Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Nytt system

« · 275554 Till forumet

Nytt system
Nu när man återigen ser VM o ser alla dessa blåbärslag totalt krossas så undrar jag inte om det är dags att ta sig en riktig funderar på ett nytt VM system. Skulle det inte vara bättre att skrota detta VM varje år och istället vart fjärde år t.ex. spela en Worldcup med t.ex. de 8 bästa lagen i världen. Mellan de olika World cup turneringarna kan man spela mindre turneringar för att kvala in till World cup (nästan som fotbolls VM). Jag menar vad är det för utveckling för smånationerna att komma upp i ett A-VM och bli totalt krossade?? Tror att intresset hade höjts även avsevärt på andra sidan atlanten om man hade haft en sådan här mer betydelsefull cup. De bästa kan spela i en grupp för att kvala sig in och de sämre, efter ranking, i grupper under för att försöka kvala sig upp tilld en grupp där man kvalar in till World Cup. Vet att detta säkert har ältats i evigheter och att många säger att det inte funkar. Men som det är nu så tror jag inte att det är bra för hockey-VM i längden av att ha en turnering där de rent idrottsmässiga utmaningarna inte kommer förrän efter i kvartsfinalen.
Kommentera

« · 275554