Personligen tycker jag att detta lag ser mycket bra ut, nu när Nyllet kom in. Laget har satt sig o det kan bli ett riktigt, riktigt roligt OS för Tre Kronor. Sen finns det ju alltid dom som är "experter på lag" o vet vilka som måste vara med. Men alla kan inte vara förbundskaptener, tänk vad mycket skit Lars-Tommy fick utstå, men nu, nu är dom hjältar.
Nä, det här laget kommer att gå långt mycket långt. (Annars blir jag lessen i ögat) :)
Visst Rådbjer. Vi får hoppas att det blir RIKTIGT roligt för OS laget! Men jag kommer alltid att hävda att Husse skulle varit med. Men men inget att göra åt. Och Lars tommy, jodå han blev prisad sedan risad sedan prisad, undrar vad som kommer sen....... asson
Det kommer att bli otroligt intressant hur Hardy o Hedberg kommer att formera femmorna. Wennerholm på AB har ju sagt sitt, o han är lika bombsäker som alltid, den sopan!
Men jag väntar med spänning på formationerna, vilka backar o vilka kedjor ska vara ihop? Vad tycker ni?
Kan tillägga om det ser oklart ut att det är en libero, 2 halvor o 2 torpeder som jag ställt upp laget i... De 3 första femmorna är offensiva med den 4:e som den defensiva checkinglinan...
Jimmy!? Får ja fråga varför du ska sära på Arwedsson och Alfredsson som har spelat ihop hela säsongen?????????
Frella: Har du sett nån NHL-hockey alls i år eller?? Öhlund har ju gjort en kanon säsong i år.. Risken att han ska spela lika dåligt som han faktiskt gjorde i vm är inte särskilt stor..
Första femman: Lidström - Olausson Sundin - Renberg - Dahlén
Andra femman: Norström - Johnsson Nylander - Näslund - Sundström
Tredje femman: Öhlund - Ragnarsson Jönsson - Alfredsson - Arwedsson
Fjärde femman: Jönsson Johansson - Axelsson - Zetterberg - Holmström
Nu har jag inte tänkt ett dugg på hur rollerna i torpedsystemet ska fördelas, men det ska väl gå att lösa, tycker att de är extra viktigt att spelare som Sundin-Renberg Näslund-Sundström Olausson-Lidström och Affe-Arwed som spelat/spelar tillsammans gör det också i OS
KentaK: Visst det stämmer att de spelat bra ihop nu men jag vill sätta ihop Affe med Näslund o Nyllet... De 3 var en mkt lyckad kedja under VM i Norge 99...
Arvedson är en defnsivt checkande forward av hög klass... Jag valde därför att sätta ihop honom med en annan bra spelförstörare i Axelsson... de skulle kunde användas för att ta motståndarnas största stjärnor...
En femma kan väll vara bra fast laget "bara" tar brons eller hur. Fast jag ycker laget ska se ungefär ut som du tyker fast med lite ändringar i backparen.
det kãnns lite tråkigt att påstå att ett tre kronor inte ãr det bãsta laget som vi kan visa fram men så ãr det
saknar lite tyngd i laget D:V:S: Modda & Hõglund
Att sprãcka NHL`s bãsta kedja med sudden renberg & hõglund låter i mina õron korkat
så till modda en stor å stark fw som honnom ãr den spelartyp som det inte ãr så gott om i SWE så han behõvs. Han spelar dock i ett skitlag och har dãrmed lite svårt att visa en massa poãng vilket han i och fõr sig klarar av ãndå
husse ãr det bara att glõmma i år han har inte tillrãcklig rutin men se upp i nästa OS. Jag tror att vi kan vãnta oss en Näslund utveckling hos honnom (kommer sent men blir en toppspelare med tiden)
BORÅSINDIAN: Bra fråga... Lindros, York, Fleury... är ett alternativ... men det finns nog ingen given... Elias, Sýkora och Arnott brukar vara vass... men har inte varit lika bra i år... Flyers ändrar ofta i sina...Detorits förstaline är inte dålig den heller...
Det är svårt att välja ut en kedja. Finns många bra kedjor i NHL. Sedan så har dom ju sina svackor ibland, men som sagt det lag som har den bästa kedjeformationen kommer att vinna stanleycup.
Nja.. Det hänger MYCKET mera på målvakterna än på forwardskombinationer, efter målvakter kommer stjärnstatus.. iaf i NHL! Därefter kanske kombinationer, det gör ju onekligen att Toronto ser bra ut.. kanske den bästa målvakten I Cu-Jo, och absolut den mest outstanding kedjan i ligan! Ingen kan påstå att det finns nåt lag som har en kedja som är så pass överlägsen dom andra formationerna i sitt lag.. och som dessutom producerar mer än vad man tror när man ser namnen på pappret!
Möjligen kan man tänka sig Fly-line med York, Lindros och Fleury.. Men det är så pass svårt att jämföra från lag till lag...
Uppenbart är i alla fall att Pat Quinn lyckades med ett riktigt dunderdrag när han plockade in Höglund i första linen istället för att trada bort honom!!!
glöm inte bort att man även lär ha bra backpar och flera bra kedjor så man inte står och faller med en kedja, man behöver även en bra checkingkedja, det är mycket som ska stämma för att vinna standlycup
KentaK: att Toronto har en så "outstanding kedja" som du säger så kan man juh fråga sig är det en bra eller betyder det att dom andra kedjorna håller lägre klass än dom andra lagens andra och tredje kedjor. Är det då inte bättre att ha tre jämn bra kedjor.....vad händer om en spelare i den bra kedjan blir skadad?
Varfl´ör Höglund är kvar i Toronto beror väll på en krånglande fax i sommras? Men han har väll visat iden här säsongen att det kanske var tur att faxen krånglade :)
Zäta skulle definitiv komma bort och inte spela sitt spel. Zäta skall spela med en defensiv center - typ Sundström - och en offensiv spelare, varför inte Näslund?
Sundström tar det defensiva arbetet, medan Markus och Zäta går framåt och stressar motståndarnas backar.
Zäta ska inte hålla till någon annanstans än på bänken. En "se å lära-turnering" för honom. Han kommer att bli bra, men är enormt överskattad i dagsläget.
Jag har en intressant kedjeformation. Varför inte en ren Västernorrlandskedja? Sundström som Center o sen Näslund o Z som spjutspetsar. (vill inte ta ordet torpeder i min mun)
Dom skulle nog kunna uträtta en hel del. Kom ihåg var ni läste det först!!!! :))
Laget har satt sig o det kan bli ett riktigt, riktigt roligt OS för Tre Kronor.
Sen finns det ju alltid dom som är "experter på lag" o vet vilka som måste vara med.
Men alla kan inte vara förbundskaptener, tänk vad mycket skit Lars-Tommy fick utstå, men nu, nu är dom hjältar.
Nä, det här laget kommer att gå långt mycket långt.
(Annars blir jag lessen i ögat) :)