finne85: Jag såg första och en del av tredje och det jag såg av Finland imponerade då inte på mig. Idag skall jag till Globen och se matchen och jag hoppas få se Daniel Henrikson som är min favorit bland svenska målisar. Därmed säger jag inte att Lundqvist är dålig.
okej.. synd bara att SVT måste ha hon, Åsa nånting som kommentator, hon är fan den kassaste jag hört! fast tur i oturen så är Curre backup och rättar henne stup i kvarten :)
Looben: Det jag såg av Sverige fick mig att skämas. Lägg ner Big Ice Hockey och byt ut spelare som Rudslätt som nu genást får spela när han ej längre spelar i BIF utan i DIF Och Jönsson visade ju i SM-slutspele att han va en man för VM va *asg* snacka om att leva på meriter från förr
RavenLord: Jönsson ärbra i defensiven även om man inte märker det. honom skalldu inte klaga p, men jag håller med om att Rudslätt skall ut och in med Wernblom det är ju självklart.
finne85: finne85: Curre uhhhh karln vågar ju inte kritisera nånting han är en riktig fjolla..Nu e de ju domaren som dömer så de kan vi inge säga nånting om (ohhh va sportslig o duktig ja är som siter i tv o sprider den här kärleken till domarna jag måste ju få en utmärkelse och klapp på axeln) Ta in en som inte sitter och ska barta alla tilll lags och kan såga spelare domare tränare mm I dag är det på Tv4 om ja ej såg fel då blir de kanske den så kunnige Pärlskog kanske *spyr*
Curre är gatanterat bättre än de flesta experter i Sverige, speciellt Challe Berglund, som är nästan helt rutten.
Domare är underskattade. Domaren har nog det svåraste och otacksammaste uppgiften i rinken, så varför ska en expert skylla på domarn? Vill du ha en sån expert?
finne85: finne85: Ödmjuk kille du är ;-) storhetsvansinet i Finland börjat som smått nu eller ? Du har missat en sak att vara stolt över Sverige o så de är fult här ska du veta...de lär man tala tyst om även när de gäller sport Du har väll sett de få gånger de vunnit o de spelar Nationalsången de ser ju förskräckta ut o vet ej om de ska våga sjunga för de är fult tvi tvi ;-) Nä inte skylla på domarna men säga va man tycker om dem Och ja han tillhör de bättre o de säger ju allt om standarden Jo ja såg nu att de va SVT
Tittar in efter matchen säkerligen med nån åsikt Bye ! ! !
Nike89: Totalt ONÖDIGT att ta hem Tellqvist... mycket dåligt av Hardy. Om Salo inte skulle komma kunde man ha kört med Henke istället. Men Hardy han kör med sina favoriter... (Han vann ju SM-guld med Tellkvist och han lär ha varit intim med honom ett par ggr....). Lundkvist är vidare en bättre målvakt än Tellkvist, det tror jag de flesta håller med om....
Wewillwintoday: Jag tyckte iofs Tellan var mycket bra det året då han tog SM-guld, sen stack han ju och det är svårt att bilda sig en uppfattning om hur hans utveckling varit i St John´s.
Själv tror jag Tellqvist är bättre än vad många andra tror. Han har ju inte riktigt fått bevisa vad han går för ännu, så därför kan man ju inte säga att Lundqvist är en bättre målvakt.
finne85: Sola kommer ju till VM så det blir nog för Henke att bli tredje målis i detta VM. Hardy kommer med största sannolikhet att sätta Tellqvist som backupp till Salo. Han satsar ju på dom han känner bäst. inte på dom som kanske är bäst.
finne85: man kan inte komma med på gamla meriter år ut och år in, man måste prestera lite oxå....och vem som skulle komma med istället finns det säkert de som kan svara på bättre än jag :)..
jo, men rutin beyder oerhört mycket i ett VM. och sen har inte Jönsson varit så dålig som många påstår heller, visst han har haft det lite tungt, och haft lite problem med självförtroendet, men inget som gör honom mindre aktuell för ett VM.
finne85: håller med, JJ är en fantastisk spelare som sliter konstant över hela banan. Om inte Hardy hade tagit ut honom så skulle det varit för att det nog lossnat en skruv på honom nånstans... Inga mål i slutspelet tyder kanske på dålig form men rent spelmässigt var JJ väldigt duktig under slutspelet, det var alltså bara poängen som saknades. I boxplay kommer kombinationen med JJ o Nordan visa sej vara väldigt bra...
mysmi: Det e inget fel på Jönsson, han är vell varken bättre eller sämre än dom andra. Tycker att alla spelare i Tre Kronor har varit ganska dåliga, de har mycket mer att ge, och speciellt många flera mål att göra... Vi får se hur det går nu...
Har Niklas Sundström tackat nej eller vill Hardy inte ha honom ?? Skulle hellre se honom än andra defensiva forwards/Centrar han kan ju även göra något mål.
ja kan inte förstå vad Jörgen Jönsson och t.ex Rudslätt gör i laget....in med t.ex Wernblom och Karlberg i stället....jörgen har vägrat spela i tre kronor hela säsongen hade han vart finsk hade inte fått chansen till Vm heller...om det ska vara en färjestads center med kan dom väll iaf ta den bästa? typ Pär Bäcker....hardy måste släppa sina favoriter å ta ut dom bästa i stället!!!!!!!!
Dream Team: kan inte riktigt hålla med..skulle han spela i vårat lag så skulle jag var glad..klart att han ska vara med i VM laget..kör över mig o motivera mig vem som ska ha hans plats??
bajenmattias: jo rudslätt...det är ju ett stort frågetecken.....han ska verkligen inte me..det där med jönsson..om sundin kommer tycker jag hardy ska sätta jönsson i fjärdekedjan...men det vågar han inte
Vafan har ni för orsak att klaga på Hardy hela tiden? Han gör sitt jobb, och tar ut rätt trupp. Varför skulle han ta med en debutant som t.ex. Karlberg före en lagkapten och ledare som Jönsson som vart med.. ja så länge jag kan minnas iaf :)
Alla klagelser o.sv. på Hardy visar ju hur mycket hockey ni kan! Så sluta med det.
gud: MAGNUS WERNBLOM ELLER MICKE KARLBERG båda gör mycke poäng å var i form i slutspelet ingen av dom tackar nej till landslaget av saker som ´´ja har ingen lust´´ som jörgen gjorde...i matchen i går gjorde han inte ett rätt...boxplay är det enda han har visat vad han kan i ....Han har kapacitet men är inte i form.
finne85: men herregud med ditt namn ´´finne´´ borde du kunna tänka längre. Hannu Aravirta åsikt tackar du nej när du blir utagen i landslaget så har du inget där å göra. t.ex skulle en spelare som kallio eller peltonen hålla på som jönsson då skulle dom rätt snabbt vara BORTA ur diskutionerna... och skillanden mellan karlberg och jönsson är att karlberg gjort sin bästa säsong någonsin å vann poängligan. jönsson gjorde sin SÄMSTA på länge. och det finns mycke bättre personer till att sätta ´´C´´ på t.ex Los Angeles Kings kapten Mattias Norström. eller varför inte ta Johan Davidsson.
Zcootah: jälv tycker jag att Hannula och Davidsson var bäst idag,sedan är Ronnie Sundin alltid bra, han e den bästa back vi har!!När han e inne är man aldrig orolig att det ska bli ett mål i baken
Frölunda85: håller helt med! jag bryr mig inte om vilket lag dom kommer i från. Även om karlberg är leksing så tycker ja han borde va med.! Han spelar i ett lag där han inte har samma möjligheter som t.ex Jönsson eller Kallio....han får göra det mesta själv.... Jönsson spelar med Petter Nordström och Dieter Kalt om ja inte har helt fel... lite skillnad ändå gör han inga poäng...
Mina prognoser för Sverige i VM blev helt plötsligt väldigt mer ljusa.