Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Slovakien-Sverige

« · 680421 · » Till forumet

Sv: Slovakien-Sverige
Dream Team: Det är klart att det alltid är intressant med en målvakt med låg GAA och hög SVS%, fast jag antar att man hade velat se motståndare som faktiskt någon gång orkade engagera sig.
Kommentera

Jidhes kommentar och medföljande filmsekvens om matchens höglysen var klockren.

Sudden har massmediatränats bra med åren med nog lät det ihåligt med "trångt i mittzon" och "tunga ben".

Kommentera

65selander: Det var klockrent!!
Kommentera

mangan: Lidström har gett Pinocchio ett nytt ansikte.

God Natt Sverige

Kommentera

Poffa:

Så var det även mot Vitryssland.Dom skulle också bara köras över.Och det gick inte så bra...
Kommentera

Det gnälls om läggmatcher.
Då måste ni också tycka på allvar att Sverige har varit bättre än den tredjeplats man hamnat på?

Kommentera

Metal Guru: Hade man spelat för att vinna hade man förtjänat den plats man fått. Nu fegade man sig till den plats man ville ha.......
Kommentera

Metal Guru:

Sveriges insats så här långt är väl ungefär just en tredjeplats.
Kommentera

Metal Guru: Jag tycker verkligen att Tre Kronor har svikit å det grövsta. Sätt dig själv i situationen i att ha betalat dyra pengar för att åka till Turin för att kolla på tre kronor å får se 60 minuter allmänhetens åkning. Var det nån som uppfattade nåt som skulle kunna missuppfattas som en tackling från Tre Kronor?

Jag hoppas verkligen att de får stryk av Schweiz i morgon... De är faan inte värda en medaljchans när man kör med läggmatcher.
Kommentera

Danne_l:
Får se hur långt det räcker efter denna matchen. Det kanske visar sej senare att det var dåligt att möta Schweiz(om det nu blir dem). Schweiz har absolut inte spelat dåligt i gruppspelet så varför skulle de plötsligt göra det i kvarten?
Kommentera

Salle: Med all den medieträning Sudden har så kan han konsten att kolla i kameran samtidigt som han svarar. Något han förmodligen inte klarade av/vågade i kvällens intervju. Och Lidas hade nära till skratt i den intervjun. Men de som flosklade allra bäst var nog Foppa som tyckte det såg bra ut.
Kommentera

Finalspelet ser ut som följer:

Kvartsfinal
Finland - USA
Schweiz - Sverige
Ryssland - Kanada
Slovakien - Tjeckien

Semifinal
Segrare kvartsfinal 1-3
Segrare kvartsfinal 2-4

Kommentera

Dream Team:

Det är du och Staffan som har koll på det där:)
Kommentera

Dream Team: Tiderna för matcherna då?
Kommentera

Dream Team:
Alla matcher är väl inte klarspelade? Det kanske är klart ändå.
Kommentera

Danne_l: Japp, full koll! ;-)

Det finns alltså chans till revansch mot Slovakien i semifinalen, ja, om vi nu kommer så långt.
Kommentera

piff: Inbördes möten räknas, inte målskillnad så därför är det redan klart spelar ingen roll om Ryssland förlorar vinner eller kryssar.
Kommentera

Frisco:
Finland - USA 16:30
Schweiz - Sverige 17:30
Ryssland - Kanada 20:30
Slovakien - Tjeckien 21:30
Kommentera

Dream Team: Finns alltså en teoretisk chans på final mellan Finland-Sverige fast chansen känns inte speceillt stor.
Kommentera

Frisco: Gör om gör rätt, var det så du menade?

Kvartsfinal
Onsdag 22 februari 16.30 Finland - USA
Onsdag 22 februari 17.30 Schweiz - Sverige
Onsdag 22 februari 20.30 Ryssland - Kanada
Onsdag 22 februari 21.30 Slovakien - Tjeckien

Semifinal
Fredag 24 februari 16.30 Segrare kvartsfinal 1-3
Fredag 24 februari 21.00 Segrare kvartsfinal 2-4

Bronsmatch
Lördag 25 februari 20.30

Final
Söndag 26 februari 14.00
Kommentera

Dream Team: Det här var skumt. De tider som finns i det officiella spelschemat stämmer inte överens med de tider som SVT anger. Är man verkligen helt säkra i OS-studion att Sverige spelar första matchen i morgon och inte Finland?
Kommentera

Portello:

[Så var det även mot Vitryssland.Dom skulle också bara köras över.Och det gick inte så bra...]

Skillnaden var att vi då kört över Kanada i gruppspelet och alla trodde vi var världsbäst, framför allt spelarna själva. Nu har vi istället gett oss själva bästa tänkbara förutsättningar för att ta oss till semifinal, detta utan att bränna speciellt mycket krut och vi kan därför göra en lysande avslutning på OS. Så gjorde Kanada förra OS och det räckte långt, riktigt långt.

Kommentera

Dream Team:
Det hoppas jag inte för då missar jag halva!
Kommentera

piff: Ja, det gör jag med. Eller jag missar nog lite i vilket fall, men jag missar ju inte lika mycket vid matchstart 17.30! Enlivt svt.se ser det officiella programmet ut enligt följande:

22 feb 16.30Kvartsfinal A1-B4 1Torino
 17.30Kvartsfinal A2-B3 2Palasport
 20.30Kvartsfinal B2-A3 3Torino
 21.30Kvartsfinal B1-A4 4Palasport

Alltså spelar Sverige i den andra kvartsfinalen kl. 17.30. Kom in i matchen nu, SVT!
Kommentera

A2 mot B3 spelas kl 17.35 om jag har tytt det hela rätt.
Kommentera

Dream Team: Vid intervjun med BÅG skulle den givna frågan varit:
Fick de göra mål när de låg under med 0-2?
Kommentera

Poffa: Skillnaden mellan oss och Kanada är väl iofs rätt stor. För att snacka Wikegårdska så har vi ju för många spelare som är marginellt snabbare än korvkioskar. J.Jönsson, Sedins, Modin t ex. Hade man visat någon form av explosivitet, intensitet och tempo i någon gruppspelsmatch hade jag känt mig lugnare. Får vi inte respass imorn är jag övertygad om att vi får det i semin. Skulle vilja se drastiska förändringar i kedjorna till imorn också. De kedjor Wikegård förordade låter vettiga enl mig, men då får gärna Modin bryta lårbenshalsen så kan Hedström ta hans plats där.

Jönsson-Sedin-Sedin duger till att spela BP.
Kommentera

mangan: Djälvklart är Sveriges match kl. 17.30, eller 17.35, då. Jag mailade precis OS-ombudsmannen där jag bad dem ta notis om detta. Vi får se om dom får upp ögonen redan ikväll!
Kommentera

Dream Team:
Om det är såsom alla förutom svt säger att matchen börjar halv sex så kan jag med massa tur se hela matchen.
Det är nog bara SVT som är lite borta med tiden.. hoppas jag
Kommentera

Poffa: "Klockrent av Sverige. Jag tror att det här var det bästa som kunde hända. Alla spelare är utvilade inför morgondagens match, samtliga har fått en lätt genomkörare i benen, precis lagom för att höja sig till i morgon. Det är inte snyggt, men ack så effektivt.

I morgon kväll vid den här tiden är vi i semifinal och all gnällighet kommer vara förbytt till positiva tongångar efter att man kört över Schweiz."

Ett lika klockrent inlägg av dig Poffa.
Det lustiga är också att alla snackar om att man bör slå ALLA lag ifall man ska gå till final. Dvs att det är oväsentligt om kan möter Kanada i kvarten som i en ev final. Sicket dösnack.
Om det nu är så att det inte spelar ngn roll vilket lag vi får i kvarten, så måste ju isf samma sak gälla för alla andra lag. Och då spelar det väl isf ingen roll rent rättvisemässigt om vi får Schweiz eller Kanada i en kvartsfinal.
Den som ärligt och uppriktigt anser att det inte spelar ngn roll vilket av lagen Kanada och Schweiz vi får i kvarten, är antingen otroligt naiv eller helt enkelt totalt okunnig om lagens kapacitet. Det är faktiskt hockey vi snackar om, och inte mästerskap i joddling.
För isf hade vi nog varit rätt chanslösa i morgon....
Kommentera

Huge: Men skulle man förlora imorn, trots att man kanske inte är bättre, så borde det inte vara långt till en Colombiansk specialitet med lite nattklubbsskjutningar.
Kommentera

Frella: Varför måste allt gå i 200 knyck? Att Wikegård får stånd när det går fort är väl allmänt känt (intressant mening), men jag hävdar att framförallt på stor rink så kan spelare som inte åker som Afinogenov eller andra östeuropeiska vidunder klara sig utmärkt. Speciellt med det försvar vi har så behöver vi dra ner tempot mot kvicka lag.

Men självklart! Vi MÅSTE ju öka frekvensen avsevärt motför idag om vi ska ha en chans imorrn. Känslan är ju att vi får det stentufft, det lutar åt typ strafförlust eller nåt. Ett svårspelat motstånd som har sämre talang än oss men ett enormt hjärta. Vi måste ha minst lika stort hjärta om vi ska vinna. Det plus powerplay och Henrik Lundqvist.
Kommentera

Frella: Jag vill nog ändå att man lirar Pebben-Axelsson och Jönsson-Zäta i BP, och inte Sedins alltså. Som Wikegård sa vill jag ha dem så lite som möjligt, även om systrarna Sedin kan göra sig själv rättvisa mot ett lag som Schweiz. Mot bättre motstånd är dom helt över.

Nä, det kommer bli en riktig nagelbitare. Men vi vinner med 4-1.
Kommentera

JimmyH: Visst man behöver inte åka som Afinogenov/Bartecko/Gaborik. Men man kan väl iaf försöka ha något pucktempo? Och eftersom man varken kan åka skridskor eller flytta puck snabbt så tycker jag det ser förjävla illa ut inför slutspelet. Då det känns som vi helt saknar spets i laget så lever vi på Lundqvist och försvaret framöver. Att Jönsson spelat samtliga PP trots Foppas intåg talar väl om att spetsen kunde varit bättre. Karln måste sova i BÅGs säng. Skulle med glädje byta ut 4-5 forwards till imorn om det var möjligt.
Kommentera

Vi kommer inte att förlora imorgon, det finns inget om... Det skulle vara en ännu större skräll än den som Sveriges damer gjorde mot USA. Sverige har gjort ett bra gruppspel och gått vidare till slutspel där de möter andra gruppens sämsta lag... Varför klagar folk, det är ju helt perfekt, om vi hade varit i ett annat land så hade befolkningen varit glad åt motståndet!

Avslutar med ett citat från en gammal idol vid namn Patrik Ross:

"Jag vinner hellre oärligt än att förlora ärligt" (vet inte om det är ordagrant)
Kommentera

Jag hittade det äkta citatet:

”Jag är hellre oärlig och vinner, än ärlig och förlorar”
Kommentera

Frella: En förlust imorgon har ju de facto öht inget med saken att göra.
Lika lite som en jämförelse med Vitryssland har ngt samband med denna sak.
Det är ju förutsättningarna vi talar om.
Och förutsättningarna att slå Schweiz är klart bättre än att slå Kanada.
Alla dar i veckan...
Att det i sedvanlig ordning kommer att bli krigsrubriker om det blir torsk imorgon, är som du säger, säkert som amen i kyrkan.
Trots att det inte heller har ngt med förutsättningarna innan match att göra.
Kommentera

Slitwargen:

eller " Oärliga förlorare blir inga riktiga vinnare" kanske !!
Kommentera

Skarin: He he. Pebben-Axelsson. Fin kloning där...
Pebben-Påhlsson hade jag tänkt skriva om nu någon dum j*vel inte förstod det ;)
Kommentera

mattias - 74: huh, syftar du på att vi kommer förlora imorgon?
Kommentera

Slitwargen:

vad tror du själv ??
Kommentera

Skarin: "Vi" vinner med 6-1! Bäng-Åge sätter in Jonte istället för rödluvan(som av nån märklig anledning drabbas av influensa och isoleras från övriga) bredvid Zäta och Holma. Han skickar även Ronnie(med kraftig lårkaka efter dagens fysiska prövning) på första bästa plan hem till Sverige för att specialträna skridskoåkning och defensiv(tillsammans med Timrås Svebba och läder-CJ) i Lill-Strimma Hallen... Dennes plats tas av Kronwall, som dessutom sätter det viktiga 4-1 målet.

Ingen skulle vara lyckligare än jag över detta scenario!
Kommentera

mattias - 74: Det jag skrev är det jag tror att du syftade på, annars hade jag nog skrivit något annat... För mig är det fullständigt omöjligt att det ordspråket skulle slå in, möjligtvis att du menar efter semifinalen, men jag förstår inte varför de skulle vara sämre förlorare i semin bara för att de tagit det lugnt mot Slovakien.

Eller så är det bara jag som har svårt att fatta skämt när jag är trött!?
Kommentera

Jag håller bara på att bli lack på alla som klagar över att vi får en lätt kvartsfinal...
Kommentera

Heja Schweiz!!!!!

Kommentera

Bafucin:

Bra äntligen en som fattar!!
Kommentera

Slitwargen: Håller med!!!
Kommentera

Huge: Skiter väl i att man la sig. Däremot hade jag gärna sett prov på att Sverige kunde spela bra innan man kliver in i slutspelet. Nu har man inte visat någonting av detta. Jag åker ju hellre ut mot Kanada med 10-0 än torskar mot Schweiz i en kvartsfinal och en än gång skämmer ut oss, med att först lägga sig så uppenbart inför en hel hockeyvärld och sen åka ut mot det motstånd vi valde. Nu är ju allt hypotetiskt, och jag hoppas jag har fel. För jag vill väldigt gärna se ett OS-guld, oavsett om man la sig eller inte. Men jag hade gärna sett någon form av styrkebesked innan slutspelet.

Fan, jag blir tom glad om Jönsson eller Sedins avgör =)
Kommentera

Frella: Jag hade gärna sett prov på att försvarsspelet över hela banan hade fungerat idag. Det gjorde det ju inte då det är stora luckor bakåt. Boxplay var bra iaf.

I övrigt hoppades jag på förlust, och så blev det. Risken finns att man kommer att få äta upp det. Men det blir 4-1 till BÅG ;)
Kommentera

Frella: Har svårt att se att man frivilligt la sig. Fanns ingen anledning, vi hade ju tom blivit 3:a om vi vunnit med mindre än 4 mål om jag räknat rätt.

Vägrar tro på en läggning, däremot så spelade man riktigt riktigt dåligt. Många hade fokus någon annanstans.

Åker vi ut mot Schweiz, ja då vet jag inte om jag ens orkar blir arg. Jag skulle bara vara fruktansvärt ledsen.
Kommentera

« · 680421 · »