YaQoP: Skönt med svensk seger.Tycker det ser rätt bra ut.Om man ska gnälla på något så är det att vi släpper in två mål i PP. Salo har en svår match,men efter den här matchen så tror jag att Tellan blir förstemålvakt. Salo agerade svagt vid 4-2 målet samt när tyskarna gjorde ett mål som blev bortdömt.
knaskamilla: eller så var det håll i den *s* ;D nä, ärligt talat gjorde han en bra match, men han gör sina tabbar tyvärr..tur att han inte är förste keeper, det ska bli skönt att få se Tellqvist i den svenska målburen imorn. I övrigt gjorde Sverige en godkänd match. Det finns vissa saker vi måste jobba på, men tyvärr finns det alltid något man måste förbättra, men jag tycker att skyttet har losnat en anin, äntligen!
Grattis Sverige till eran första seger i World Cup Of Hockey!!
Den som har fel på sin tekniska utrustning måste väl ändå vara Håkan Södergren. Mycket pinsamt att höra honom tala om för oss med eftertryck hur Tre Kronor ska spela på liten rink. Vi har en enda spelare på plan som spelar i elitserien och han har spelat i NHL, nämligen Jörgen Jönsson. Lägg ner, Södergren!
YaQoP: Hellre två finnar som stoppar puckarna än två halvfabrikat från Finland och Polen som släpper till lika mycket som en annan Ö-viks bekanting vid namn Linda Thoren en gång gjorde..
Salo är slut i Tre Kronor. Osäkert agerande, vilket i sin tur gjorde backarna nervösa när Tyskarna närmade sig målet. Det är ingen tillfällighet längre. Dagen kommer alltid när en målvakt gjort sitt i landslaget, den dagen har utan tvekan kommit för Salo. Inte för att han är en dålig målvakt utan för att utespelarna inte längre litar på honom.
Ambroo: Halvfabrikat? Försöker göra dig lustig på folks ursprung eller är det en fortsättning på politiksnacket som fanns förr bland Timråiterna här på Sps?
Dream Team: Han litar väl på sig, men han går inte ut med det, han é inte den typen som säger jag é bäst, utan han vet sina svagheter å de é bra. Men de é en liten snur bland målvakterna, lundqvist tycker Tellan ska stå, Tellan tycker någ mer att Salo ska stå mest matcher medan Salo é självisk och säger att han ska stå ;P
difzi: Det vet jag inte om de gör, pratar bara om Salo nu. Själv hade jag inte tyckt att det vore fel att satsa på Lunkan faktiskt. Hade jag varit Hardy hade jag låtit honom få stå mot Tyskland.
Frisco: Frisco: Halvfabrikat i den mening att de inte är tillräckligt bra målvakter, Salo ser trött ut och Zajkowski håller definitivt inte elitklass.. Att han sen är halvpolack var bara ett faktum, inget annat..
Ja att köra igång två målisar och matcha dom och sen slänga in en tredje när det verkligen gäller låter som en ny idé :)
Jag är tämligen säker på att Tellans tavla inte skulle kommit i en viktigare match, och jag är rätt säker på att Salo inte skulle gjort dagens tavla mot bättre motstånd.
Förklaring: Att Salo inte litar på sig själv (min åsikt) resulterar i ett osäkert agerande på isen, inget annat. Vad Salo tycker och tänker om sin position i laget tycker jag känns oväsentligt. Det bestämmer väl Ulf-Hardy ändå. och Salo har väl fjort sitt bästa (??) för att påverka honom till RÄTT beslut där!!
YaQoP: Så är det och det var dumt att köra igång Salo överhuvudtaget som jag ser det. Som Hardy gjort är det dock rätt att köra Salo/Tellqvist, helt rätt.
Men hur länge sedan är det Salo spelade någon viktig match? Om jag inte minns helt fel var han väl bänkad i Colorado under Stanley Cup-slutpelet?
Hur som helst, om jag vore Hadry hade Salo inte ens varit med i laget. Inte på bänken och än mindre på isen, finns bättre alternativ.
Magnus: Detta var BARA en match i ett oviktigt grundspel mot ett sämre lag så Salos tabbe (1:a målet är inte hans "fel" om det är någons) spelar lika stor roll som Tellans i tjeckmatchen. Jag tror att det var bra att Tellqvist slapp stå denna för målvakter "svåra" match. Salo stod sysslolös låååånga stunder och släppte då är de få (15-3 i 1:a per)anfallen alltid svåra. Jag tror det blir bra det här. Han kanske spikar igen nån annan gång istället. Nu har vi dessa 2 som Ulf-Hardy tror på så det kan vi inte ändra på hur måna inlägg vi än skriver här.
Salle: Är väl inte bara tabben, Salo ser seg, oengagerad och darrig ut. ger inget säkert intryck, har så heller inte gjort på ett tag. "Tellan" ger ett mycket säkrare intryck i sitt spel trots hans tavla...
Frisco: Gnälles det för mycket eller? :) Jag tycker bara inte att Salo håller den klass man kan förvänta sig. Det är inte bara idag han spelat som han gör. Det ÄR så han spelar nuförtiden tydligen och då finns det bättre alternativ som jag ser det.
Salle: Du har givetvis rätt, det är meningslöst att vi diskuterar eftersom det inte kommer leda någon vart. Hardy har valt truppen och det spelar ingen roll vad vi säger. Vissa gillar Salo, andra inte. Vissa gillar Öhlund, andra inte osv.
Salle: Ifall Lundqvist hade haft mer internationell rutin från viktiga matcher samt rutin från spel på liten rink så skulle jag nog ranka Salo som 3a. Men i dagsläget är han 2a i brist på annat...
Jompe: Han hoppade inte heller. Dessutom så lyckades han att ändra riktning på pucken. Salo ser ut att kunna bli en attraktion i elitserien i vinter. :=)
Magnus: Inte vet jag om det gnälls för mycket. Seger med 5-2 och båda bortamålen tillkommer i kontringar när Sverige spelar 5 mot 4 och Sveriges målvakt blir syndabock för den Tyska förlusten. Underligt i mina ögon. Vid Tyskarnas första mål tycker jag att Kim Johnssons agerande vid offensiv blå visar att han är ensämre målvakt än Salo.
Jag kunde tyvärr inte se matchen mot tyskland igår men hörde på radion om Salos miss. Och jag måste få säga att om man aldrig fick göra nåt misstag då sulle nog inte jag ha haft jobbet kvar. Nu vet han vad han måste bättra på. Men med tanke på all skitkritik han får så är det inte konstigt att han blir darrig.
Bra sagt. Det är lite märkligt hur enormt mycket snack det blir för att Salo gjorde en tabbe som egentligen varken gjorde till eller ifrån. Här i gästboken har det varit ett femtiotal inlägg om vilken tabbe det var, hur dåliga Salo är och så vidare.
Antalet inlägg som kritiserade Kim Johnssons gigantiska tavla på offensiv blålinje i samband med 1-1 är lätträknade. Nä, jag håller med Anrell...
"Ingen kommer att håna Johnsson i media. Ingen kommer att skrika elaka saker från nån läktare om det. Ingen andfådd sportkrönikör kommer att nämna det annat i relief mot Salos copycat av sig själv. Det är en lite sorglig orättvisa. Den drabbar alltid målvakter."
Poffa: Att missa en studspuck vid blå går väl inte att jämföra med en målis som står och halvsover och inte verkar ha rätta skärpan. Hade det varit nån annats lags målis och inte MoDos blivande så tycker nog du samma sak. "gnäll inte på en MoDospelare för då blir supportrarna så kinkiga".
64Waern: Frågan är om den rätta skärpan fanns hos Tellan vid studspucken eller om han också kanske "halvsov" vid tillfället, definitionsfråga, enligt mig. Dessutom är det kanske inte så konstigt att en del MODOsupportrar försvarar sig när en del inlägg om Salo har en tendens att vara av skadeglädjekaraktär.
"Hade det varit nån annats lags målis och inte MoDos blivande så tycker nog du samma sak. "gnäll inte på en MoDospelare för då blir supportrarna så kinkiga"."
Min stora undran är, om Tellan gör ett liknande misstag i kväll, kommer det vara 50 inlägg om vilken sopa han är då också? Knappast.
De får jag väl hålla med om