Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Slovakien-Sverige

« · 679898 · » Till forumet

Sv: Slovakien-Sverige
Hawerchuk: tydligen :)
Kommentera

Db_04: Vad då tydligen?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
De får bara byta ut spelare som har blivit skadade,kan det vara så att Nr 21 är trasig ändå?
Kommentera

Bissett19:

Möjligheterna är väl större än så. Jag antar att man skulle kunna byta ut två backar mot en forward och en back. Då får man gå på lite mindre folk på backsidan, vilket kan vara en nödvändighet och en fördel ändå, samtidigt som man får större möjligheter bland forwards.

Inte för att jag tror att man tänker så här, men möjligheten finns.
Kommentera

NuMo: annars får vi hyra ett plan å flyga ner mattias -74 så kan han ändra på saker å ting i truppen :)
Kommentera

Db_04:

finns E post :-)
Kommentera

mattias - 74: Ska vi bifoga dig i ett mail? Vad ska den filen heta?

mattias - 74.tmp?
Kommentera

Frisco: Tror att alla virusprogram som någonsin funnits stoppar det mailet.
Kommentera

Ingen av tidningarna verkar ju tagit i beaktande att endast skadade spelare kan ersättas. Och det låter väl nästan som att det är fritt fram att ersätta spelare. Vore kul med lite klarhet.
Kommentera

Frella: dom kan väll simulera skador då ? :)
Kommentera

Db_04:

Det är väl bara att släppa in dem i samma hiss som Ruutu. 

Kommentera

Metal Guru: ja det är ett sätt
Kommentera

De spelare som nu landar i Turin, får inte spela matcher förrän en ordinarie spelare är skadad och det skall vara konstaterat av en opartisk läkare.
Det var ungefär så som dom sa på Radiosporten nu, men det skall visst vara en presskonferens klockan 20,00 som skall räta ut en del frågetecken, förhoppningsvis....

Kommentera

Sannes:
Tycker det känns som att det är lite för sent att kalla in nya spelare, visst bättre sent än aldrig. Men hur ska de ev. inhoppande spelare komma upp i det matchtempo som krävs? Och hur ska de kunna bli tillräckligt samspelta i kedjorna på så kort tid?
Kommentera

piff:

Äsch, tid att spela ihop sig har de inte haft innan heller. Man vill säkerligen spetsa till truppen inför slutspelet bara. Få lite mer bredd och skapa ytterligare konkurrans. Bra tycker jag!
Kommentera

Danne_l:
Jovisst är det bra och det behövs om de ska ha nån chans på medaljerna men övriga laget har ju fått spela några matcher ihop och känner varanadra åtmionstone lite bättre än innan. Men de som kommer och ev. kommer få spela misstänker jag har varit med i landslaget tidigare och får dra erfarenheter från det.
Kommentera

piff:

Är ju dock inga duvungar som kommer in. De har vart med förr och känner de flesta i laget.
Kommentera

Danne_l:
Jo, men en match innan med samma gubbar tror jag bettyder mycket.
Kommentera

Danne_l:

Bänka Foppa resten av os så vinner vi guld.. :-)
Kommentera

mattias - 74:
Han var bänkvärmare och höll Tellan sällskap igår. De vann!
Men om han ska vara med måste alla sluta hålla på att komentera minsta lilla grej som Foppa gör. Visst om han gör ett snyggt mål eller passar fram så är det självklart att man nämner honom men att kolla in honom varenda byte hela tiden, det blir bara för mycket! Säger inte att han är dålig men det har blivit för mycket daltande runt honom denna turnering!
Kommentera

piff: Ja, bänka Foppa för att kommentatorerna daltar med honom.
Kommentera

Hawerchuk:
Det sa jag aldrig! Han är en bra spelare men det har blivit för mycket daltande med honom..
Kommentera

piff: Låt oss hoppas då att det inte blir några skador. Så slipper vi tänka på det.
Kommentera

För er som snackade om placeringar och läggmatcher inför slutspel får här en länk att leka med...

[url=extra.expressen.se/os2006/os2006.jsp?submenu=1]OS-resultat-simulator[/url]

Kommentera

Ja undrar hur sjutton Gus tänker inför den fighten, Vinst mot Slovakien med all säkerhet möter vi Canada inge men nu på herrsidan.
Förlust mot Slovakien ett enklare Schweiz på pappret, tar nog alplandet framför Canada där det senare laget har betydligt mer att ge i en kvartsfinal i forma av styrka och muskler!
Kommentera

NallePhu: Lättare att vinna mot Kanada i kvarten än i en final.
Kommentera

Frisco:
Lättare låta andra slå ut Kanada. 

Kommentera

Metal Guru: Jag tittar ju inte på tabeller och hoppas att andra lag ska vinna för att mitt lag ska få eventuella fördelar. Ska man vinna så ska man vinna.
Kommentera

NallePhu: Chansen/risken att Sverige ställs mot Kanada redan i kvarten hänger ju inte enbart på en svensk seger över Slovakien. Även om Marian Hossa m.fl i morgon får sin första förlust i turneringen så hänger det väl ändå till syvende och sist på hur det går i Rysslands möte med USA. Det räcker ju för ryssarnas del att man vinner sin match för att man ska bli tvåa i sin grupp. Då kvittar det ju om vi vinner över Slovakien. Här kan det förstås bli tal om läggmatch från ryssarnas håll, för vill dom möta Kanada i kvarten?
Kommentera

Danne_l: Mattias Norström kommer inte att  ansluta till OS-truppen trots det som sagts. Saxat ur Expressen:

"- Det känns jättetråkigt att inte kunna åka. Jag körde ett hårt pass på testcykeln i går och var symtomfri efteråt, men efter ett ispass här i Los Angeles i dag kom huvudvärken tillbaka, berättar "Notan"."

Nu kan Micke Nylander komma att bli aktuell som inhoppare.
Kommentera

Frisco:

Rätt Frisco. Ska vi gå långt ska vi kunna slå ut alla lag i kvartsfinal. Och som Tornberg säger, hur talar man om för Sudden, Foppa, Alfie och Henke att de ska gå ut och förlora? Nä, spela varje match som om det vore den sista och glöm inte Vitryssland.

Kommentera

Poffa: Det går att lägga sig på ett snyggt och sexigt sätt också....;)

Tror nog att dessa rutinerade spelare hellre spelar en kvartsfinal mot hä fint väder i Schweiz än mot Kanada. Det är klart att det ligger någonstans i bakhuvudet hos spelarna om vad det finns för möjligheter. Tråkigt att det ska behöva vara så, men när grundserien ser ut som den gör kommer det alltid spekuleras hej vilt om vilka motståndarna man vill ha eller inte ha. Även bland spelare så klart.

Det vi kan hoppas på är att Slovakien går ut och kör järnet och verkligen vill vinna. Men jag tror inte de är så sugna på det faktiskt. Tror det blir tillknäppt och ganska avslaget. Finns ingen som helst anledning att gå ut och tömma sig helt imorgonkväll då det ser ut att bli en tidig kvartsfinal på onsdag. Spara krafter! Fixa till powerplay och boxplay.

Dit jag vill komma är att den person som hellre möter Tjeckien eller Kanada framför Schweiz i en kvartsfinal ljuger.

Snacket om att BÅG ska gå in i omklädningsrummet och kräva att laget ska förlora är bara skit-snack. Det var bara något som Johan "studieskulden" Tornberg hävde ur sig.

Kan hålla med om att BÅG snackar lite väl ofta om rymdblommor och annat yrsligt ibland.
Kommentera

Poffa: Förresten så hävde Foppa för någon dag sedan ur sig något i stil med: "Vi vill ju kanske inte direkt möta Kanada redan i kvartsfinal". Bara en sådan sak. Frågan löd så klart om vilka han ville möta i kvarten.
Kommentera

Skarin: Spelar nog ingen roll vem som är med! det blir torsk imorn mot Slovakerna, dom e riktigt bra asså..
Kommentera

Skarin: Vad sägs om att spela 2-2? =)

Skulle man lägga sig, så att det verkligen syns. Och sedan åka på torsk mot Schweiz skulle knappast folkets dom bli nådig. Då kan de nog stanna borta i Nordamerika för all framtid, här hemma är de knappast önskvärda då.
Kommentera

Frella: För min del räcker det med att BÅG ens kan med att berätta att tankarna finns. Han måste få sparken, NU!
Kommentera

Frella: Det är sant. Men den slutsignalen, den sorgen ;)
Kommentera

Givetvis kommer Tre kronor inte gå ut till match med ambitionen att lägga sig snyggt. Det går knappast att beordra.
Sverige kommer nog göra vad man kan, åtminstone inledningsvis. Står det däremot typ 1-3 efter två perioder så lär man nog slå av på takten och gilla läget. Det är trots allt en kvartsfinal mindre än ett dygn senare, och att få möta Schweiz istället för Kanada tas nog som ett litet plåster på såren.
Kommentera

Dream Team: Svar på min eget, felaktiga "teori" vad gäller resultat i slutomgången kontra trolig sluttabell. Givetvis är det så att Sverige kommer före Slovakien vid seger ikväll, och därigenom skulle man kunna ställas mot antingen Kanada eller Tjeckien i kvartsfinalen. Jag umgicks med tanken att Sverige även vid seger inte kunde gå förbi slovakerna, men det var ju fel.

Oavgjort borde väl räcka bra. Då kan man inte beskyllas för något. Eller ja, skulle man leda matchen med två mål med en minut kvar och släppa segern kanske inte det håller hela vägen, men Schweiz som motstånd i en kvartsfinal måste ju vara mer fördelaktigt jämfört med att ställas mot Kanada eller Tjeckien.

...säger han och har matchen mot Vistryssland fäst på näthinnan...

Den som lever får se, helt enkelt.
Kommentera

Dream Team: och varför är alla lagen så hysteriskt skraja för Kanada då? (inkluderar inte Finland såklart)
Kommentera

Karoliina:

Namnet.
Samma anledning som att tuffa grabbar inte går i Winson Jeans.

Kommentera

Angående den så kallade folkstormen inför kvällens möte mot Slovakien:

Jag struntar i Kanadas form hitills. Även om de inte sett lojja ut (de försökte verkligen mot finland) så höjjer de sig som vanligt då det vankas slutspel.

Tre Kronor ska gå så långt som möjligt i slutspelet, det är det som gäller. Chansen att vinna kvartsfinalen är mycket större om de möter Schweiz.

Varför är rationellt tänkande förbjudet då det gäller taktik utanför rinken? Oerhört fjantigt med denna folkstorm i händelse av svag insats mot Slovakien.

De är profesionella idrottare med vinnarskallar sa en hockeyspelande kompis till mig igår. Ja, ok? Vad vill deras vinnarskallar helst vinna? En betydelselös match eller kvartsfinalen? Båda matcherna givetvis men de bör ändå tänka till och ge sig själva bästa möjliga förutsättningar för att vinna kvartsfinalen.

Skyll på turneringsupplägget istället, det borde inte vara såhär.

Glöm inte hur sverige floppade i Handbolls-VM för några år sen då de vägrade att lägga sig i en match där de borde gjort det (där också klantiga regler i gruppspelet eftersom det uppstod en situation där man tjänade på förlust).

Glöm heller inet hur både Sverige och Finland gjorde svaga kvartsfinaler i World Cup efter deras holmgång i sista gruppspelsmatchen. Finland torskade nästan mot Tyskland medan Sverige fick storstryk av ett utvilat Tjeckien. Ett tjeckien som tog det väldigt lugnt i ett meningslöst gruppspel där de ibland hade stjärnor på läktaren.
Kommentera

Karoliina:

Därför att Kanada är världens bästa landslag och alla vet vad de kan när dom får spelet att stämma. Jag tror att 2 matcher utan målskytte kan vara bra för lönnlöven. Jag är beredd och säga att Kanada tar sig till Final igen mot Skall vi säga Ryssland ( Om det är möjligt ) annars slovkaien :-)
Kommentera

Deas: Tre kronor är i Turin för att spela hockey, det blir ingen läggmatch! Att vila Henke är nog en bra idé då matcherna är täta men annars så är det fullt ös som gäller. Nyllet var mitt val tidigare men som det ser ut nu så är det lite väl mycket "lirare" i laget, vi behöver lite jävlar anama också, därför är Hedström välkommen att ta t ex Mikas plats. Snälla ni förknippa inte våra kronor med begrepp som läggmatch, det är såååå osportsligt!!
Kommentera

Bengt-Åke måste rädda ansiktet i dag och klargöra att Tre Kronor går för seger i alla matcher. Det blir omöjligt för honom att sitta kvar annars. Gårdagens uttalanden var sanslöst dumma. Vad man pratar om inom gruppen må vara en sak, men att officiellt antyda att man ska lägga sig är oförsvarbart.
Kommentera

Bonuz: Fullt ös som gäller? :) Ja de bör ju inte vara fräscha imorn ;)
Kommentera

ståpäls: Inte en chans. Bengt Åke och spelarna ska gå så långt som möjligt i slutspelet. Läs mitt inlägg nedan. Är det bättre att ett slitet tre kronor får stryk av tjeckien igen eller kanada i kvarten än att de är likgiltiga ikväll?

Lägg ner helylle-grejjen. Det är turneringsupplägget som är dåligt, inte Bengt Åkes inställning.
Kommentera

Deas:

Ja, men det lite dumma i allt detta är väl att Bengan uttalade sig lite underligt. Hade han hållt käft och förlorat idag hade det inte varit några problem. Förlorar de nu dock lär det bli ett herrans liv.
Kommentera

ståpäls: Mycket märkliga uttalanden av Bengt-Åke,jag förstår att tankegångarna på en förlut finns inom gruppen,men att säga det rakt ut till massmedia är otroligt korkat gjort.

Det bästa för Bengt-Åke är att Tre Kronor gör en kanonmatch o vinner,sen att vi får Kanada i en kvartsfinal behöver ju inte innebära sorti direkt.
Finns nog bra hans att eliminera Kanada,laget har inte imponerat direkt,deras backar ser otroligt långsamma ut,(Foote,Blake,Pronger),men på forwardssidan finns det ju spetskompetens så det räcker!!

Men o andra sidan brukar ju Kanadickerna höja sej rejält när det vankas vinna eller försvinnamatcher.......
Kommentera

Bissett19: Exakt VAD är det BÅG har sagt?
Har du ngn länk, så man kan få höra med egna öron.
Alltför många gånger som det tyvärr visat sig att en fjäder har blivit en höna...
Kommentera

« · 679898 · »