Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Salo

« · 270420 · » Till forumet

Sv: Salo
mysmi: Det e inget fel på Jönsson, han är vell varken bättre eller sämre än dom andra. Tycker att alla spelare i Tre Kronor har varit ganska dåliga, de har mycket mer att ge, och speciellt många flera mål att göra...
Vi får se hur det går nu...
Kommentera

Frölunda85: Oki, jag ger mig! Jönsson e skitbra!
Kommentera

mysmi:
näää..Jönsson är inte skitbra..men ganska bra...;0)
Kommentera

Har Niklas Sundström tackat nej eller vill Hardy inte ha honom ??
Skulle hellre se honom än andra defensiva forwards/Centrar han kan ju även göra något mål.
Kommentera

gud: Om inte annat så är Jönsson väldigt överskattad...
Kommentera

Dream Team: Oerhört överskattad
Kommentera

ja kan inte förstå vad Jörgen Jönsson och t.ex Rudslätt gör i laget....in med t.ex Wernblom och Karlberg i stället....jörgen har vägrat spela i tre kronor hela säsongen hade han vart finsk hade inte fått chansen till Vm heller...om det ska vara en färjestads center med kan dom väll iaf ta den bästa? typ Pär Bäcker....hardy måste släppa sina favoriter å ta ut dom bästa i stället!!!!!!!!
Kommentera

Zcootah: håller me dej!
Kommentera

Zcootah:

PRECIS!!!

Man kan ju undra vad Hardys motivering är eftersom han tagit ut Rudslätt i Landslaget...

Kommer han med i Vm skall fan jag personligen själv se till att hardy får foten :)

Men man kan ju undra vad Jönsson skall med och göra också!!

Oerhört överskattad i år.........

Ut med Hardy och in med en schimpans!!
Kommentera

Dream Team:
kan inte riktigt hålla med..skulle han spela i vårat lag så skulle jag var glad..klart att han ska vara med i VM laget..kör över mig o motivera mig vem som ska ha hans plats??
Kommentera

bajenmattias: jo rudslätt...det är ju ett stort frågetecken.....han ska verkligen inte me..det där med jönsson..om sundin kommer tycker jag hardy ska sätta jönsson i fjärdekedjan...men det vågar han inte
Kommentera

gud:

Jag tycker inte heller att han skal spela i Vm!!

Motivering?

Han har varit för dålig denna säsong...

Bara 2 p i slutspelet säger en del!!!!

Kanske Pär Bäcker skall ta hans plats om du skall ta en Center från Färjestad istället för Jönsson!!!!!
Kommentera

Vafan har ni för orsak att klaga på Hardy hela tiden?
Han gör sitt jobb, och tar ut rätt trupp.
Varför skulle han ta med en debutant som t.ex. Karlberg före en lagkapten och ledare som Jönsson som vart med.. ja så länge jag kan minnas iaf :)

Alla klagelser o.sv. på Hardy visar ju hur mycket hockey ni kan!
Så sluta med det.
Kommentera

gud: MAGNUS WERNBLOM ELLER MICKE KARLBERG båda gör mycke poäng å var i form i slutspelet ingen av dom tackar nej till landslaget av saker som ´´ja har ingen lust´´ som jörgen gjorde...i matchen i går gjorde han inte ett rätt...boxplay är det enda han har visat vad han kan i ....Han har kapacitet men är inte i form.
Kommentera

finne85: men herregud med ditt namn ´´finne´´ borde du kunna tänka längre. Hannu Aravirta åsikt tackar du nej när du blir utagen i landslaget så har du inget där å göra. t.ex skulle en spelare som kallio eller peltonen hålla på som jönsson då skulle dom rätt snabbt vara BORTA ur diskutionerna... och skillanden mellan karlberg och jönsson är att karlberg gjort sin bästa säsong någonsin å vann poängligan. jönsson gjorde sin SÄMSTA på länge. och det finns mycke bättre personer till att sätta ´´C´´ på t.ex Los Angeles Kings kapten Mattias Norström. eller varför inte ta Johan Davidsson.

Så äre...
Kommentera

Sverige kommer aldrig vinna någon stor titel med Hardy!
Kommentera

Zcootah: jälv tycker jag att Hannula och Davidsson var bäst idag,sedan är Ronnie Sundin alltid bra, han e den bästa back vi har!!När han e inne är man aldrig orolig att det ska bli ett mål i baken
Kommentera

Frölunda85: håller helt med! jag bryr mig inte om vilket lag dom kommer i från. Även om karlberg är leksing så tycker ja han borde va med.! Han spelar i ett lag där han inte har samma möjligheter som t.ex Jönsson eller Kallio....han får göra det mesta själv.... Jönsson spelar med Petter Nordström och Dieter Kalt om ja inte har helt fel... lite skillnad ändå gör han inga poäng...
Kommentera

Frölunda85: Toronto spelar imorrn måndag, inte nåt annat.

"Sundin alltid bra, han e den bästa back vi har!!När han e inne är man aldrig orolig att det ska bli ett mål i baken"

Ändå var han och M Johansson inne på första finska målet idag.. :-)
Kommentera

Punkk: he he, det e vell det första baklängesmål Ronnie e inne på då
Kommentera

Zcootah:
varken Wernblom eller Karlberg har något i Landslaget att göra..

även om inte Jönsson inte är riktigt i 100% form så tar jag hellre rödtotten än dom 2 du tycker ska vara med..

ännu är det ingen som har övertygat mig att
Jönsson inte ska vara med i VM...kom igen nu då...
Kommentera

gud: *gud som haver barnen kär, se till mig som liten är, vart jag mig i världen vänder, står min lycka i guds händer, lyckan kommer lyckan går, den gud älskar lyckan får*
Kommentera

gud: vad är din motivering att Wernblom å Karlberg inte skulle platsa i det tre kronor som spelade i dag och i går?

Det finns många spelare som är stora frågetecken i den där truppen

Micke Holmqvist ,TPS
Jörgen Jönsson , FBK
Mattias Tjärnqvist , DIF
Daniel Rudslätt , DIF
Jonas Rönnqvist , LHF
Niklas Kronwall ,DIF
Kommentera

Zcootah: Att Rudslätt är med är många stora frågetecken för mej????
Kommentera

t0rre: är det nån som förstår det? när han spelade i brynäs var han iaf bättre än var han är nu. men då kom han inte med men nu när det står DIF på hans bröst då är han med helt plötsligt...
Kommentera

Zcootah:

"men herregud med ditt namn ´´finne´´ borde du kunna tänka längre"

- och vad fan menar du med det?

"Hannu Aravirta åsikt tackar du nej när du blir utagen i landslaget så har du inget där å göra. t.ex skulle en spelare som kallio eller peltonen hålla på som jönsson då skulle dom rätt snabbt vara BORTA ur diskutionerna."

- Och vem fan har sagt att jag är av samma åtikt som Aravirta?

Men om vi säger så här: Det finns inga andra alternativ för Jönsson.

Magnus Wernblom? - Han spelar inte center.
Mikael Karlberg? - Ingen rutin jämtemot Jönssons.
Joel Lundqvist - Ingen rutin, och sen sämre än Jönsson på de flesta punkter, ingen internationell spelare.. ännu iaf.
Pär Bäcker? - Enda alternativet som kanske skulle kunna tänkas istället för Jönsson, han har ju varit med i turneringarna och därför har lite rutin, och sen en mycket stor talang.
Jonas Johnsson? - Har han tackat nej?? en mycket underskattad spelare, som oxå kunde tänkas jämföras med Jönsson..
Så det är han och Bäcker.
Krisoffer Ottoson? - nja, rutin har han, fast Jönsson är nog ändå bättre.
Linus Fagemo? - en som inte varit med tidigare i landslaget, och ingen ruting alls.. så varför skulle Hardy ta han före Jönsson som varit med i flera år?
Henrik Nordfelt? - Vet jag inte vem är så det kan jag inte uttala mig om, men knappst aktuell heller, efterom han inte varit med tidigare.

Man får faktiskt fundera vad du tänker med när du påstår att Sverige ska ta orutinerade, oerfarna spelare före klasspelare som Jörgen Jönsson, som varit med i landslaget i många många år.
Det vore en helt annan sak ifall nån av dom orutinerade vore så pass bättre än Jönsson, men dom är inte bättra.
Stirra som sagt inte bara på statistiken, ifall tränare skulle ta ut laget efter statistk så skulle det gå åt helvetet.

Jag kan jämföra med t.ex. Raimo Helminen som spelat sin sämsta säsong på mycket länge och därför är jag mycket kritiskt till hans medverkan i VM, men i detta fall så finns det mycket fler alternativ än vad det finns till Jönsson.

t0rre:

"Sverige kommer aldrig vinna någon stor titel med Hardy!"

- Det är väl inte hans fel, utan spelarnas.

Frölunda 85:

"Ronnie Sundin alltid bra, han e den bästa back vi har!!När han e inne är man aldrig orolig att det ska bli ett mål i baken"

- Han var b.la. in på Finlands försa mål som jag minns.
Möjligtvis fler, men det kommer jag ihåg.

Den där kommentatorn Åsa är ju fan så otroligt närvpåtagande nästan varje gång i PP sa hon åt Curre typ:
"se nu vad smart av sundin att gå dit på bakstolpen"
Som ingen visste det från förr?
Hon kanske uppmärksammade att det var framgånsrikt i ES slutspelet, och så trodde hon att hon var så jävla smart och kunnig när hon påpekade det hela tiden..
Hon är fan i mig den sämsta kommentatorn jag nånsin hört!
Skärpning SVT.
Kommentera

finne85:"Det är väl inte hans fel, utan spelarnas"

han tar ju inte ut dom rätta :)
Kommentera

t0rre:

"han tar ju inte ut dom rätta :)"

- Ja han gör det, sen är det ju upp till spelarna, eller hur?
Kommentera

finne85: nej jag tycker inte det,

Ok, Jörgen Jönsson, det köper jag

men att Rudslätt är med det måste ju du tycka är konstigt t o m.
Kommentera

t0rre:

Jo, faktiskt Rudslätt kanske var lite feldrag av Hardy.
Fast han kommer knappast med till VM laget heller.

Men en ES spelare/ES spelare är nog INTE skillnaden mellan att vinna och förlora.
Kommentera

finne85: Ok, då är vi överens då! :)
Kommentera

finne85: Jag kan inte köpa att man tar hem en sopa som Mathias Johansson som knappt platsat i bottenlagen Calgary eller Pittsburgh... Jag köper heller inte att Daniel Rudslätt eller
Mathias Tjärnkvist blir uttagna, utan att ha presterat något än runt 20 poäng på 50 matcher. Sen måste hela kedjan med Rönnkvist, Kahnberg och Holmqvist slopas. Det finns ju bättre alternativ.

Nu när Vancouver åker ur kommer ej bröderna Sedin att bli tillfrågade och det är åt helvette. Till skillnad från mega sopan Mathias Johansson så är de ordinarie i ett topplag och har snittat 35 poäng var per säsong. Varför har inte Sundström blivit tillfrågad? Timander?? Hasse Jonsson?

Sen är det ju givetvis så att vi inte får loss våra bästa spelare och dessutom att en hel del väljer att tacka nej, gör ju inte saken bättre....
Kommentera

Wewillwintoday: Kahnberg ska vara me i VM! riktigt rolig kille att titta på och han har fina handleder, det såg vi ju idag ;)
Kommentera

gud: Har inget direkt förslag på nån som skulle göra jobbet bättre, men jag vidhåller fortfarande att Jönssson inte har nåt att göra i landslaget. Tycker att själva uttagningen egentligen är helt obefogad.

Efter en säsong som varvats med få toppar och många djupa dalar och där Jönsson själv personifierat hur dålig det går att vara i viktiga matcher.. tänker på SM-slutspelet.. borde han hellre fått en lång och välbehövlig semester!

Se länktips för fakta om Jönsson...
Kommentera

Wewillwintoday:

Kedjan med Rönnqvist, Kahnberg och Holmqvist tyckte jag spelade bra bra idag, jämfört med igår.
Rönnqvist är enda svaga länken i kedjan, han har tekniken, spelsinnet, men hänger inte med i internationell tempo.

Sen har ju Mathias Johansson visst varit ordinarie, åtminståne sen han kom till Penguins. Han spelade väl med Riko Fata och Markus Samuelsson i 3:e kedjan om jag inte har fel.
Och gjorde oxå rätt bra ifrån sig i slutet av säsongen.

Dream Team:

"men jag vidhåller fortfarande att Jönssson inte har nåt att göra i landslaget"

- Men vem ska ta Jönsson plats i ert lag då?
det är det som är frågan, finns egentligen ingen i ES.
Per Bäcker kunde ha varit, fast han har inte hälften av den rutin som Jönsson bär på, så det är nog därför Hardy valde han före.
Kommentera

Varken Salo eller Jönsson har nått i landslaget att göra längre.
Salos uttalanden efter Vitryssland om att inte spela mera osv. Detta tillsammans med att vi har yngre killar i Tellan och Lunkan som visar att dom mycket väl kan ta över redan nu.
Jönsson åker bara omkring på isen och supar puckar och målchanser gång på gång. Ganska otacksamt att vara kedjekompis med en sån!
Det finns säkert ett eller två landslag med bättre killar som sitter hemma i TVsoffan som är bättre.
Pension vore väl nått att tänka på......!
Kommentera

finne85:
Du räknar upp en hemskt massa spelare som Jönsson skulle vara bättre än.

Räkna upp dom som han är sämre än i stället,
som tex Nichlas Falk som är en riktig ledare och svensk mästare i konsten att teka!
Detta har Jönsson aldrig lärt sig, och kommer förmodligen aldrig att lära sig heller.
Kommentera

al bundy:

Niklas Falk kunde möjligtvis jämföras med Jönsson.
Men tackade han inte nej?
Kommentera

al bundy: Kan du klandra Salo för att han inte ville spela mera efter OS? Han blev ju i princip ensam utsedd till syndabock för kvartsfinalförlusten av media. Nu har han ändrat sig och det är tacksamt. Han är vår bästa målvakt. Vi vill väl ändå ha de bästa med, eller?
Kommentera

al bundy: Där gick du för långt!!!Du säger inget dumt om Salo, fatta det!!!
Salo är världens bästa målvakt och han ska givetvis vara första målvakt i tre kronor
Kommentera

bajenmattias:

Återigen, du spyr galla över Jönsson när du samtidigt förordar Loob som efterträdare till Hardy. Hur får du ihop den ekvationen?
Kommentera

finne85: Jag jämför Jönsson med franför allt honom själv, ingen i Timrå.. har heller aldrig påstått att någon i TIK skulle va aktuell för VM, eller hur?!

Vad jag menar är att Jönsson knappast bevisat sin klass den här säsongen.. han har devinitivt varit bättre. Då anser jag heller inte att han förtjänar nån plats i en VM-trupp... Undrar vad Hardy tittat efter när man tog ut Jönsson??
Kommentera

bajenmattias:

Bäcker? Så du menar att en spelare som har låååååångt mindre rutin både nationellt och internationellt och dessutom hade sämre statistik än Jönsson i både grundserie och slutspel ska ersätta honom? Det var värst...
Kommentera

BJ:

Jag tycker att han fick mer uträttat än vad Jönsson fick i slutspelet med eftersom han är Kapten i Landslaget så är han säkert en viktig person utanför isen och sådana behövs!!!

Jag anser bara att jag tycker inte han skall vara med pga gamla meriter utan prova de spslera som har visat bra form i slutspelet och elitserien typ.. Nordgren Tolsa eller varför inte Bäcker.......

Men det är bara vad jag anser och det räknas ju som bekant inte :)
Kommentera

finne85: *suck* Så du tycker jönsson har vart bra i år? tyckte du seriöst att han spelade bra i går ? Wernblom är en bättre center än Jönsson i år iaf :P

Och den där Åsa borde dom ta bort som komentator =)
Kommentera

Zcootah:

Jag sa inte att att Jönsson var bra iår.
Och sen spelar ju inte Wernblom center.

Finlands officiella VM trupp:

Målvakter:

Jani Hurme (Florida Panthers)
Kari Lehtonen (Jokerit)
Pasi Nurminen (Atlanta Thrashers

Backar:

Toni Lydman (Calgary Flames)
Kimmo Timonen (Nashville Predators)
Marko Kiprusoff (Kloten Flyers)
Petteri Nummelin (HC Lugano)
Ossi Väänänen (Phoenix Coyotes)

(Sami Helenius, Martti Järventie och Toni Söderholm testas ännu på Onsdagens match mot USA i Åbo)
Och Janne Niinimaa kommer ansluter också troligen under veckan.

Forwards:

Saku Koivu (Montreal Canadiens)
Olli Jokinen (Florida Panthers)
Tommi Santala (HPK)
Esa Pirnes (Tappara)
Juha Ylönen (Blues)
Teemu Selänne (San Jose Sharks)
Ville Peltonen (Jokerit)
Mikko Eloranta (Los Angeles Kings)
Niklas Hagman (Florida Panthers)
Tomi Kallio (Frölunda)
Antti Miettinen (HPK)
Lasse Pirjetä (Columbus Blue Jackets)
Kimmo Rintanen (Kloten Flyers)
Tony Virta (Södertälje SK)

(2 forwards ska ännu bort under veckan)
Kommentera

Spelare som Jukka Hentunen, Timo Pärssinen och Ville Nieminen petades av Hannu Aravirta... till förmån för biffen Lasse Pirjetä som knappt kan skrinna...
Kommentera

finne85: Kan nog vara bra med lite tyngd i det finska laget. Speed är något ni inte saknar. Finland får på pappret gälla som favoriter till guldet. Ända trösten för en svensk är att Finland genom historien alltid floppat på hemmaplan trots starka lag.

För Sverige ser det inte ljust ut. Skulle vi inte få fler förstärkningar skulle truppen förmodligen få detta utseende:

Mv:
Tommy Salo (Edmonton)
Mikael Tellqvist (St John)
Henrik Lundqvist (Frölunda)

Backar:
Mattias Norström (Los Angeles)
Daniel Tjärnqvist (Atlanta)
Dick Tärnström (Pittsburgh)
Per Gustafsson (HV 71)
Ronnie Sundin (Frölunda)
Thomas Rhodin (Färjestad)
Magnus Johansson (Frölunda)
Niklas Kronwall (Djurgården)

(Eventuella förstärkningar: Hur blev det med Kenny Jönsson?Mattias Öhlund Vancouver och Marcus Ragnarsson Philadelphia finns fortfarande möjlighet att få iaf. Kronwall först att åka sedan lär antingen Per Gustafson eller Magnus Johansson åka om båda proffsbackarna kom loss fast jag tror bägge går vidare)

Centrar:
Henrik Zetterberg* (Detriot)
Johan Davidsson (HV 71)
Jörgen Jönsson (Färjestad)
Mathias Johansson (Pittsburgh)

(Eventuella förstärkningar: Michael Nylander Washington, Mats Sundin Toronto, Peter Forsberg Colorado. *Zäta blir om något av dessa namn kommer ytterforward. Foppa kommer gå vidare och Mats Sundin tackar till 70% nej pga sina skador denna säsong. Nylander tackar till 90% ja tro jag.)

Forwards:
Pebben Axelsson (Boston)
Marcus Nilson (Florida)
Niklas Andersson (Frölunda)
Mika Hannula (Malmö)
Peter Nordström (Färjestad)
Magnus Kahnberg (Frölunda)
Michael Holmqvist (TPS Åbo)
Mathias Tjärnqvist (Djurgården)

(Eventuella förstärkningar: Markus Näslund Vancouver, Mikael Renberg Toronto. Kommer dessa 2 så ryker Tjärnqvist och Kahnberg. Får vi dessutom en center till så tar Zäta en ytterplats och tredje man att ryka här är Michael Holmqvist. Näslund lär dock säga nej till 90% och med Renberg vet jag faktiskt inte, känns 50/50)
Kommentera

finne85: tony virta kan inte ligga bra till va???
Kommentera

Jimmy:

Zetterberg har väl ännu aldrig lirat center i landslaget och med tanke på att han inte gjort det i Detroit i år heller så får vi nog räkna in honom som rätt säker icke-center som det känns.
Kommentera

« · 270420 · »