Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Manfall inför VM

« · 715128 · » Till forumet

Sv: Manfall inför VM
70 Rodrigues:

Skandal om matchen inte kan spelas, men det kanske finns nån uterink =)
Kommentera

mattias - 74: Inlines är aldrig fel :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

hehe nej kanske inte, blir så lack på allt som inte funkar!!
Kommentera

tydligen inget ovanligt med isproblem där... varför i hela h-lvete kan dom låta det vara en vm arena då?
Kommentera

70 Rodrigues: Tss..."Junior", sen när var 26 juniorålder?

Det var krasst och ironiskt... Jämförelsen var med Karlsson och det vet även du. Han håller inte internationellt och kom nu inte och säg att Schweiz är beviset för att han gör det då är du dummare än vad du gett sken av tidigare.

Siffrorna i MoDo är precis som jag påpekade inte heller i närheten av vad han presterade i BIF.
Kommentera

Ambroo: "Det var krasst och ironiskt" Notera smileyn i mitt inlägg så kanske du förstår att det var precis vad jag var, ironisk och lite skämtsam. Men som vanligt så verkar du ha tullat på skoterbränslet och likt de flesta TIK:are komma med jävligt enögda och inskränkta inlägg. Din världsbild verkar ta slut strax innan Njurunda..

-------------------------------------------> ;) NOTERA Smileyn!!!

Vidare så tycker jag att det är konstigt att du haussar Warg och dissar J.Larssons insatser i MoDo. Enligt vad jag förstått så gjorde Larsson mer poäng under båda sina säsonger i Modo än vad Warg presterat...

Visst gjorde du en jämförelse med Karlsson och den må vara ganska relevant i sig. Men som vanligt blev du lite "Carried away" när du skrev att J.Larsson INTE presterat nånting av värde utanför Gävle. Vilket jag med stats motbevisat.
Kommentera

Ambroo: På tal om Juniorer så är alla som är yngre än mig juniorer...Jag kunde ju varit elak och kallat dig kinderägg ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag är bara snäll mot barn, kvinnor och på sin höjd med Timråiter... Kalla mig vad du vill, det berör mig icke, jag bemöter det minst på samma sätt;-) Att jag skulle ha missat smileyn är inget du behöver oroa dig för då så inte var fallet, men kanske är det så att du själv måste göra en lägeskoll och påminna dig själv så att du vet var du är i ämnet?

Jag haussar inte Warg mer än vad han är värd och jag dissar inte heller Larsson mer än han förtjänar. För det första går det inte att jämföra dessa två med tanke på att Warg inte blivit hockeyspelare förens denna säsong och för det andra så handlar det här precis som du skriver om Larsson och Karlsson. Helt fantastiskt att du slutligen förstod det...

Jag står fast vid att inte Janne presterat nåt som kan liknas vid vad han gjorde i BIF. Schweiz i all ära, men den ligan var inte vad den är idag och den är fortfarande inte i klass med elitserien.

PUSS Å KRAM
Kommentera

Bissett19:

Bra. Med tanke på att det inte är nån PL idag så kommer detta som en skänk från ovan!
Kommentera

Bissett19: vi få väll se om de står nån stol på isen vid nedsläpp :) dom får ställa ett par framför honken :)
Kommentera

Db_04:

Slovakien torskade mot vitryssland med 2 - 1 så första knallen är ett faktum
Kommentera

mattias - 74: Ja det var ju en skräll,speciellt som Slovakerna har ett bra lag på plats,kanske var det för många stolar ivägen........:-)
Kommentera

Bissett19: På tal om dålig is, vad har Åke Unger råkat ut för? Är det så tråkigt i Riga att han redan överansträngt högerhanden?
Kommentera

Paddan: Kanske ett bra utbud på kabelkanaler på hotellrummet:)
Kommentera

nu är det officiellt ....Nyllet kommer
Kommentera

Db_04: Då är det bara för Bäckström att packa då,märkligt,finare händer får man leta efter......
Kommentera

Bissett19: Nog ska nyllet gå före Bäckis....

Och den i Brynäs boken utdömde Jonas Nordqvist hör till Sveriges bästa spelare i dag.
Kommentera

Även Hannula
Kommentera

Db_04: Absolut att Nyllet går före,men jag tycker man ska ha plats för en sån talang i laget före många tex,Nordqvist,Bandyfinten Mattson,Hannula.....men det är ju min färgade åsiktmen jag tror jag hade haft samma åsikt om han hade spelat i TIK,SSK elr DIf......
Kommentera

Db_04: Swehockey berättar att ingen svensk lämnar truppen pga Nyllets inträde..
Kommentera

Bissett19: Om Jönsson nu kan medverka så tycker jag nog att Bäckström kunde fått M.Johanssons plats. Dugliga defensiva spelare finns ändå iom Franzéns och Zätas intåg. Men nu ramlar det ju in 5 forwards och då är det många som får åka hem...
Kommentera

Bissett19: som sagt färgade åsikter.... Nordqvist och Hannula tillsammans med LHC Mårtensson har ju vart bästa kedjan i dag....

Men kan Bäckis spela back så har han nog stora möjligheter för det ser lite virrigt ut i försvaret

Frella: M. Johanssons boxplay spel är de som gör att han är med nu... och kan inte Jönsson spela så måste han vara kvar...
Kommentera

Frella: Så är det,Vargen Odågan o Supertalangen får nog ansluta till sina lags försäsongsträning!!
Kommentera

Bissett19: blir nog så.... och ta inte mina komentarer fel jag skulle gärna se Bäckis i laget men just nu tar han inte en plats....han är säkert bättre än ett par men dom andra passar bättre i rollerna.
Kommentera

70 Rodrigues: Sieg halleluja vad bra han är idag pastorn! Ähh det är korpnivå på hockeyn, vänta bara tills första gruppspelet är över, då är även han över... Det som oroar mest är att se hur 107 kilo Timander leker plockepinn med sin 2 meters klubba och en Holmqvist som ser ut som att han enbart letar snygga stjärtar...vart är Sanny?!
Kommentera

Ambroo: hemskickad med rätt... Holmqvist får nog sitta å dricka vatten när Kronwall kommit
Kommentera

Db_04: Inte i jämförelse med Holmqvist eller Timander. Han har iaf nåt som kan kallas för fysiskt spel, dessa två ser mest ut som om de vill krama varandra... Om Holmqvist får sätta sig och dricka vatten så kan Timander få en stol uppe hos måldomaren, de verkar lika yra hittils...
Kommentera

Ambroo: Timander är inte så dålig i dag

Sanny var sämre än dessa 2 i LG Hockey Games och fick därför inte följa med.

Sen tycker ja Holmqvist är riktigt dålig nu men ja vill hellre se Oduya på is än Sanny.
Kommentera

Db_04: Absolut! In med Oduya, men då på Timanders plats. Sanny var iaf inte sämre än vad Andreas visat hittils idag, han kunde gått och väl haft den platsen istället.
Kommentera

Ambroo: Timander vänder ju lika snabbt som Silja Symphony........
Kommentera

Ambroo: jag tycker Timander har överglänst sin kollega Hållberg i dag... och han är den backen som snabbast kommer till avslut... men snabb är han inte
Kommentera

Jönssons ledband är avslitet!!

www.expressen.se/index.jsp?a=581826
Kommentera

Bissett19: tråkit

men ja hoppas dom sätter någon rappare center mellan Emwall och Melin än Mathias Johansson
Kommentera

Verkar som Jörgen kommer spela
Kommentera

Om nu Jörgen & Nyllet går in mot Vitryssland...vilka försvinner? skulle jag vara Bengt-Åke skulle ja troligen ta bort Joel Lundqvist & Mathias Johansson...

För Jönsson tar Johanssons roll .... och Nyllet går in i första....

Tycker Jonas Nordqvist vart bättre än Mathias Johansson och han tillför mer för tillfället...

Kanske även Tony Mårtensson ligger i farozonen ?
Kommentera

Db_04: Pratar du mycket med dig själv nu å;-)
Kommentera

Ambroo: ja ... känns nästan så :)
Kommentera

Db_04: Db_04: Db_04: Jag får väl hoppa in lite då:-) Tror att Mårtensson och Nordqvist får kliva åt sidan, även om jag hoppas att det blir Pastorn och Johansson/Joel.
Kommentera

Db_04: Sen vill jag även ha in Oduya istället för Timander...
Kommentera

Ambroo: Oväntat! ;-)

Efter insatsen igår borde ju egentligen Kronwall bänkas, men den risken är väl obefintlig...
Kommentera

Ambroo:

Jag har hela säsongen haft svårt att se vad Timander är bra till. Att då se han i landslaget gör mig fundersam. Är det min syn att se på hockey som är fel eller är han lite på fel plats?
Kommentera

Danne_l:

Så klart att du har fel. Du har alltid fel. :-)

Kommentera

Poffa:

Ja det var det jag trodde, ville bara få det bekräftat också:)
Kommentera

Danne_l: Du har helt rätt,han är verkligen på fel plats!!!
Kommentera

Gidde: Ja, jag tror inte vår bäste (eller näst bäste, ok) bänkas ;)
Kommentera

Deas: Du menar naturligtvis Timmy? (A)
Kommentera

Ambroo: ja gillar inte värmlänska så ja vill ha Johansson (som ja tycker är för seeeeeg) på bänken.... Nordqvist tillför energi i laget... och hörde till dom bästa i går igen..... Jörgen tar som sagt Mattes plats :)

Sen Joel Lundqvist lr Tony Mårtensson borde få stiga åt sidan för Nyllet
Kommentera

Gidde: Vad är oväntat? Att han är kass eller bara stor och onödig?
Kommentera

« · 715128 · »