Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Slovakien-Sverige

« · 679898 Till forumet

Sv: Slovakien-Sverige
Hawerchuk: tydligen :)
Kommentera

Db_04: Så man får alltså byta ut spelare?
Kommentera

Frella: Bäckman är väll ändå den som har vart sämst...
Kommentera

Slitwargen: vad jag hört så var det väll att Kronwall knappt hann spela nått innan OS....men men ja hoppas att de blir Sundin och Bäckman som får flytta på sig
Kommentera

Frella:
Eller så får man byta ut laget eller delar av det när man går in i slutspels fasen på turneringen .. vet vilka regler som gäller här i OS men till VM får man ju ta in nya spelare till slutspelet
Kommentera

Hawerchuk: Nej, den ende som kan ersättas är väl Hävelid. Men man kan väl alltid fejka skada? Osportsligt och helt fantastiskt om det skulle vara så =)
Kommentera

Ingen får väl stå åt sidan om dom inte blir skadade. Eller får lagen göra upp regler själva... Underligt.
Kommentera

mattias - 74: Hävelid och Ronnie Sundin ligger väl bra till. Kanske även Tjärnqvist.
Kommentera

Kan någon förklara för mig varför man inte ersatte Norström med Kronwall om han nu är aktuell igen? Tidigare när jag frågade fick jag till svar att Kronwall sagt att han inte kände sig helt bra efter skadan...
Kommentera

mattias - 74: Klart att vi ska vinna mot alla om vi ska ta guld... Men vi kommer inte att ta guld i detta OS, vi är för dåliga! Hoppas oerhört på medalj och det får vi inte om vi åker ut i kvarten för att vi möter OS-vinnarna. Sen kan man hoppas på att vi mot förmodan skulle vinna en match till.
Jag skulle bli glad om vi fick möta Schweiz i kvarten, så att vi slipper åka ut då. Du tycker väl också att det är det lättaste motståndet från andra gruppen?

När ett svenskt landslag lade sig i OS senast? Det skulle väl vara i morse när damernas curling-landslag la sig mot Ryssland genom att ta matchen som ett träningspass...
Kommentera

mattias - 74:
Att han kommer kan jag ju förstå eftersom det är småskavanker på backsidan, men Hedström....

Men om jag har förstått saken rätt så kan vi bara byta ut spelare om någon utgår på grund utav skada.
Kommentera

Db_04:

Japp och Mattias Norström sägs vara på väg! Undra vilka backar som få kliva åt sidan ? Bäckman ??
Kommentera

mattias - 74: längst ner stog även följande

Michael Nylander befinner sig för närvarande i Nordamerika och tydligen för långt ifrån OS för att vara aktuell för inhopp....

Lite tråkigt...men knappast oväntat
Kommentera

Sannes:

Tydligen kommer Niklas Kronwall också!

Se länk!
Kommentera

Hälge:
Jag sitter och småtittar på Eurosport, så jag missade vad som sades men då stämmer det iallafall, skall bli spännande att se hur detta slutar.

Kommentera

Sannes: De sa nyss i tv-sändningen att han är på väg.
Kommentera

Jag skulle kanske ha startat en ny tråd men jag är lat (som vanligt).

Jag läser på SVT Text att Jonathan Hedström skall åka till Turin och vara reserv på plats, sen om det är någon sanning är det vet jag inte eftersom presschefen inte vill säga varken "bu eller bä".

Undrar om det är Foppa som trots allt inte är hundra frisk, eller är det någon annan spelare som är skadad...

Kommentera

mattias - 74: man kan ju undra om allt stog rätt till mot vitryssland :P
Kommentera

Slitwargen:

Går man till en kvartsfinal så skall man slå alla lag väl där. Dessutom? När lade sig ett svenskt landslag senast i en OS match ??
Kommentera

mattias - 74: Varför vi ska lägga oss? För att få en lätt kvartsfinal och öka medaljchanserna betydligt!
Kommentera

Slitwargen:

varför lägga sig?

Bättre att spela som de gjort. Dessutom skall man inte underskatta Schweiz.
Kommentera

Slovakien-Sverige
Vad tycker ni om morgondagens match? Tror ni att Slovakien vill göra sitt bästa och tvingas möta Tjeckien/Kanada i kvartsfinalen?

Tycker ni att vi ska lägga oss så att vi får möta Schweiz i kvarten?
Jag skulle gärna se en förlust imorgon för Schweiz ska inte kunna skrälla en gång till! Vårat b-landslag slog dem ju med 5-1 i träningslandskamp innan turneringen.
Kommentera

« · 679898