Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Karjala Tournament 2005

« · 605794 Till forumet


Karjala Tournament 2005
# PP Name Club Country Born Place of BirthHt Wt L/R

1 GK Liv Stefan HV 71 SWE 21.12.80 Gdynia, Poland 184 84 L
30 GK Holmqvist Johan Brynäs IF SWE 24.05.78 Tierp 186 90 L

2 D Petrasek David HV 71 SWE 01.02.76 Jönköping 186 95 R
4 D Boumedienne Josef ZSC Lions SUI 12.01.78 Huddinge 185 90 L
6 D Johansson Magnus Linköpings HC SWE 04.09.73 Linköping 178 82 R
25 D Rhodin Thomas Färjestads BK SWE 08.04.71 Karlstad 181 91 R
28 D Ragnarsson Marcus Almtuna IS SWE 13.08.71 Östervåla 185 95 L
29 D Jönsson Kenny Rögle BK SWE 06.10.74 Ängelholm 191 92 L
55 D Oduya Johnny Frölunda HC SWE 01.10.81 Stockholm 182 89 L

10 F Johansson Andreas Genéve Servette HC SUI 19.05.73 Hofors 183 92 L
11 F Kahnberg Magnus Frölunda HC SWE 25.02.80 Mölndal 188 87 R
12 F Berglund Christian SC Rapperwil-Jona SUI 12.03.80 Örebro 180 88 L
19 F Renberg Mikael Luleå HF SWE 05.05.72 Piteå 188 99 L
20 F Lundqvist Joel Frölunda HC SWE 02.03.82 Åre 186 88 L
24 F Karlsson Andreas HV 71 SWE 19.08.75 Ludvika 191 89 L
27 F Wallin Rickard Färjestads BK SWE 09.04.80 Stockholm 189 88 L
31 F Björn Melin HV 71 SWE 04.07.81 Jönköping 188 88 L
39 F Svartvadet Per MODO Hockey SWE 17.05.75 Sollefteå 187 92 L
51 F Hannula Mika HV 71 SWE 02.04.79 Huddinge 180 84 R
72 F Jönsson Jörgen Färjestads BK SWE 29.09.72 Ängelholm 184 89 L
76 F Davidsson Johan HV 71 SWE 06.01.76 Huskvarna 183 85 L
97 F Ledin Per Färjestads BK SWE 14.09.78 Luleå 183 88 L
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Frisco:
Första matchen idag..mot Tjeckien. Inget jag ser fram emot, skulle mycket hellre sett på nån elitseriematch. Men nu är det som det är och man måste stå ut i fyra dagar till innan elitserien börjar igen :(
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
piff: Dito.

*gäsp*
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
piff: Det är väl bara att strunta i det hela och packa fisk eller nåt.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
piff: äsch! vadå?? d e la kul å kunna kolla på landslaget oxå? å den går ju faktiskt i TV oxå, vilket inte elitseriematcherna gör.. om man inte har ´TV kanaler som man måste betala för.
d ska bli kul å se hur dom spelar
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
indiantjej: Heja Milo!!!
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Salle: Hur i h....te hamnade Fredrik Emvall i Tre Kronor? - Var han den i Sverige som bodde närmast en flygplats? Måste finnas en mängd andra fjärdelinare som borde platsa före honom...
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Karlsson, Berglund och "Linköpings-kedjan" spelar bra, resterande spelar jämndåligt. Förutom Ragnarsson, Petrasek, Boumedienne som är bedrövliga. Vet inte riktigt om jag vill placera Liv där också då jag tycker första och tredje målen är hans till viss del.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Frella:
3-3 nu
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Sorry 4-3
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Frella: All spelade upp sig, framförallt i andra perioden, vilken insats där. Karlsson borde ha rätt goda chanser att komma med som extraforward i OS med det han visat i ES och det han visade idag. Enda som inte spelade upp sig tillräckligt i matchen för att klassas som bra får väl vara Petrasek.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Goa grabbar, nu är resten en tårtbit!!!
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005

Två stycken som får mig att vilja stoppa vassa knivar i örat är dock Härenstam och Tornberg. Framför allt Härenstam kan få mig att begå Harakiri.

Sedan förstod jag inte hur de fick de NHL-sekvenser de visade i andra paus till att likna bandy. I samtliga situationer kunde backarna hakat upp spelaren och förhindrat målen, men samtidigt åkt ut. Är det inte dit vi strävar? Eller anser de att det skall vara okej med hakningar, fasthållningar och interference om det är i samband med målchanser? Solklar tvåa om du "åker vattenskidor i mittzonen", medans att man inte hakar framför mål, ja då har man plockat bort alla närkamper ur hockeyn.

Personligen tror jag Garpenlöv, Wikegård och Leinegaard sett på sin höjd ett par minuters TV-bilder från årets upplaga av NHL och så väljer man att skapa debatt utifrån det. Strålande journalistik.

Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Poffa: Alldeles underbart uppfattat, jag svor till TV'n, vad vill de se då, en back som suger tag i spelaren som lurat dom med klubban? Trodde som du sa Poffa, att det var just den typen av sekvenser de ville få bort.

Att använda klubban ska inte vara ett legitimt sätt att reparera sina misstag.

Sen att de hade mage att klaga på sista utvisningen som sverige drog på sig, det var en klockren interference på tjecken som ville in och sätta press på sin back. Sitta och grina över att de tycker tjecken "slänger" sig, skit i att sätta upp klubban i midjan så blir det nog bra.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Kevin O Shea: Dax att käka upp kallingarna nu eller ? ;)
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Typ 6-1 hade nog speglat matchen bättre, men alltid lika härligt med en seger!:-)
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Frella:

Liv agerade ojämnt och skall enligt mig inte spela Vm. Salo och Honken och kanske Henriksson är hetare... tycker iaf jag !!

Kul och se andreas Karlsson spela så bra.. Undra vart han lärt sig det :-)
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
mattias - 74: Schweiz?
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Är det någon mer än jag som blir orolig när det går så här bra för Tre Kronor i början av säsongen? Det brukar betyda att det går åt pipan när det sen verkligen gäller. De brukar vara suveräna i träningsmatcher och gruppspel, men falla när de sen verkligen måste vinna.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
MonkeyBoyF: Hehe. Tycker det alltid det går åt pipan när det verkligen gäller för Tre Kronor. Det är kanonkul att Tre Kronor går som tåget. Gäller att tvätta bort förlorarstämpeln och köra vidare på den vinnarmentalitet som för tillfället finns i laget. Man känner att man inte kan förlora. Precis som ett visst lag i elitserien..
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005

Wikegård är konsekvent som en nickedocka. I torsdags så gormade han om att NHL var för mycket likt bandy, det fysiska spelet var borta osv osv. Nu klagar han på att den finske domaren blåser för lite, han snackar om "mängdrabatt" och att det är det här som är skillnaden mellan nya NHL och Europeisk hockey.

Hur ska du ha det, din vindflöjel?

Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Poffa: Tornberg säger i paussnacket att det gör "Skitont att stå framför målet". Han måste ha frågat Pierre Hedin.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Målet som Sverige "gör", är det bara jag som anser att det är spark och att domaren därför gör rätt som blåser av?
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Poffa:

Jag håller faktikst med dig tror jag.. Såg mistänkt ut....
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
mattias - 74: Reprisen konfirmerar misstanken. Men hur domaren kunnat se att det var spark är en annan fråga.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Salle:

Ja du säg det...

andreas Johgansson är tydligen borta 2 - 3 veckor.. Inre ledbandet i knät..
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Salle: Alla tänkbara värvare av Andreas Johansson lär kunna lägga ner jobbet på ett tag. Inre ledbandet av, tydligen. Riktigt tråkigt för honom själv.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Dream Team:

Ja absolut.. Tycker som du att det är trist att han ej kan spela på ett tag!

Han kanske kan avsluta i sin Karriär i Hofors i div 2 ;.)
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
mattias - 74: Tycker jag också =) har gått på några hoforsmatcher så.
Skulle va kul men han i laget :D
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Ser riktigt bra ut för Tre Kronor, tänk när våran riktiga målvakt kommer hem från staterna, då kan laget spela med ett helt annat självförtroende!
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Bonuz: du kan ju inte säga att honken är dålig precis! å den första målet skulle han tagigt men de andra skulle vilken målvakt som helst va chanslös på.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Bonuz: Så du anser att Honken agerade så osäkert att utespelarna p.g.a detta spelade osäkert? Han räddade ju kvar Sverige i matchen genom ett antal kvalificerade räddningar, t.ex i slutet när man jagade kvittering och var tvungna att ta lite större risker. Henke är grym, inget snack, men mot det här motståndet och den här typen av spel klarar sig de målvakter vi har riktigt bra.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Dream Team:
Dom målvakterna vi har i Sverige är väldigt bra men det finns ingen som kan helt ärligt säga att Henke eller Tellqvist är sämre än Honken och Liv.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Dream Team: Om han tagit första som han borde så hade matchbilden blivit helt annorlunda. Mot slutet spelade han riktigt bra, men kräver mer aggerande av laget än tex Henke, thats it.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
piff: Nej, givetvis inte. Men varför skulle man göra det? Nu omöjliggör ju upplägget med de landslagsturneringar vi spelar här i Europa under säsongen något spel för de målvakter vi har i NHL. Varför då inte bara ge de bästa målvakter vi har som faktiskt är tillgängliga för spel, chansen..?
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Bonuz: Så Henke ska göra målen för Sverige också, menar du så? Ja, för det var ju först i slutet av matchen som spelarna hittade den energi som man dittills saknat för att kunna jobba in puckarna. Hela laget behövet självklart spela just som ett lag. Henke vinner inga matcher i kommande turneringar som t.ex OS på egen hand, glöm det.
Kommentera

Sv: Karjala Tournament 2005
Dream Team: Sa jag det? Med trygghet bakåt kan man skapa mera framåt. Ganska enkelt eller?
Kommentera

« · 605794