nu har du gjort det igen...nobbat Micke Karlberg,Magnus Wernblom,Anders Huusko m.fl....och tíllbaks är divan jönsson,....ge upp å gå tillbaks till hönsgårn
Zcootah: Kan hålla med om att han gjort bort sig än en gång... ska det vara så svårt? Jag förvånas inte om även SHG blir en floppturnering, men jag hoppas på motsatsen.
Zcootah: Ja ,det är bara att instämma!!! Ta en sån som Wernblom:Enda anledningen som kan tänkas är väl att han tackade nej till nån match för nåt år sen.Men att Jörgen Jönsson tackar nej av familje skäl verkar inte spela nån roll. Hur vore det med lite jävla konsekvens,och framförallt!!,hur vore det om han kunde åtminstånde försöka ta ut bästa möjliga lag.Det här är ju ett skämt!!! Och Micke Karlberg då.Jag antar att han har nåt emot honom som person. Han kan ju inte skylla på att han är för liten när han inte ens vill ge honom en chans!!!Va fan Hardy,han leder faktiskt poängligan,du borde svälja stoltheten(och tjurigheten) och ge honom en chans,det har han förtjänat.Och det kan ju inte gärna gå så mycket sämre eller hur???
Zcootah: Om vi säger så här.... bevarar hellre Hardy än ställer upp med den formationen du har på din profil.,... även om jag inte gillar honom så ser man klart och tydligt att du inte är ett ämne som landslagscoach... divan Jönsson som du skriver, är tillbaka, och det är tur det... nu kanske landslaget har en chans att lyfta sig...
Förstår mig inte på Hardy. Jag hoppas ärligt att Sverige kommer sist I SHG så att han får gå. Han borde fått kicken efter OS.
Att spelare som Wernblom, Rydmark och Liimatainen inte får en plats är sjukt. Att ta ut heta spelare som har en formtopp och flyt borde vara en självklarhet. Men inte. Suck...
ignoreland: Tycker ändå att den här truppen ser rätt bra ut. Jönsson och N.Andersson är med igen.De formstarkaste målvakterna. Visst håller jag med om att spelare som Wernblom, Karlberg borde vara med , men i det stora hela är jag rätt nöjd med Hardys uttagning.
Förstår inte hur Hardy tänker... Iofs ger jag fan i vem han tar ut till sin trupp, Men att han inte tar med en så pass rutinerad spelare som Magnus Wernblom till Sweden Hockey Games istället för några Frölunda ungdomar som lirar första året på Elitnivå. Eller varför inte Michael Holmqvist? Han har ju övertygat i Finland iår, och är garanterat bättre än flera i den svenska truppen.
Att han tog med Niklas Andersson var på tiden, en av elitseriens absolut bästa spelare.
Men som sagt, jag ger fan i hur Ni tar ut en trupp, desto sämre desto bättre :)
finne85: Han tänker inte alls, de är det som är problemet, det har blivit en prestigekamp för honom när det gäller Big ice hockey! Så länge han är kvar på sin post så kommer inte 3 öre vinna ett skit, tyvärr!
Zcootah: Jag börjar undra om Hardy verkligen vill tre kronors bästa. någonting som tre kronor behöver är några spelare som kan göra poäng, och vem passar inte bätre än Mike Kalberg. Till och med hardy borde ha IQ för att kuna gå in antingen på någon text Tv eller Någon hemsida med Poängligan för elitserien för att se att ETTAN på denna lista heter MIKAEL KALBERG. Vakna Hardy
Ps: Jag hörde av min far att för några år sedan då Johan Witehal spelade i leksand så var han med i tre kroner och då var det någon komentator som hade frågat Hardy varför han fick vara med och Hardy svarade då jag siterar "Jo han har ju faktis varit aktuell för Djurgården". Slut sitat. Detta bevisar vad jag alltid har trot om Hardy att han bara tar med spelare från stor städerna eller gammla avdankade Djurgårdare." Ha det bra alla hockey älskare jag vill bara sluta med att säga att jag bryr mig inte ett skit hur dert går för tre kroner dom kan gärna komma sist i Sweden Hockey Games. En från Östergötland Heja Finland
aabb81: Hur rör sig dina hjärnceller? Är väll rätt naturligt att det är många spelare med från vf då vi leder serien? Sen att wernblom inte är med, är ju knappast deras fel.
danoj: Har du inte förstått att allting som går emot hockey Sverige är Frölundas fel ;) Tyck vad man vill om Hardy men att inte Wernblom är med i landslaget ör obegripligt. Sedan borde Karlberg ha fått chansen men han verkar ju inte kunna göra poäng utanför Leksands Isstadion ;)
Ja, Hardy Nilsson. Vad ska man säga??? Att förbundet fortfarande har förtroende för den mannen är för mig en gåta. Han har inte lyckats med nånting i landslaget och kommer aldrig att göra. Det finns väl inte någon hockeyintresserad i detta land som vill se att Hardy fortsätter. Egentligen är det så att man hoppas att Tre Kronor misslyckas även i Sweden Hockey Games så att förbundet vaknar och agerar.
Att Mikael Karlberg inte är med är för mig en gåta. Killen har legat i topp i poängligan hela säsongen men får ejvara med. Wernblom, som kanske har det största hockeyhjärtat i svensk hockey, och som aldrig viker ner sig får inte heller plats i detta landslag. Svensk hockey är riktigt sjuk och det verkar inte som om någon på förbundet kan eller vill bota den.
Mälarmasen: hardy har tyvärr inga nya ideer att tillföra landslaget,svårare är det inte....men ge honom en chans till...och då tänker jag främst på sweden hockey games...går det helt åt pipsvängen där då är det bara att sparka honom....
heart: Jo det är ju det jag menar men jag tror inte att han skulle ändra på sig även om det gick bra i Sweden Hockey Games.
Det är nästan så att man undrar varför en hel del av de tillfrågade i landslaget tackar Nej. Kan det vara så att de inte har något förtroende för Hardy??? Vad vet jag, jag bara spekulerar.
Lunkster: Om Hardy, mot förmodan , skulle lyckas i SHG så skulle åtminstone inte jag ändra åsikt om den mannen. Tycker inte att han sköter sitt jobb ordentligt. Hans landslagsuttagningar och sitt insöade Big Ice Hockey är ju bara blaha blaha. Visst, Hardy gjorde storverk i Djurgården, men har inte gjort ett dugg nytta i Tre Kronor. Kent Forsberg fick inte vara kvar så länge i Tre Kronor men hade större framgångar än vad Hardy hittils har åstakommit.
Men, jag är villig att ändra uppfattning angående Hardy i fall Sverige visar upp ett bra spel och vinner SHG och även tar VM-Guld senare i vår. Då lovar jag att jag kommer att ta tillbaka det negativa jag skrivit om Hardy.
Mälarmasen: Att han tog 2 raka SM-Guld med det lag Djurgården hade då är ingen bedrift, det var ju ett självspelande piano, både du o jag hade kunnat coacha det laget till Guld! Jag tycker att Hardy är en katastrof och det har blivit en prestigekamp för honom när det gäller SHIT ICE HOCKEY!
70 Rodrigues: till å me djurgårn har halft lagt ner torpedhockeyn....och sverige borde ha en enkel spelmodell som alla kan komma in i...visst frölunda och färjestad är bra lag...men att det där svinet nordström är med kan ja inte förstå
danoj: Ja rutin får man när man samlat på sig ett antal landskamper. Då kan man väl inte slänga in en massa B-spelare från frölunda direkt in i ett VM lag. Hardy behöver ju plocka lite från NHL, sen Werner och kanske karlberg. Men jag anser att han skulle fått sparken efter Vitryssland men det är ju ändå ingen som bryr sig om tre kronor idag.
aabb81: vet inte om du uppmärksammat det faktum att vi nu ska spela Sweden hockey games, hur ska man få loss nhl spelare till den turneringen hade du tänkt dig?, B-spelare? haha, på vilket sätt är dom b-spelare, kan du motivera nånting när du skriver så vore det bra.
danoj:jo det blir svårt men det skulle behövas, sen så vet jag att hardy kommer ta många frölunda spelare till VM oxå, vilket inte är bra. Ja alltså B-spelare är sådana som Kahnberg, Tolsa.