Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Slovakien-Sverige

« · 680421 · » Till forumet

Sv: Slovakien-Sverige
Dream Team: Det är klart att det alltid är intressant med en målvakt med låg GAA och hög SVS%, fast jag antar att man hade velat se motståndare som faktiskt någon gång orkade engagera sig.
Kommentera

Db_04: SVT's höjdpunket från matchen var bra .-))
Kommentera

Dream Team:

Klockrent av Sverige. Jag tror att det här var det bästa som kunde hända. Alla spelare är utvilade inför morgondagens match, samtliga har fått en lätt genomkörare i benen, precis lagom för att höja sig till i morgon. Det är inte snyggt, men ack så effektivt.

I morgon kväll vid den här tiden är vi i semifinal och all gnällighet kommer vara förbytt till positiva tongångar efter att man kört över Schweiz.

Kommentera

Portello: va inte detta en läggmatch..... så kan nog Schweiz skratta sig glada...
Kommentera

Pinsamt tamejfan, jag hoppas faktiskt att 3 kr ryker direkt i kvarten. Schweiz har gjort sig förtjänt av framgångar. Det har inte Sverige. Pinsamt, pinsamt
Kommentera

Dream Team: Kung Krizan är värd alla nollor.
Kommentera

Paddan: Och Krizan fick hålla nollan.Blev ju inte satt på så svåra prov, men det han gjorde, gjorde han bra.Han kan ju inte mer än att hålla nollan.
Kommentera

Paddan: Undrar vad dollarmiljonärerna tycker om Krizans insats ikväll? Hade han nog mycket att göra för att vara värd nollan?
Kommentera

65selander: Känns som det blir att bädda säck till hela kollektivet ikväll! ;-)
Kommentera

Fan ta dem om de inte kör över Schweiz efter kvällens pinsamheter.
Kommentera

Paddan: Det är helt klart synd om Tellan iaf. Hoppas han pissar i dom andras sängar inatt ;-)
Kommentera

Salle: Blir nog proppen ur nu ska du se. Jorå!
Kommentera

Det blev ju klart bättre efter att Slovakerna satt 2-0. Då vågade svenskarna avsluta lite mer för då kunde dom ju faktiskt göra mål. Ett ev 3-0 i pp för Slo så får vi nog se full fart.

Stackars Schweiz imorrn.

Kommentera

Dream Team: Gratis Löfbergs Lila?
Kommentera

mangan: Övriga spelare har väl tagit intryck av Jörgen Jönsson. Vad är han med för? Vad tillför han?
Kommentera

mangan: Ska bli väldigt intressant att höra vad di svenske tycker om deras insats efter matchen.
Kommentera

Portello: Foppa är en av världens bästa framspelare. Ändå missar han att slå en passning på 10 meter i powerplay.
Kommentera

Portello: Fattas bara att någon skadar sig i denna tuffa match, dom kan ju snubbla på skridskosnörena eller någon överbliven isso-tejp
Kommentera

mangan: Tellqvist riktigt bra idag, utan honom skulle väl slovakerna ha ledningen med 4-5 mål.Övriga spelare kan betydligt bättre.

Tycker det var stor humor när Foppa tycker dom är bra offensivt.Tror han att det är 1 april idag?
Kommentera

Hawerchuk: Har inte Tellqvist fått samma matchorder som övriga spelare? Affe har haft pucken i ungefär 7 sekunder hittills. Sundin och Foppa har skapat EN målchans. De kan väl åtminstone lägga sig på ett snyggt sätt om de nu måste hålla på med såna fjollerier?
Kommentera

Skarin: "ishockeymatchen" jo det skulle man ju kalla det om det var p/f 10. vicket skämt.
Kommentera

Hawerchuk: Tycker Slovakien kan hjälpa Sverige med att göra självmål.
Kommentera

Oj, nu börjar Wikegård lipa snart.
Kommentera

Frella: Det köper jag. Men jag skulle hellre byta Jönsson mot Hannulas knän istället. Sedin, Sedin, Hannula alltså. Jonte in givetvis. Och Nyllet. Rätt så omöjligt. Men ändå ;)

Nä, nu börjar sista perioden i "ishockeymatchen".
Kommentera

Hawerchuk: Foppa visar pokerfejset i intervju. "Det ser bra ut där ute" och alla tror på han... Not!!!
Kommentera

Nu blir det OS-guld, jag är bombis.
Kommentera

Frella:
Vem offrar sej och tar kvällsplanet ner till turin?
Kommentera

Skarin: Skulle gärna se att "någon" smyger in med järnrör och råka knacka lite över Sedin, Sedin och Jönssons knän inatt. Då kanske vi skulle få ett vettigt lag att ställa på benen imorn.
Kommentera

Frella: Du som allt som oftast dömer ut Jörgen Jönsson fullständigt. Hur är ditt förhållande till systrarna Sedins på denna nivå? ;)

Att vi inte kan hålla Slovakiens tempo visste vi ju redan innan matchen. Men jag trodde inte slovakerna skulle vara så här heta. Samtidigt är det väl kanske inte så jättesvårt heller mot ett "ganska" stillastående Sverige. Hehe.

Hej vad det går.
Kommentera

NallePhu: Skulle inte påstå att den är särskilt dold heller. Gud vad kul det ska bli att åka ur mot Schweiz imorn.
Kommentera

masterseb: Ja inte f-n är det nån bra hockey. 1:a kedjan Sundin-Modin-Foppa funkar inte. Dom jobbar för lite.
Frölunda kedjan blixtrar till några få gånger men Alfie är för osynlig. Samme måste få mer puck och Pebben ska checka.
Sedin*2 och Samuelsson slarvar otroligt och är för långsamma gentemot de slovakiska vinthundarna.
Zetterberg-Holma-Jönsson klart bäst MEN Jönsson gör inte mycket väsen av sig.

Ner på 3 kedjor. Foppa in på Jönssons plats är önskvärt. Vem som skall ta Foppas plats vette fan dock. Bänka Sedin-kedjan.

Ronnie Sundin borde också bänkas. Samt att Bäckman borde få mindre speltid till förmån för Lidas. Kenny är j-t bra. Skulle enkelt gå in i en NHL-klubb trots hans säsong med allsvenskt tempo.

Kommentera

Gäsp, vilken tråkig match. Inte bara Sedinarna som följer gameplan verkar det som, nästan alla vill förlora. Bra.

Wikegård gnälligare än en grinig lillebror, inte undra på att han suger som tränare.
Kommentera

Man ser att Sverige tar i så där lagom mycket, Hänger hyfsat bra med i spelet ödslar inte onödigt med kraft.
Sedan såg man en sak i spel 5-3 för Tre Kronor , Snabbt rappt lir men man tog inga avslut som var giftiga förutom Lidas stolpskott utöver det passningar i sidled och upp och ner utan farlighet.
Nog är det en läggmatch med mod snygg dold regi....
Kommentera

Frella: Håller med fan så dåligt
Kommentera

Kom igen nu slovakien, ni vinner vi mot sverige. Har tippat idag,
Lettland- Kacskanstan 2
kanada- tjeckien 1
Sverige-slovakien 2
Usa-Ryssland 1

Så än så länge är det bara usa matchen som förstör. Har satsat 50 kr, så det blir ju över 1000 kr.
Kommentera

Spelar nog ingen roll vilka Sverige får i kvarten, man åker ur direkt. Man har inte haft tempo och intensitet i någon match hittills. Hur ska de göra för att slå på den imorn?
Kommentera

Dream Team:

Det ordnar sig nog. Slovakien har ju sin tredjemålvakt i mål.
Kommentera

Äh, läggmatch!

Kommentera

knaskamilla:
Ingen aning så har det alltid varit för mej. Jag kanske har tvärtemot vad alla andra har. Tycker sämre om datorn så den fick namnet dumburk istället för det lite mildare dumburken
Kommentera

piff:

Sen när tog datorn över dumburk?
Kommentera

masterseb:
Burken är TVn dumburken är datorn.
Båda bråkar ständigt med mej.
Kommentera

piff: Film dumburken eller hockey....har du törnat ;)
Kommentera

mattias - 74:
Ska se början på matchen men sen får jag se vart ögonen ramlar på. Film, dumburken eller ännu mer hockey..
Kommentera

Danne_l:
Sattsa inte för mycket, man vet aldrig...
Kommentera

piff:

Själv skall jag se Benfica - Liverpool. Tycker Sverigematchen känns lite ljummen :-)
Kommentera

masterseb:
Bönerna kan nog vara en del av den konstiga känslan. ;)
Om det är så att laget har planer på att lägga sej hur gött känns det i kvartsfinalen sen vilket lag man än möter?
Kommentera

masterseb:

Å andra sidan vill inte slovakerna heller vinna, och jag tror mer på att dom kan slappa till det än svenskarna. Så jag tackar Bengan för drömoddset på Sverige ikväll!
Kommentera

piff: Håller med dig men man sitter med en liten underlig känsla i magen o då menar jag inte bruna bönorna jag käkade idag
Kommentera

knaskamilla: Äh, jag har redan räknat med att så fort som MoDo har spelat klart så är Krizan på väg över Atlanten för ett nytt liv med lukrativt kontrakt.
Kommentera

Paddan:

Jag tänker mig att det bästa vore om omvärlden inte märker hur bra Krizan är. För gör de det kanske det dyker upp något lag med en massa pengar som lurar till sig honom, och det vill vi ju verkligen inte.
Kommentera

« · 680421 · »