Poffa: som du säger om Tellan skulle göra en tabbe, kommer det inte vara så mkt tal om det, men om Salo gör en tabbe är det 50 tal inlägg om det, varför? okej, han gör minst 5 tabbar per tunering känns det som...men ändå, varför?
Det är bara att acceptera att det som hände mot Vitryssland svider i den Svenska hockeysjälen. Det är samma sak som om en friidrottare gör ett misstag i ett SM eller ett OS. Jag lovar att misstaget i ett OS kommer vara det man kommer ihåg, och det man drar paralleller till hela tiden...
Poffa: Problemet är inte att det är eran målis utan att det är Salo
1:a målet är ingen tabbe 2:a målet är tabbe Det bortdömta målet är också en tabbe som hände på slutet när Tysken slår in den med handen om jag inte missminner mig så var det konstigt långskott igen.
Vet inte om det är nonchalans eller om det är nerverna som spökar för Salo.
Visst svider misslyckandet i OS även i mig, men jag hänger inte ut Salo som den skyldige. Salo gjorde ett misstag, men om det svenska laget hade ens varit det minsta bra hade det stått 8-3 när misstaget skedde. Då hade det varit en sak som folk skrattat åt.
De som verkligen gjorde bort sig i OS var i mina ögon utespelarna som inte gjorde sitt jobb.
Visst gjorde Sverige en kass match, men det ändrar inte det faktum att även Salo gjorde en dålig insats.
Tycker det gäller gårdagens match också. Sverige gjorde väl inte sin bästa match någonsin, och ett antal enkla misstag skedde. Salo stod dock för två av dom...
Nä, det ändrar inte det faktumet. Men hade Salo blivit förföljd på samma sätt som han blivit nu, om det stått 8-3 till Sverige? Inte en chans. Då hade det varit "Forgive and forget"...
Salo har varit en av mina favoriter i många år. Tycker som flera andra här att den där gnistan kanske inte riktigt finns där längre. Men vem som ska stå överlåter jag åt Hardy och company, det kvittar faktiskt för mig vem som står. Tycker Salo har fått alldeles för mycket skit för sina "tabbar"
Alltså, det var en rejäl tavla också, det kan du inte förneka. Sen när han gör liknande tavlor igen så kommer minnet tillbaka, ofelbart.
Jag håller med om att att häxjakten efter Salo var oerhört överdriven, och att kommentatorerna snackar om det där alldeles för mycket. Det ändrar inte det faktum att Salo återigen gjorde enkla misstag, misstag som en målvakt inte får göra i viktiga matcher.
Det blir sällan samma sak, mål är bra mycket mer dramatiska än räddningar. En målvakt gör väldigt många fler (förhoppningsvis iallafall) räddningar under en match än vad det blir mål.
Det är lite irrelevant men Lonken? Haha. Det är ju Lunkan eller Henke som gäller. Andra smeknamn som härmed är godkända är king of the rink, hjälten, Modeikonen, Draganfan, supermålis.
Anledningarna till förlusten mot Vitryssland var varsin stortavla från Öhlund och framförallt Salo, otur i samband med ett stolpskott och två i ribban, samt lojt spel av många utespelare. Lite underskattning från start sen stod alla och stirrade på varandra. Dessutom gick de flest av de ca 50 (?) skotten i magen på vitrysslands målvakt, få bra avslut.
På frågan om modoiter numera är lite väl optimistiska då det gäller Salo tvingas jag hålla med om att det faktiskt verkar vara så. På modo's egna forum kallar de Salo för kung och han "var bra förutom en liten betydelselös tavla".
Sanningen är att Salo är på nedgång (se bara trendkurvan på statistiken jag postade).
Däremot hoppas jag verkligen, verkligen att Salo hittar tillbaka till gammal god form då säsongen i MoDo börjar.
Värst vad alla snackar Salo i "Laget i kväll" fastän han har en egen tråd =) iof så är det ju relevant till det ämnet med...jaja, ignorera mig :P
65Selander: >>>Vet inte om det är nonchalans eller om det är nerverna som spökar för Salo.
Sverige vann med 5-2 igår. En säker seger. Första Tyska målet tillkom i spel 5 mot 4 sedan Kim Johnsson missat grovt på offensiv blå. Andra Tyska målet tillkom efter att Lidström släppt Tysken till skott. Ser ut som Lidström är rädd för Tysken. Även det i spel 5 mot 4. 2 rejäla backmissar i numerärt överläge var orsaken till målchanserna. Det sista du betecknar som en tabbe var en bra räddning av Salo när Tyskarna kommer i en blixtkontring och är 2 mot 1.
65Selander: Det är bara att konstatera när en målvakt gör ett misstag så märk det och han blir syndabock. Att sedan ett forwards kan missa öppet mål ett antal gånger under en match, det reagerar man inte lika hårt på, är ju också ett misstag, eller hur. Så sluta att gnälla på Tommy Salo, en målvakt har också rätt att göra misstag. Att sedan Tommy kan göra fantastiska räddningar under match som normalt kunde blivit mål, det tänker man inte på det enda man kommer i håg är misstaget. KONSTIGA TANKEBANOR. Sportjournalister och sportkommentatorer är skuld till detta fenomen. Hörde bara LG Jansson sitta och ondgöras sig i radion om detta i går i matchen mot Tyskland.
Ja då drar det igång på riktigt med lite rejält motstånd och inget B-lag som Tyskland som var ett sömnpiller att se "tyckte tydligen Salo med som sov till stora delar igenom matchen"
Såg Lite på samandraget mellan USA - Kanada och lår då säga att Kanada har nå enormt fult matchställ