Jaha, då skall man tycka till om spelare till VM då.
Vill bara påpeka att jag förmodligen kommer att vara smått partisk till Frölundas favör, eftersom det är de spelare som jag känner till bäst.
Vis från erfarenheterna under SHG så skulle jag nästan våga säga att 2:a femman med Sundin, Johansson, Davidsson, Andersson och Hannula borde vara given, och dessutom inte röras.
Henke borde vara självskriven som målvakt.
Dragkedjan håller inte i ett VM, inte än i alla fall.... Men bra är de! Bättre än 1:a kedjan? Nästan!
Jönsson och Nordström, varför är de med? De producerar INTE och lever på gamla meriter. Tråkiga att se!!! Borde inte vara med, men är väl tryvärr det ändå :-(
Ackeström och Karlberg, två oprövade kort... Kan de få chansen ändå? Knappast.
Det krävs många spelare från NHL om det skall bli kul med VM.....
Målv. Stefan Liv ,Henrik Lundqvist (och Salo lr Hedberg om det går att få loss nån av dom)
Backar: Magnus Johansson ,Ronny Sundin, Petri Liimatainen, Niklas Kronwall,(4 NHL backar om det går)
Forwards:Kristoffer Ottosson, Micke Karlberg,Johan Davidsson ,Niklas Andersson och Mika Hannula, Magnus Kahnberg,Magnus Wernblom borde få vara me alla....men inte jönsson ,nordström å anger å såånna
observant: Du har lika mycket fel vad gäller Tre Kronors spelare som vad du har när det gäller Brynäs.
"om du tänker efter riktigt så har inte MARKUS NÄSLUND varit bra i TRE KRONOR någonin"
Nävisst...6 mål och 4 assist på 10 matcher (Sveriges överlägset bäste spelare i detta VM) kan ju inte vara godkänt, eller hur??
Näslund har, sedan han etablerade sig i landslaget, varit en av de viktigaste spelarna. Din uppfatttning är tydligen att man är "KASS" bara för att man inte öser in mål i varje match.
Finland har tagit 1 guld genom tiderna och vem stod vid rodret? Jaså, en svensk..... Curre lyckades tydligen få vår "lillebror" att inse att det inte räcker med att bara slå Sverige för att vinna ett VM.
heart: nu e jag ju inte så väl bevandrad bland alla namn coh spelare i olika lag, men du har säkert rätt.....jag kan de som man ser och hör om mycket tyvärr, skulle vart kul om man kunde sett elitseriematcherna på tv.....
mysmi: sweden hockey games var verkligen ett steg i rätt riktning för svensk hockey.....synd´att dom inte spöade finnarna igår...men det här lovar gott inför VM i finland...
observant: Ok, Näslund kanske inte har gjort så många mål i Tre Kronor, men så dålig som du vill få honom att bli stämmer inte. Tycker att han har spelat helt ok, däremot Modin har ju inte varit så bra, i alla fall inte sedan vi tog vm-guld 98
Predator: Tänk på det till våren sen om han tackar ja till tre kronor och givetvis så ska inte hans lag gå vidare i NHL för annars så är det kört du får tycka som du vill men han har varit EN vanlig svensson i laget nästan sämre än KEXCHOKLADEN ha ha ha!!NI vet NR21!!!
Predator: Ja just det och tänk på det jag sa "att när Hardy tog över tre kronor så har inte Näslund gjort sig rätt i tre kronors kostym" han har INTE varit den som man är van att se han i NHL där han nästan gör mål i varje match o det gör han definitivt inte i landslaget han har rent ut sagt varit KASS!!!
Näslund har visst varit bra i landslaget och så ska du också ha i åtanke att han utvecklas enormt de två senaste säsongerna... och jag är övertygad att han skulle göra ännu bättre ifrån sig om han närvarade vid årets VM-turnering än vad han presterat tidigare.
Näslunds statistik med Tre Kronor i VM
01/02 : 3 matcher, 1 mål, 2 assist 98/99: 10 matcher, 6 mål, 4 assist (han var strålande i den här turneringen) 95/96: 1 match, 0 poäng 92/93: 8 matcher, 1 mål, 1 assist
Sen tycker jag att man inte borde koncentrera sig alltför mycket på det här med torpedhockeyn. De flesta spelartyper, såvida de har några kvalitéer, passar in på något sätt. Dessutom tycker jag inte spelet är så strikt format längre... som det var när Hardy härjade i Djurgården.
Frölunda85: Du får ursäkta att jag bara svarar på dina inlägg men nu har du fel igen om du tänker efter riktigt så har inte MARKUS NÄSLUND varit bra i TRE KRONOR någonsin,se jag kunde skriva tre kronor istället för något annat ;-) Jo åter till frågan han har inte passat i Hardys system,har han gjort några mål över huvudtaget i tre kronor sen hardy kom med??Nä Näslund är bra i NHL men hans stil går inte hem som en torped i tre kronor han har ju varit en stor besvikelse hittills samma med Fredrik Modin båda bra i NHL men tvärstopp i landslaget så där har du fel MARKUS är inte guld värt men däremot sundin o foppa är bra både i NHL o landslaget men klockan tickar börjar bli till åren seru inget OS-GULD i varken NAGANO eller OS i Salt lake city där alla dom bästa var med o vilka stoppade tre kronors framfart i Nagano ;-) o vilka stoppade tre kronors framfart i Salt lake city ;-) Ni har dom i samma grupp i VM till våren,det är väl tur det så ni slipper möta dom i typ kvarten ;-) Det är snällt gjort av arrangörslandet ;-) Hare bra o lycka till med finnarna i Frölunda dom är GULD VÄRDA ;-)
Ja, det är riktigt kul. Jag och en kompis planerad att åka på NHL-turné nästa höst. Vi ska försöka se 10-15 matcher i lika många städer på 3 veckor. Det kan bli en höjdare...:-)
Ja det var ingen vidare match som utspelades dock fysisk, vilket jag gillar eftersom man mest ser hakningar i ES. För att sammanfatta turneringen så tycker jag man i de 2 första femmorna har stommen till VM-Truppen, man bör plocka bort Hannula som endast var bra första matchen, sen missade han bara mål.
Några på gränsen kan vara Lindman, Kronwall, Nordgren samt Kahnberg beroende på vilka NHL-spelare som kommer loss till VM.
Drag kedjan, borde fått mindre speltid än de fick med tanke på att de många gånger gick bort sig i offensiv zon å drog på sig kontringar. Även 3e femman hade stora problem deffensivt men var ändå snäppet bättre.
Rönnquist kan om han är i form vara en tillgång, men nu i SHG har han väl precis som Anger varit fullständigt osynlig. Enda bidraget från Brynäs borde kommit i form av Tommy Sjödin som bär hela Brynäs på sina axlar med sitt spel.
Studentpris...:-) Annars hade den kostat 150. Det var en sittplats på övre sektionen. Varken bättre eller sämre än någon annan där uppe. I New York (MSG) köpte jag i stort sett samma plats för 400 spänn, så det skiljer väldigt mycket beroende på var man är...
frölundaindian: ja, det är mycket pengar, jag som tycker 200 är mycket :-/ men jag går ändå :), men jag hade så jäkla kul under VM så det gör inget. Men det tillkommer ju boende om man ska till finland
mysmi: ja onekligen.. det är så fruktansvärt dyrt att gå på hockey matcher (VM) men då ska vi inte tala om Nhl matcher. Dom kostar runt 4-5 hundra spänn!!! rena rånet!
Frölunda85: jo det hade ju vart kul, men går det inte bra för dem nu? har inte så bra koll på NHL. Men det var kul att se nylander på VM i gbg, där gjorde han en del snygga grejer :)
Frölunda85: vad jag menar är att det finns andra proffs som förmodligen kommer loss och de är väl så bra att få hit dem. Några proffs måste vi så klart ha med om vi ska ha någon chans