Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Landslagets framtid

« · 885676 Till forumet

Sv: Landslagets framtid
Deas: Ja, jag håller med dig, i stort sett. Däremot så tycker jag Zetterberg är MINST lika bra som Forsberg och Sundin i landslaget, iaf om man ser på det senaste OS:et. Det enda som Zetterberg inte har gjort som Forsberg gjort, är att sätta en tjusig straff i ett avgörande i OS. O andra sidan har Zetterberg aldrig fått den chansen... ÄN.
----------------------
Bäckström går inte alls att säga någonting om ännu, men mina instinkter säger att landslaget är inget för honom, men jag hoppas jag har fel. Sedin (Henrik) Nja, det vette katten om han är så bra egentligen, då kan säkert BÅG ta fram en bättre center i Elitserien, tycker jag iaf.
Kommentera

Jag tror att Sverige i storturneringarna, World Cup och OS, kommer ha sämre lag på pappret än tidigare.

Vilket säger mycket om hur tufft det kan bli eftersom den 'gyllene generationen' på fem 'superturneringar' (World Cup 96, 04 och OS 98, 02, 06) tog ett guld men åkte ut i semifinal en gång och redan i kvartsfinal tre ggr.

Centerstommen Zetterberg, Sedin, Bäckström, Påhlsson (troliga centrar i Vancouver 2010) är bra men absolut inte som Forsberg, Sundin och Nylander. Åtminstone två av de tre har varit med i samtliga dessa storturneringar.

Zetterberg håller numera en sådan världsklass i NHL, men har ändå definitivt ett snäpp kvar till den landslagsnivå Forsberg och Sundin oftast visat upp.

Bäckström återstår att se (även om det inte känns troligt) medan man säkert kan säga att Sedin (Henrik) inte kommer nå den nivån.

Det är iof några riktigt, riktigt bra (hitills iaf) 15-17 åringar på gång men de är väl aktuella först i OS om sju år.
Kommentera

mattias - 74: Jag håller helt och hållet med dig.
Kommentera

mattias - 74:

Vm skall det stå!
Kommentera

slashpuppie:

Vem borde spelas vrtannat år det skulle höja statusen på turneringen. För som det är nu så är det knappast en stor turnering. Tycker iaf inte jag!
Kommentera

Kerstin_k: frågan tycker jag är om de bästa någonsin kommer att vara med i VM alls? Som det ser ut nu så åker de bästa över till NHL och de är ju sällan med i VM, bara OS om man har tur...
Kommentera

Jonte321: Visst finns det potential under ifrån. Men frågan är om de som kommer fram nu någonsin lyckas axla manteln efter den "gyllene generationen" med Forsberg, Alfredsson och Sundin (mfl). Frågan är om någon av de du nämner kommer att dominera lika stort som de nämnda har gjort i NHL.

Men dåligt landslag? Nej, absolut inte. Det fick vi ju bevis på i år. Trots att vi inte nyttjade några (okej, 1) NHL-stjärnor gjorde vi ett helt okej Vm.
Kommentera

Landslagets framtid
Ja, hur tror ni det kommer se ut i framtiden? Kommer vi ha ett fortsatt bra Tre kronor, eller håller Tre Kronor på att bli sämre och sämre? Jag tycker det ser riktigt lovande ut, med unga killar som Bäckström, Strålman, Hörnqvist och Patric Berglund m.fl. Ja, och så får vi inte glömma bort våra unga målvakter som Ersberg, Modig, Gistedt och Enroth.
Kommentera

« · 885676