågar folket vilken spelare som förknippas med #21 så tror jag en klar majoritet svarar Peter Forsberg.

Jontemyra: Jönsson spelar ju med det i sitt elitserielag, lika mycket som foppa gör det i sitt lag. Jönsson tog det först i årets VM, innan det ens var klart om foppa komm till VM.

Jörgen Jönsson #21
Att han envisas med att ha #21 i landslaget. Den är och kommer alltid var tilldelad till "Foppa". Jag skulle ju skämmas att ha #21 i landslagssammangang, det är respektlöst mot "Foppa". Jûrgen Hönsson berättade själv i Aftonbladet att det inte spelade någon roll vilket nummer han spelade i. Men tamefan så ska han ha #21 ändå!
He lönch int! Lär de det Jürgen!

« · 393460