Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sudden..

« · 273286 · » Till forumet

Sv: Sudden..
Dragan 2k:

Jag går efter min manliga intiution :)

Han kommer... :)

Jag lovar....
Kommentera

bajenmattias: hoppas verkligen att du har rätt
Kommentera

Frölunda85:

Klart jag har rätt...

För att citera Tomas Ledin " Du Kan Lita P Mig "

Sudden kommer att ta oss till Final och jag hoppas att vi fär möta Finland :)

Den moraliska finalen om du frågar mig .)
Kommentera

bajenmattias: "Jag kan lita på dig, ja ja ja, jag kan lita på dig"

Absolut, en final mot Finland vore jättekul, och att sedan verkligen krossa dom på deras hemma plan. Du får ursäkta detta finne85, but thats the way it has to go
Kommentera

bajenmattias: Hehe. Den moraliska finalen innan turneringen ens har startat...:-)
Kommentera

Dragan 2k:

Jag tycker Micke Tellqvist ska stå!!
Absolut inte Tommy Salo!
han kommer ju inte ta 17 skott ens!!

Tycker jag iaf....
Kommentera

OzzO:Vad spelar det för roll då motståndarlagen inte kommer få något skott på Salo äns med tanke på Sveriges starka defensiv=)
Kommentera

OzzO: Tellqvist är en grym målvakt. Han imponerade igår när Sverige var under vissa stunder starkt tillbakapressat men det ska mycket till innan man förvisar en rutinerad och duktig målvakt som Salo till bänken. En målvakt som dessutom är given etta i ett NHL lag...
Kommentera

Dragan 2k: given etta och given etta.. men han är mycket mer etta än tellquist iallafall... men som tellquist spelar här så tror jag mycket väl han kunde passa som andramålvakt.
Kommentera

OzzO: Jag tror inte du kan så mycket om hockey. Eller så är du så pass liten att du inte sett Salo spela. Du fick väl inte vara uppe och se OS heller?
Kritisera inte Salo. Han är Sveriges bästa målvakt genom tiderna.
Kommentera

OzzO: Det är ju jättebra att ta 17 skott.... om motståndarna inte skjuter fler. Alvarligt talat så är Salo kanonbra och förtjänar att få stå.
Kommentera

Sundin vill till vm och ska göra allt för att komma dit.
Låter ju helt underbart!! Det gäller bara att klubben säger ja också.
Kommentera

Gouranga: vart har du läst det....det låter ju ganska skönt iaf
Kommentera

Pat86: De sa det på tv4 sporten
Kommentera

I detta nu kan bara Toronto sätta stopp för Sundins medverkan. De kan de också mycket väl göra. Däremot tror jag att Sundin kommer att infinna sig i laget. Hur skulle Torontos ledning kunna säga nej till sin "hjälte"? Trots sin käkskada som i och för sig skulle vara Torontos skäl till att säga nej, är jag övertygad om att man släpper Sudden. Hans ord står väldigt högt inom klubben. Eftersom han själv vill komma förmodar jag att så också blir fallet.

Kommer Sundin är det hög tid att revidera tidigare tips. Då känns Tre kronor ruskigt bra. Forsberg, Sundin, Salo, Zetterberg, Rehnberg, Nyhlander (?).... skapliga spelare.
Kommentera

Sundin är klar!!
Kommentera

Vf chefen:

Hoppas det är en elak tandläkare då, haha, skämt :)

Hoppas faktiskt att han kommer så vi får lite motstånd :D
Kommentera

Vf chefen: Haha, verkar som Sundin o Foppa har varsin bästis på de största kvällsblaskorna. Först ringer Foppa till en nisse på aftonbladet o säger att han kommer o sen ska ju inte expressen vara sämre o smäller ut en exklusiv intrevju med Sundin. Undras om dessa stjärnor får betalt eller nåt för att nämnas i dessa ordalagen i tidningarna ;)
Kommentera

Mygel:
Tror verken foppa eller sudden vet om att deras namn används i kvällsblaskorna. Dom snor mer än malmö fans...
Kommentera

OzzO: Salo är den ENDA givna förstamålvakten
Kommentera

Sudden kommer!
Kommentera

soffe: Har hört det,hoppas verkligen att det stämmer. När kommer han i så fall??
Kommentera

Mygel: Jag tror att både Aftonbladet och Expressen vill skriva det som att just foppa och sudden pratar med dom, och det vill de ju skylta med
Kommentera

Frölunda85: Antagligen. Men just i Aftonbladets fall var det ju löjligt. Enligt dem så hade Foppa ringt TILL Aftonbladet och sagt att han skulle komma till VM. Inte landslagsledningen eller Hardy, utan till aftonbladet som tydligen sen vidarebefodrade uppgifterna.
Kommentera

Mygel:
Så du tror att Mats Wennerholm, sitter och ljuger ihop att Foppa ringt till honom, när han vet att Foppa kan läsa exakt vad han skrivit?

Vad är det orimliga i att Foppa ringer till en journalist han träffat hur ofta som helst och pratar med hur ofta som helst?

Känns inte direkt rimligt att Wennerholm sitter och ljuger ihop saker om en person han ska träffa flitigt under VM.

Är det månne så att du är lite avis?
Kommentera

Robert P:
Tror snarare det gått till så här.

AB ringer upp Foppa som inte kan prata just då. AB ber Foppa ringa upp, vilket han gör. På så sätt slipper han ljuga om det iaf. Foppa har då ringt upp men kanske inte gjorde det bara för att berätta detta utan för att vara artig...
Kommentera

liepins: Det blir ju ändå rätt "tekniskt" sett, foppa har ju då trots allt ringt upp AB, och det var vad som skrevs, därmed har inget fel begåtts? ;)))
Kommentera

liepins: Spelar väl mindre roll hur det gått till. Folket med avundsjukan här tror ju att varken Foppa eller Sudden vet vilka Gunnar Nordström eller Mats Wennerholm är, trots att det är folk dom träffar eller pratar med åtskilliga gånger per år.

Att Gunnar Nordström inte skulle känna Mats Sundin är ju en ganska kul iakttagelse med tanke på att Nordström skrivit om NHL från USA för Expressen ända sedan Sundin kom till NHL.

Tror folk att NHL-svenskarna inte känner till Sveriges två största tidningar?
Kommentera

danoj:
Exakt=))
Kommentera

Robert P: Avis är jag väl inte direkt precis. Tyckte bara att det låter lite skumt att en spelare ringer till en tidning och säger att han kommer till laget istället för att först ringa och meddela själva laget. Men det tillhör väl den nya tidens media uppgifter :)
Kommentera

Robert P:

Jo men fatta grejen. Du inser själv hur många tidningar som är efter dem. Tror inte de ringer dit för att låta dem meddela landslagsledningen.
Kommentera

liepins:
Och det där med "bara för att vara artig" köper jag inte heller. Testa själv att ringa Foppas mobilsvar och be honom ringa upp och se när han ringer.
Kommentera

Robert P: Det e klart att Foppa och Sudden vet om sveriges två största tidningar, Jag tror även att dom känner varann lite, och jag tror inte att varken aftonbladet eller expressen har ljugit. Alla har helt enkelt gjort sitt.
Kommentera

Robert P:
Men då kommer ju det där med största tidningen i Sverige, dessa reportrar börjar ju som du själv skrev att känna gubbarna...du motsäger dig själv nu.
Kommentera

liepins:

Varför inte? Foppa fick ju inte tag på Hardy själv, så det är väl ganska naturligt att han kan meddela Wennerholm att han spelar och att Wennerholm kunde hälsa Hardy det när nu Hardy ändå var i krokarna.

Wennerholm har varit med för länge för att han ska behöva sitta och ljuga ihop saker som inte sagts.
Kommentera

Robert P:

Som jag skrev, han behövde inte ljuga om det gick till som jag skrev. Visst fan ringer stjärnor upp om man lämnar meddelande. Har hänt flera ggr när folk från min sida intervjuvat spelare.

Meningslös diskussion!!!!
Kommentera

liepins:

Och då har det handlat om Foppa eller Sundin när det varit dom stjärnorna förmodar jag?

Det är ingen meningslös diskussion i och med att det sitter folk här och på allvar tror att svenska stjärnjournalister inte har bra kontakt med NHL-spelare.
Kommentera

Robert P:

Givetvis inte har det handlat om dem. Men fatta min poäng.

Jag tänker inte sitta här och förklara hur det går till. Jag kom bara med ett förslag på hur det kunde gått till. Skiter väl fullkomligt i vem som ringt vem. Ring upp Wennerblom eller maila så får ni reda på hur det gick till.
Kommentera

Robert P: Vilka tror det? Om du syftar på mig så är du lite ute o reser. Jag vet mkt väl att journalister har bra kontakt med folk inom den specifika idrotten. Både lokalt och på högre plan. Det jag vände mig mot var det att en spelare ringer till en journalist och berättar att han kommer spela i laget och att sedan journalisten får meddela detta till lagledningen. Jag kanske är annorlunda eller gammaldags eftersom jag tycker att det låter konstigt. Man vet ju inte riktigt hur det funkar i dagens moderna samhälle :)
Kommentera

Mygel:
Dagens samhälle går utför. Vården faller samman, rån överallt, knarket allt lägre i åldrarna, gängkrig....och spelare ringer journalister;))
Kommentera

liepins: Exakt vad jag menar. Sen måste vi oxå nämna dessa dokusåpor som är början på vägens undergång.
Kommentera

Mygel: vägen "till" undergången
Kommentera

Mygel:

Tycker själva texten i sig som Wennerholm skrivit skulle vara lite väl vågad för att ljuga ihop det hela eftersom han dels skulle idiotförklara sig som lögnare för både Foppa och Hardy.

"- Tja, hur gick det i matchen, frågade Foppa.
Sedan kom de förlösande orden,
- Jag kommer. Om Hardy vill ha mig, förstås. Jag har inte lyckats få tag på honom än.
Så gick det till då Sportbladet gav Hardy Nilsson glädjebeskedet och Foppas mobilnummer i Denver.
- Bingo, sa Hardy"

Det känns inte direkt som nåt man hittar på att skriva i landets största kvällstidning.

Foppa förklarar ju tydligt att han inte lyckats få tag på Hardy.
Kommentera

Mygel:
Inte glömma dem nej.

Sen har vi ju saker som gör att livet trots allt är värt att leva. Typ: Frölunda tog SM-Guld;)

Tack o hej för mig, adjö.
Kommentera

Robert P: Jag har inte sagt att någon har ljugit. Tyckte bara att det var lite oortodoxt tillvägagångssätt.
Kommentera

liepins: Nja, det kan väl kvitta så länge det inte var MIF som tog guld.
Kommentera

Det är inte ett dugg konstigt att Gunnar Nordström och Mats Wennerholm har de flesta svenska NHL-spelares mobiltelefonnummer inprogrammerade i sin egen telefonlista. Dom har ju intervjuat killarna hur många gånger som helst. Säkerligen har de också under dessa intervjuer byggt upp en närmare relation med flera av killarna. Så att spelarna kan säga saker till dem som ännu inte blivit officiella...typ, att "jag kommer till VM, men jag har bara inte hunnit snacka med Hardy ännu".

Det är inte utan att man ser fram emot morgondagen och starten på ishockey-VM. Vi får några otroliga toppspelare av klass till laget, men det är också bra att vi har kvar några av spelarna från Elitserien att fylla ut fjärde- och delar av tredjekedjan med. Som bekant behövs också grovjobbare som måste och försöker spela på topp även mot blåbärsnationer som Lettland och Vitryssland.
Kommentera

samjo: Att Lettland och Vitryssland e blåbärsnationer har du verkligen rätt i
Kommentera

Tack Sundin! nu är laget riktigt bra! nu kan dom ta bort Jönsson,Rudslätt,Kahnberg,Rönnqvist,Holmqvist kanske även en vill M.Tjärnqvist
Kommentera

« · 273286 · »