Dream Team: Ja det är så värdelöst! titta på backarna, Bäckman vad är det får nån att ha med. Öhlund och Lidström för gammla att hänga med i skridsko åkningen. kenny jönsson en som spelar i AS inte fan är det ett tempo som Rögle har precis.. och till slut R.Sundin an gammal mora bo det säger ju allt.....
Sen bröderna Sedin. jag har alldrig sett att dom har tagit en kamp nån gång. Dom åker runt och på sidan av målet...
brynasaren: Även om de spräcker nollan relativt tidigt så är chansen för seger väldigt liten ändå. Ryssarna tappar inte tre mål med det spelet de har. Men ett mål är viktigt att de får trycka dit även om de förlorar.
piff: Och återigen är försvasspelet över hela banan bedrövligt från Sveriges seida. Man viker ner sig i försvarsspelet, föga oväntat. Dessutom är det på tok för uddlöst i offensiven. Det finns väl inget som talar för Svensk poäng i nuläget.
Malmen: Härligt att Henke kan göra de räddningar han gör och de är inga dåliga! Gäller att göra mål framåt också! Har jag fel när jag säger att fjärdelinen är bäst just nu?
Db_04: Vi vann med 5-0 mot Schweiz som vann med 3-2 över Tjeckien idag så vi får väl se. Tror ni får stryk mot Slo och Usa och Lettland kan bli tuffare än du tror.
Det var fel i grafiken. Det var nog inte så många som lade märke till det men det stod att Henke är 24 och det är han inte utan 23! tetigt, jag vet men iaf. Matchen då; Jorå starkt att de hänger med i Rysslands fart men de tappar alldeles för många puckar. De spelar upp sej i slutet av perioden men de måste skärpa sej.
Paddan: Förutom att Svenskara tappade pucken lite väl omotiverat i tid och otid, då måste jag nog säga att det är klar fördel Sverige ändå. Det är vi som står för fantasin och det kunde ha resulterat ett par gånger.
piff: Med tanke på vår inte alltför imponerande backbesättning och Rysslands intressanta och speediga lag så kanske till och med fyra puckar är för lite för Henke att raka ut ur målet.
Paddan: Det känns lite mycket tycker jag att Henke (det är väl han som står ikväll?) släpper in fyra mål, sista kanske kommer i tom bur men det känns ändå som lite för mycket. Men om ryssarna spelar som igår lär det bli många om han inte gör många idioträddningar...
70 Rodrigues: Äh, så mycket som två mål lyckas Tre Kronor aldrig göra. Slutresultatet blir 4-1 till Ryssland. Ovechkin fortsätter att testa hållbarheten på OS-sargen.
piff: Sverige har fått skadeproblem inför matchen mot Ryssarna,Niclas Hävelid är skadad o kommer inte att spela,därmed blir det väl Ronnie Sundin som får ersätta om han är på plats........
Jag tror inte som du, jag tror att sverige kommer försöka lägga puckarna djupt i anfallson för att skapa tryck på de rycka backarna, som inte övertygade mot slovakien.
Phreak: Jag är också sjuk men troligtvis inte på samma sätt. Har haft hög feber sen i måndags och hoppas att den håller i sej tills på fredag för nästa vecka är det lov!! Finns en TV i skolan som stått på hela OS men man har inte många raster att gå dit och kolla, dessutom stenåldersTV.
piff: spelar egentligen ingen roll vilken match som sänds jag tycker att det är kul att titta på alla matcher... fast det är ju roligare när sverige spela....som idag är det den roligaste matchen av alla som sänds när sverige möte ryssland
tror det blir värre med den saken i en kvartsfinal och en ev semi !! men själv skall jag försöka ta mig till en tv nånstans, lite trist att vara ensam hemma och se på matchen!
Bissett19: Vi får helt enkelt se hur det går för killarna senare i eftermiddag. Är nog ganska många arbetare som kommer be om att få sluta lite lite tidigare för att kunna springa till närmsta tv. Eller så har de redan sjukanmält sej ;)
wap.hockeysnack.com Det kommer inte bli samma matchbild som igår kväll,Sverige har ju inte lika snabba forwards som Slovakerna,Sverige kommer säkert försöka få ner farten på Ryssarna redan i mittzon med sitt styrspel!
mattias - 74: alla behöver vara på topp idag... svårt att säga hur formen är i det svenska laget eftersom att dom förmodligen inte gick för fult igår...men ryssarna så jävligt heta ut och ovechkin tacklar allt som rör sig.
Spelar ryssarna med samma energi igår och samma tempo och fysiska spel så förlorar ju Sverige helt klart. Hoppas dock att Sundin Alfredsson m.m visar sin rutin och tar fram den direkt!
hur tror du att det går mellen sve-rys idag? med risk för att låta negativ så tror jag att ryssland vinner de såg väldigt starka ut igår även om dom förlorade...
Fjärdelinen tycker jag har varit den bästa, spec Samme. Han vågar ta tacklingar vågar skjuta och han passar i rätt läge.