Förklaring: Att Salo inte litar på sig själv (min åsikt) resulterar i ett osäkert agerande på isen, inget annat. Vad Salo tycker och tänker om sin position i laget tycker jag känns oväsentligt. Det bestämmer väl Ulf-Hardy ändå. och Salo har väl fjort sitt bästa (??) för att påverka honom till RÄTT beslut där!!
Ja att köra igång två målisar och matcha dom och sen slänga in en tredje när det verkligen gäller låter som en ny idé :)
Jag är tämligen säker på att Tellans tavla inte skulle kommit i en viktigare match, och jag är rätt säker på att Salo inte skulle gjort dagens tavla mot bättre motstånd.
Frisco: Frisco: Halvfabrikat i den mening att de inte är tillräckligt bra målvakter, Salo ser trött ut och Zajkowski håller definitivt inte elitklass.. Att han sen är halvpolack var bara ett faktum, inget annat..
difzi: Det vet jag inte om de gör, pratar bara om Salo nu. Själv hade jag inte tyckt att det vore fel att satsa på Lunkan faktiskt. Hade jag varit Hardy hade jag låtit honom få stå mot Tyskland.
Dream Team: Han litar väl på sig, men han går inte ut med det, han é inte den typen som säger jag é bäst, utan han vet sina svagheter å de é bra. Men de é en liten snur bland målvakterna, lundqvist tycker Tellan ska stå, Tellan tycker någ mer att Salo ska stå mest matcher medan Salo é självisk och säger att han ska stå ;P
Ambroo: Halvfabrikat? Försöker göra dig lustig på folks ursprung eller är det en fortsättning på politiksnacket som fanns förr bland Timråiterna här på Sps?
Salo är slut i Tre Kronor. Osäkert agerande, vilket i sin tur gjorde backarna nervösa när Tyskarna närmade sig målet. Det är ingen tillfällighet längre. Dagen kommer alltid när en målvakt gjort sitt i landslaget, den dagen har utan tvekan kommit för Salo. Inte för att han är en dålig målvakt utan för att utespelarna inte längre litar på honom.
YaQoP: Hellre två finnar som stoppar puckarna än två halvfabrikat från Finland och Polen som släpper till lika mycket som en annan Ö-viks bekanting vid namn Linda Thoren en gång gjorde..
Den som har fel på sin tekniska utrustning måste väl ändå vara Håkan Södergren. Mycket pinsamt att höra honom tala om för oss med eftertryck hur Tre Kronor ska spela på liten rink. Vi har en enda spelare på plan som spelar i elitserien och han har spelat i NHL, nämligen Jörgen Jönsson. Lägg ner, Södergren!
knaskamilla: eller så var det håll i den *s* ;D nä, ärligt talat gjorde han en bra match, men han gör sina tabbar tyvärr..tur att han inte är förste keeper, det ska bli skönt att få se Tellqvist i den svenska målburen imorn. I övrigt gjorde Sverige en godkänd match. Det finns vissa saker vi måste jobba på, men tyvärr finns det alltid något man måste förbättra, men jag tycker att skyttet har losnat en anin, äntligen!
Grattis Sverige till eran första seger i World Cup Of Hockey!!
YaQoP: Skönt med svensk seger.Tycker det ser rätt bra ut.Om man ska gnälla på något så är det att vi släpper in två mål i PP. Salo har en svår match,men efter den här matchen så tror jag att Tellan blir förstemålvakt. Salo agerade svagt vid 4-2 målet samt när tyskarna gjorde ett mål som blev bortdömt.
Förklaring: Att Salo inte litar på sig själv (min åsikt) resulterar i ett osäkert agerande på isen, inget annat. Vad Salo tycker och tänker om sin position i laget tycker jag känns oväsentligt. Det bestämmer väl Ulf-Hardy ändå. och Salo har väl fjort sitt bästa (??) för att påverka honom till RÄTT beslut där!!