Tre Kronor

Nationellt · 17497 inlägg · 807 ämnen

LG Hockey Games

« · 713497 · » Till forumet

Sv: LG Hockey Games
MRMILAN: "Har jag missat nåt på världsrankingen, eller?"
Kommentera

Poffa:

Ja men varför inte??
Kommentera

MRMILAN:

Det var nog poffas inlägg du svarade på!!
Kommentera

MRMILAN:

Så NHL skulle anspassa sig efter VM? Moahahaha.

Kommentera

mattias - 74: Vadå höjja statusen?? För mig skulle det vara en plikt att vara med när ens land kallar!! Och visst NHL får väl minska ner antalet matcher om det är det som krävs elle göra ett uppehåll i 3-4 veckor...
Kommentera

mattias - 74: men låt bli å se på skiten om den stör dig så jäkligt...ja tycker de är bra som de är.... de är bra att inte alla länder har bästa lag me varje turnering...

Jag tror inte NHL divorna ställer upp mer för att de blir varanat år....

de sjukaste är att dom svenska nhl divorna verkar va dom som känner minst för sitt land.
Kommentera

Bissett19:

vad är det som säger att inte es spelarna kan vara med fast vi kör VM vartannat år ??
Kommentera

mattias - 74:" Jag älskar hockey lika mycket som du men nån måtta finns det på dessa turneringar! Ibland blir TOM jag trött på skiten"!

Det är rätt frivilligt att titta på,själv ser jag fram emot turneringen,speciellt ska det bli kul att se hur Elitseriespelarna står sej internationellt!!
Kommentera

MRMILAN:

Vet du vad du pratar om? På vilket sätt samarbetar NHL inte? Det är spelarna som tackar nej, inte NHL-klubbarna.

Spelas VM vartannat år så skulle statusen höjas, fler "bra" spelare skulle vilja vara med och det skulle ge ett helt nytt liv till VM-turneringen. En utvattnad turnering varje år gör ingenting för hockeyn, förmodligen försämrar den kvaliteten istället för att höja den.

Kommentera

MRMILAN: ja ser då hellre lite europeiska amerikaner och unga killar i stället för Jason Blake & Chris Chelios varje år....

Sen ser ja hellre ett par Niklas Bäckström och andra talanger i stället för gamla svenska NHL proffs som är halvsugna att spela...

Den största skandalen av NHL nej tacken är Daniel Sedin som inte spelar för att brorsan är skadad
Kommentera

MRMILAN:

Nlh Pågår ju långt in i Juni, skal man korta ner antal matcher då??
Kommentera

Db_04: Jag vill ha en vm varje år !! Detta är ju en av de sportsliga höjdpunkterna varje år!! Så inte ändra på det!! däremot så måste NHL börja sammarbeta bättre så att spelarna kan vara med i VM!
Kommentera

mattias - 74: äh de är bra å ha nått å se fram emot varje vår dessutom får många unga killar chansen å visa upp sig för NHL ....klart vm ska va varje år ...är de så jobbigt låt bli å titta då? men ja vet att du sitter klistrad i soffan :)
Kommentera

Db_04:

Ge mig ett enda bra argument varför vi skall ha Vm varje år ??

Tycker bara det blir uttjatat med Vm varje år. Jag älskar hockey lika mycket som du men nån måtta finns det på dessa turneringar! Ibland blir TOM jag trött på skiten!
Kommentera

Sibbe: sen tycker ja de bara är skoj å få se unga spelare som Bäckström och så.... vore inge skoj å se NHL proffsen varje gång...visst nåra stycken är ju inte fel men ja tycker de är minst lika kul å se de andra landslaget
Kommentera

mattias - 74: nej vm ska vara varje år....
Kommentera

Sibbe: Minns inte vilken sportkrönikör det var som sade att VM-turnering varje år krävs för att IIHF ska kunna bekosta alla de andra turneringar som man håller i, både seniorturneringar såväl som turneringar för ungdomslandslag.
Kommentera

mattias - 74:

Jag älskar hockey och ser på så många matcher det bara går, så på ett vis vill jag ha VM varje år. Men ska kvalitén på turneringen höjas ska naturligtvis något göras. Exempelvis spel vartannat år precis som du säger och lägga det så att ALLA spelare är spellediga.
Kommentera

GävleLasse:

Amen! Sedan kan man ju köra Vm vartannat år ist också! varje år känns lite för mastigt eller vad tycker ni ??
Kommentera

Bissett19: Varför inte skita helt i NHL spelarna och köra VM som en extra morot och del av utvecklingsprocessen för spelare i ES? Jag tycker att vi måste "se om vårt hus" lite mer och satsa mer på "vår" liga.

NHL "stjärnor" som är omotiverade, trötta, småskadade med golfklubborna upputsade bygger man inte framgång med.
Kommentera

Bissett19: "trött på psykiskt o fysiskt"???????
Kommentera

Frella: Näste man att nobba Tre Kronor är Fredrik Modin,trött på psykiskt o fysiskt!!Har man hört det förut eller??.....
Kommentera

Bissett19: problemet är väl bara att han är som en trasdocka efter en NHL-säsong...
Kommentera

Frella: Det vore ju rätt coolt av Foppa o tacka ja till Vm,då alla har tackat nej,tror han skulle bli ännu mer uppskattad,om det nu går .....
Kommentera

Hawerchuk: Ser man nyktert på det hela så ska inte Karlsson, Petrasek, Jonsson med. Pettersson och Hannula ligger väl på gränsen. Liv kan som sagt få sitta på läktaren.
Kommentera

Db_04:

Ja ser man till hans grundserie håller jag med dig fullständigt! Efter axelskadan har han dock spelat riktigt bra och i slutspelet gjorde han 14 poäng, det är bara en enda back som gjort fler poäng i ett slutspel genom tiderna, nämligen Radek Hamr som gjorde 15 poäng i årets slutspel.

Så ser man till formen tycker jag definitivt att Rhodin skulle fått chansen, istället för Petrasek exempelvis...
Kommentera

Själv tycker jag det skulle vara oerhört skönt och uppfriskande om folk kunde glömma spelarnas klubbtillhörighet och se någorlunda nyktert på deras prestationer.
Kommentera

Sibbe: ja men vissa verkar få spela hur dåliga dom än är... känns skönt att Thomas Rhodin inte är kvar längre iaf
Kommentera

Db_04:

Risken finns, själv tycker jag det vore skandal...
Kommentera

Frella: iof...ska han me i truppen får han sitta på läktarn och käka vurre hela turneringen... men ja har en känsla att bengan låter liv va me på bekostnad av Hento
Kommentera

Db_04: Så länge han inte vaktar kassen gör det mig inget om han är med i truppen.
Kommentera

Frella: den av hv71 spelarna ja minst vill ha me i truppen är Stefan Liv...
Kommentera

Db_04: Vi får väl hoppas, det räcker om Lunkan kommer, i övrigt skulle jag vilja se ett "ES" lag i årets VM. Det är nog det enda sättet att få det intressant såhär i bakvattnet av OS. Då gärna utan inblandning av HV-spelare.
Kommentera

Frella: känns tyvärr som en hel del av detroit svenskarna kommer tacka nej
Kommentera

Ambroo: Nej det är väl sant, Hannula kan dock få följa med. Men med tanke på vad HV-spelarna presterat i årets ES så blir nog de flesta kvar i VM-truppen om nu inte det ramlar in en femma från Detroit typ.
Kommentera

Db_04: Största besvikelsen ja, men inte största säkerhetsrisken.
Kommentera

Ambroo: ja tycker Andreas Karlsson är den största besvikelsen
Kommentera

Frella: Ingen av HV-spelarna har väl rosat marknaden direkt, inte ens Melin.

Värst är det dock att se Petrasek och Jonsson (ruggig besvikelse...), tom Timander har varit bättre...
Kommentera

Frella: Håller med,även fast han är bra elitspelare så har han inte mycket i NHL o göra,han kommer heller aldrig lyfta Tre kronors spel heller!!
Kommentera

Bissett19: Har Andreas Karlsson varit bra i någon av dessa turneringar i år? Tycker han har bevisat ganska kraftigt att han inte är någon internationell spelare. Och lär återigen floppa stenhårt i NHL till hösten om han nu sticker.
Kommentera

Ambroo: Eftersom jag oxå var på plats,så kan jag svara på det!!Han var mycket tät,men hade även lite flyt!!!

Sverige gjorde en bra match,men lyckades inte pillra dit den,Björn Melin utsågs till sveriges bästa,mycket märkligt.
Mest irriterande var Andreas Karlsson o Stefan Petterssons långa byten på dryga minuten,jävla divalater......
Kommentera

65selander: Tror aldrig jag sett Bäckström så bra, i gnaget var han ju rena sållet...

Såg han lika tät ut på plats, eller var det mest dimman som var det?;-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Salle: SHB svarta börshajar från Sagan om ringen ;-)
Kommentera

65selander: Lite mycket redan nu eller... SBH? urac?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Paddan: Tomma stolarna SBH`s fel. Det kryllade utav dom före matchen med stora sjok urac biljetter i nävarna
Kommentera

Paddan: kanske halva finska klacken va överförfriskade och aldrig tog sig till arenan lr släpptes inte in
Kommentera

Skulle inte dagens match vara utsåld? Ser väldigt outsålt ut på många ställen av arenan.

Kommentera

Aliline: Ja han behövs verkligen!! Hoppas det bara är en "2dagars" skada och inte 3-4 månader...
Kommentera

J. Jönsson behövs i VM, hoppas det inte är så allvarligt.
Kommentera

matte1: Alltså jag menar inte att JJ:s skada är allvarlig!!!
Kommentera

« · 713497 · »