Ah, skona mig! Nu har Aftonbladet gjort bort sig IGEN!! Denna gången är det tomten Anrell som försöker sig på ett.. "Vadå, vi har alltid varit sakliga och skriver aldrig en massa strunt" Ja, han skriver inte så naturligtvis...däremot har han en fin artikel med rubriken: GÅ INTE I HYCKLERIFÄLLAN. Det handlar om hur "andra" tidningar skrev en massa skit om Salo efter OS och sedan på bara två månader kovände och gjorde honom till megahjälte igen. Sånt där sysslar inte Aftonbladet med minsann, nädå..dom är seriösa och sakliga. Jovisst...vi minns ju dom fina rubrikerna nu i VM. Först skriker tidningen ut FIASKO efter semifinalen. Dagen efter tar Sverige brons och då plötsligt slår Aftonbladet till med SVERIGE TOG VM-BRONS!! Jaja...men nån hycklerifälla har inte Anrell & Co fastnat i.. *suck* Anrell borde vara självskriven på sin egen floskelltopp. Jag tvivlar på att han inser det själv bara.
Att vi inte kunde stänka dit en puck mot Slovakien i sudden.. Visst jag kanske klagar lite sent, men med facit i hand.. Sverige hade vunnit över Ryssarna NÅDALÄTT!!
Anrell kan säkert en del om idrott men det vore ju önskvärt om han kunde visa det också i sina artiklar. Vad jag vet så kom han väl från Nöjessidan på AB till Sportbladet. Där sysslade han väl mest med lite kåserier och en del annat småtrams som i för sig väl har sitt berättigande. Tyvärr så verkar övergången ha vållat stora svårigheter eftersom han tagit med sig sina "olater" till Sportsidan. TV3 har ju sin lilla "Anrell" i Åkesson, men där har man åtminstone tänkt till lite grann och kallat in bl.a Boorken och Boustedt samt Södergren för att få lite balans i det hela. Tänk om man kunde få se några "bisittare" även i AB... Sportbilagan i sig, rent layoutmässigt, är ju faktiskt bra men man ägnade tyvärr inte lika mycket tid åt det viktigaste, nämligen vilka som skriver i densamma....
Huge: Vore det inte bättre om herr Anrell började på heltid hos tv4 och kommenterade sjärnorna med våpet från Katrineholm,så slipper man hans iq befriade skriverier i AB? Allvarligt talat så är det illa med journalisterna i Sverige,ta bara Lasse Kinky ,vinpavan Åkesson och PA Gulli,att de jobbar på tv3 säger allt om den kanalen tycker jag.
Exakt, you´ve got my point. Där (tv4) är han ju dessutom som klippt och skuren för sin roll tack vare sin bakgrund som nöjesmurvel. Nu är det nog så att de reklamfinansierade kanalerna är de som kanske har lättast att få evenemang som Hockey-VM tack vare sina ekonomiska muskler. Tänk om Tv4 ror hem kontraktet nästa gång det skall omförhandlas och Anrell isf blir ankare i VM-studion? Snacka om att hamna "ur askan i elden"......
Alla: Det har snackats många härliga sanningar om hockey-vm i denna gästbok. Alltifrån mediebevakningen till själva VM-upplägget kontra OS, fotboll etc.. Det är kanske dags att tipsa något media (såsom redan nämda Aftonbladet) för att sprida våra åsikter ytterligare. Det är väl ändå fansen som alltid har rätt.
Nu har Aftonbladet gjort bort sig IGEN!!
Denna gången är det tomten Anrell som försöker sig på ett.. "Vadå, vi har alltid varit sakliga och skriver aldrig en massa strunt"
Ja, han skriver inte så naturligtvis...däremot har han en fin artikel med rubriken: GÅ INTE I HYCKLERIFÄLLAN.
Det handlar om hur "andra" tidningar skrev en massa skit om Salo efter OS och sedan på bara två månader kovände och gjorde honom till megahjälte igen.
Sånt där sysslar inte Aftonbladet med minsann, nädå..dom är seriösa och sakliga.
Jovisst...vi minns ju dom fina rubrikerna nu i VM.
Först skriker tidningen ut FIASKO efter semifinalen.
Dagen efter tar Sverige brons och då plötsligt slår Aftonbladet till med SVERIGE TOG VM-BRONS!!
Jaja...men nån hycklerifälla har inte Anrell & Co fastnat i.. *suck*
Anrell borde vara självskriven på sin egen floskelltopp.
Jag tvivlar på att han inser det själv bara.