Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Rosno Cup

« · 473481 Till forumet

Sv: Rosno Cup
JimmyH: Gunno och Tallinder måste ligga närmast, men jag skulle helst vilja se Hagos. Tyvärr lär han stupa på åldern och att det knappast råder brist på bra centrar när gubbarna orkar ställa upp och lira.
Kommentera

ernie eagle:

"Danne L: Du skriver om allting bara för att det skall passa dina intressen och Frölunda. Jag vill banne mig inte höra på omvägar att du står och skränar halvpackad, med en ölburk i näven framåt vårkanten vid Götaplatsen vilt jublandes över ett svenskt VM-guld om nu så skulle bli fallet och leka stolt svensk - för då talar du emot dig själv!"

Du är helt underbar grabben!
Kommentera

Förbundet reagerar efter fiaskot nu senast.

Läst på text-tv:

"Efter fiaskot i Moskva där Tre Kronor har 18 raka matcher utan seger i jul-
turneringen tänker förbundet om.
-Vi måste titta över den policy vi haft om att skicka ett utvecklingslag till Moskva, säger förbundets ordförande Christer Englund till SvD. Han är orolig för att publiken och sponsorerna ska tappa intresset.
Motståndarna hade massor av NHL-spelare medan Tre Kronor hade fyra stycken.
-Frågan är om vi ska acceptera att spelare väljer att åka skidor istället för landslaget."
Kommentera

Dream Team: Wennerholm får väl starta en kampanj för att avsätta Kenta Johansson. Det lyckades ju med Hardy. Måste vara fel på spelsystemet när vi nu gjort 2 resultatmässigt dåliga turneringar. ;-)
När Hardy basade var det konstigt nog aldrig tal om att man hade förlorat med flaggan i topp, vilket tydligen var fallet nu i Moskva enligt W.... :-
Kommentera

Huge:

Till stor del berodde det väl på att Hardy inte lyckades då han hade det bästa vi kan ställa på isen, medans Kentas gäng föll med flaggan i topp, baserat på att vi hade ett utvecklingslag jämfört med andra nationer.

Man bör nog ge Kenta samma förutsättningar som Hardy hade innan man börjar ropa "Vad var det jag sa?".
Kommentera

Poffa: Naturligtvis spetsar jag till det hela lite grand för att väcka debatt.
Det vi dock hittills vet är att resultaten i de s.k träningsturneringarna varit exakt detsamma som när Hardy basade: relativt hyggligt spel, lite stolpe ut ibland och att vi nästan alltid möter ett mer rutinerat motståndarlag.
Som sagt: första riktiga testet blir väl i VM 2005...
Kommentera

Huge: Du får nog sluta att haka upp dig på Wennerholm och de övriga "experterna". Visserligen har du till viss del rätt men här börjar diskussionen bli lite tjatig.

Hardy Nilsson fick inte sparken på grund av Wennerholm och Thornéus får jag sannerligen hoppas. Men fiaskot i både OS och World Cup var i alla fall enligt min synpunkt minst ett praktfiasko för mycket för att ha kvar honom. Man ska komma ihåg att det är de viktigaste turneringarna också.

Så funkar det i idrottens värld. Sedan vad Hardys lag presterade under dessa små turneringar är ointressant. Det tror jag inte hade någon inverkan på beslutet att säga upp honom heller.

Även om Thornéus och Wennerholm skanderade med avgå så fort vi kom på 4:e plats under höstturneringarna och sedan var allt hyfsat igen då vi vunnit Sweden Hockey Games för att sedan bara gnällas lite lätt efter en sudden eller straffförlust och en VM-medalj mot våren.

Det får man ta med ro. Men fakta och summa summarum är att Hardy förlorade sitt jobb tack vare de dåliga turneringarna i OS och World Cup.
Kommentera

JimmyH: Det var helheten som avgjorde till förmån för Hardys efterträdare till varför han fick gå. Hardy Nilsson är sannerligen ingen sympatisk människa och han väldigt stora samarbetssvårigheter med den övriga ledningen inom förbundet och brydde sig inte särskilt mkt om svensk hockeys välmående i övrigt från pojklagsnivå upp till juniorerna m fl.

En Förbundskapten anser jag behöver ha lite mer på fötterna och engagera sig i större utsträckning än vad som var fallet.

Det går inte att göra ett halvhjärtat jobb, då skiter det sig direkt!

Hardy Nilsson har alltid varit en knepig jävel som varit otroligt svår att få grepp på genom åren.

En envåldshärskare med diktaturfasoner, väldigt auktoritär som velat gå sina egna vägar.

Varför tror ni Uffe Dahlén hoppade av jobbet som assisterande förbundskapten?

Inte var det för att han vantrivdes! Nej skälel stavas H A R D Y!!!

Man kan inte ha sådana människor i ledande befattningar som bara främjar sina egna intressen och kör över folk fullständigt och utövar maktmissbruk!

En ledare skall givetvis visa vart skåpet skall stå och förkunna vem det är som har befälet men inom rimliga gränser och inte utan demokrati!
Kommentera

ernie eagle: Det där kan jag inte uttala mig om då jag är väldigt ovetande om dina kraftiga anklagelser som jag för din skull hoppas du har grund för.

Jag betvivlar starkt att Hardy skulle ha gjort ett halvhjärtat jobb och vad gäller Ulf Dahlén så gick hans kontrakt ut och han kände sig besviken efter fiaskot och steg åt sidan.
Kommentera

Sanny Lindström föll inte igenom i en enda match.

Han var lika urusel i alla tre.
Kommentera

gidgid: Bra analys.. Vad var det som var så uruselt i de två andra matcherna?
Kommentera

« · 473481