Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

sve-rys

« · 678660 · » Till forumet

Sv: sve-rys
Projta:
Fjärdelinen tycker jag har varit den bästa, spec Samme. Han vågar ta tacklingar vågar skjuta och han passar i rätt läge.
Kommentera

Projta: Lidström tycker jag ändå visar betydligt mer än han gjort de senaste gångerna ahn spelat i Tre Kronor. Fast kraven ska väl å andra sidan ligga lite högre på honom än vad han faktiskt visat hittills. Kenny Jönsson är Sveriges bäste back såhär långt. Han hänger mycket väl med i tempot, och vårdar hela tiden pucken, vart än han är på banan, till skillnad från andra s.k. ljushuvuden i den blå-gula dressen. Samuel Påhlsson bäst i offensiven hittills, där han visat vägen med några härliga tryckare. Det fanns tendenser för vår förstaline i slutet av andra, hoppas det lossnar även för Affe och Sudden. Det är dom som måste visa vägen när det går lite tyngre.
Kommentera

Backsidan är tyvärr alldeles för tunn. Sundin, Tärnqvist och den bedrövlige Bäckman håller inte OS-klass. Notan, Kim och Kronwall saknas oerhört.

Sen måste vi ivarjefall få ihop en riktigt bra kedja i PP. Näslund och Fopa hade inte varit fel, inte heller Nyllet.

MEn spelmässigt har det varit okej, Nabokov har varit ruggigt het i Ryskakassen, men man får inte ens ge lillfingret åt spelare som kovalev och ovechkin, då kan inte ens Lunkan hålla rent.
Kommentera

NuMo: Foppa är aldrig frisk,hoppas nu B-Å tar sitt förnuft till fånga o kallar in Nyllet i laget.....
Kommentera

Projta:
Ja lidström är ju för gammal han orkar inte spela nå alls han , han är ju bara spelaren som har mest istid / match i NHL men under flygresan till italien vart han mycket äldre och nu orkar han inte spela alls .. det är ålderdoms hemmet nästa för han ju minst sagt
Kommentera

En rejäl coachförlust bjuder vi på idag. En formation fungerar, den fjärde av allihop. Zäta åker omkring tillsammans med två tomtar i fem mot fem spel på den här nivån. Man har ingenting i PP. Skulle nog vilja se en toppning i tredje.

Zäta-Sudden-Alfie
Sedin-Sedin-Samuelsson
Hannula-Påhlsson-PJ
Modin-Jönsson-Holmström

Och spela för h-vete Lidas mer än den pinsamma istid han får nu. Vad gör R.Sundin på banan? Sämre tempo får man leta efter.

Men det är ju inte nu vi ska vara bra, bör bli viss skillnad på hur man kan distribuera laget när Foppa kliver in.

Vad gäller Tjeckien så går de såklart vidare, det räcker om de slår Italien så är man vidare. Sen kör man över de mesta i Play-off. Precis som vanligt. Likadant så räcker det för Sverige att slå Lettland rimligtvis för att gå vidare.
Kommentera

Jensa: Jo ...Notan och Kronwall iaf......Kim gjorde ju en jäkligt ful grej mot laget när han hoppade av så sent.... att frun va gravid lär ju inte kommit som nån chock för han direkt....

Nu får vi stryk den här matchen....hoppas på en bra 3e period.... va sägs om en riktig smäll på Ovechkin ? :) de vore härligt att se
Kommentera

Db_04: Vad gäller Kim så har han säkert käkat något otillåtet "Patrik Nilson-tilskott" som säkert är lagligt i NHL, men som han åker för i Europa...om inte annat så är han ju dum i huvudet som kommer på att frun är gravid en månad innan avfärd.
Kommentera

Frella:
Om Foppa kliver in.
han skulle säkert hjälpa dem framåt men det är ju frågan om han kan spela om man ska nog inte hoppas för mycket på honom.
Kommentera

piff: ska han spela så ska han kunna tillföra nått ...annars äre bättre me en nylander som är i form
Kommentera

Frella: man kan ju nästan hoppas att det är så..
Kommentera

Db_04:
Ett bortdömt mål, precis vad killarna behöver *NOT*
Kommentera

Frella:
Kim är ju skadad han med ju
Kommentera

wap.hockeysnack.com
EPA-Domare!
Kommentera

Bissett19:
Nu kan B-Å komma med sina domaruttalande men det är inte de som avgör matchen.
Kommentera

Ett ras men snabbt vill glömma detta. Visst har ryssarna flyt, som Wikegård säger, men de svenska spelarna står ju på hälarna i försvarsspelet, och ger bort de ytor som Ryssland behöver för att kunna spela. Det sista målet var dock läckert, och en lektion i hur ett avslut ska gå till.

Kommentera

Dream Team:

absolut. de enda som förtjänar + är Mats Sundin , han visar verkligen vilja.
Kommentera

mattias - 74:
Han och Samuel Påhlsson tycker jag gjorde en väldigt bra andra period!
Nu är det Lettland nästa, det ligger nära Vitryssland..
Kommentera

oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj oj
Kommentera

Underbar match. Perfekt inledning av turneringen för Tre Kronor.

Affe, Modin och Zäta mediokra. Till Zetterbergs försvar ska väl tilläggas att han spelar med Jönsson och Holmström. Vad fan ska han göra. Sundin på g. Lidström grym. Påhlsson SKA inte vara bäst i laget. När han inte längre är det, då vinner vi.
Kommentera

Dream Team: PINSAMT!!!
Kommentera

Hawerchuk:
Får hoppas att detta var den dåliga matchen denna turneringen. Varje lag måste ha en, hoppas nu att det räcker med en för tre kronor!
Kommentera

piff:

Slovakien matchen är också en match som kan gå så här om inte Sverige täpper till defensiven! Pinsamt är bara förnamnet!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vi kommer igen,vi måste ge killarna lite tid,dem har inte gjort en hel träning tillsammans ännu,i morron lär ju beskedet att Foppa kommer att lämna återbud o Nyllet dyker upp,det tror jag är bra för laget!!

Stolpe in stolpe ut......:-)

Bra ikväll:Påhlsson,Sudden.....Resten kommer att lyfta sej!!
Kommentera

Jag ids inte ens att klaga efter dagens match, jag bara konstaterar att det var ett rejält bottennapp från grabbarnas sida. Det fanns inte mycket att glädjas åt idag.

Kommentera

mattias - 74:
Laget behöver en riktig mållossning på lördag och gärna gärna ska Henke få hålla tätt! För han måste få stå det är viktigt att han får en vinnande match i kroppen också. Fattar inte varför han skäller på sin egen insatts...
Kommentera

piff:

Nej men han vill väl inte lägga skulden på laget utan då gör man gärna sig själv till syndabock! Jag förtår inte det heller!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, fast Sverige får ju skylla sig själva. Som laget är sammansatt så verkar det inte som att Bengt-Åke vill att Sverige ska kunna spela något konstruktivt anfallsspel. Individuellt kan vissa av de svenska spelarna massor. De individuella prestationerna i ett OS lär dock inte nå en så stor framgång, då motståndarna till skillnad från Sverige verkar göra allt för att stoppa sina motståndare.

Vi får väl trösta oss med att Finland ser ut som säkra OS-vinnare redan nu, efter två oerhört imponerande segrar över erkänt starka Schweiz och Italien...
Kommentera

mattias - 74:
Hoppas B-Å sätter honom i mål på lördag! Och att Foppa inser att han inte kan spela för fullt och att de sätter in en ersättare som vill ge allt!
Kommentera

piff:

Ännu en gång så går det upp ett ljus för en: att sverige är det mest överskattade landslaget i världen.

Eller så är spelarna tillräckligt bra men att koacherna inte kan sitt jobb ordentligt.
Nu kanske det låter som att jag miströstar en del men va fan, som det så ut på isen så hade vi förlorat mot lettland.
Svensk hockeys framtid ser mycket mörk ut om det här är det bästa vi kan...
Kommentera

piff:

Tornberg på frågan om det finns plats för Nylander ? Är foppa spelklar finns det ingen plats. I mitt tycke är svaret enkelt. Skicka Hem jönsson! Nylander är en mycket bättre hockeyspelare än jönsson!
Kommentera

mattias - 74:
Jönsson är bara med för syns skull inget annat. Möjligtvis sin rutin men det finns gott om rutin i det laget.
Undrar lite över vad medelåldern i laget är...
Kommentera

mattias - 74:

håller med dej helt å hållet om detta, och vad gör hannula i landslaget då?
Kommentera

Seabiscuit: Han spelar hockey. Och gjorde det bra idag.
Kommentera

Seabiscuit: Totalt obetydlig match, Kanada torskade med 5-0 om jag inte missminner mig i förra OS, de vann guld.

Undrar vad deras fans tyckte efter premiärmatchen då?

Med Foppa in och en het Henke blir de guld, eller vad säger alla andra som alltid skriver upp våra NHL-spelare?

Medelåldern är hög, till och med slovakerna har fått upp några lovande talanger, detta trots deras enormt låga upptagningsområde.
Kommentera

Hawerchuk:

Håller med hade hellre sett Andreas Karlsson än Jönsson i OS!! men men heter man Jörgen Jönsson har man förtur i varje turnering...
Kommentera

mattias - 74:
Att han hade det för några år sedan förstår jag för då var han bra men nu är han inte bra längre, förstår inte varför B-Å inte fattar det.
Kommentera

Hawerchuk:

"Hannula nådde nästan den returen"

Lite för mycket nästan anser jag
Kommentera

Nu går jag väl händelserna i förväg, men när Foppa lirar på lördag så finns ingen plats i laget för Jönsson. Möjligtvis som enbart BP-spelare. Han ska inte ha en minut utöver det då han är urkass som ytter. Hävdar fortfarande att det är en rejäl coachförlust vi fick se ikväll. Det känns inte som att det finns några tankar alls bakom laget, utan man kör rakt av på WC/VM formationer. Även om det handlar om gruppspel så måste man väl för fan våga kasta om och bänka spelare när det inte fungerar. Jönsson-Zäta-Holmström är ett snyggt exempel på en formation som är helt oduglig, hade knappt ett rätt ens mot Kazakstan. Istället för att då kasta om och kanske hitta fungerande formationer utan Foppa så håller man kvar och inväntar Foppa, så att han kan kliva in däremellan istället för Jönsson. I PP rullar man på som vanligt. Vi såg en toppning en gång i matchen. Lidas spelar 30 min per match i NHL 3 ggr i veckan. Här spelar han väl ca hälften. Istället rullar man på alla backar, ja tom Ronnie Sundin får speltid i PP...i ett OS!

Förväntar mig rejäl uppryckning i spelet framöver. Om inte och om fiaskot skulle fortsätta räknar jag kallt med BÅGs avskedansökan efter OS.
Kommentera

mattias - 74: Jag ser hellre Jönsson än Karlsson i OS. Helst ser jag ingen. Med nuvarande situation vill jag se Jönsson i en fjärdekejda med inga kreativa ambitioner.
Kommentera

Hawerchuk:

Jag vill inte ens se jönsson som Saftblandare i laget !!
Kommentera

Frella:

Kunde inte ha sagt det bättre själv
Kommentera

Hawerchuk: Ser efter dessa två matcher hellre att man behåller Hannula där och låter Jönsson tugga skaftknopp. Hannula har åtminstone visat upp lite fart i spelet, och smäller på lite. Jönsson är mest i vägen för alla andra.
Kommentera

Frella: Hannula har spelat frejdigt och är den enda spelaren hittills med lite fart under grillorna.
Kommentera

Hawerchuk: Så därför med BÅGs enkla matematik så sätter vi in Jönssom som varit seg som sirap och som är urkass som ytter där på lördag. Kung.
Kommentera

mattias - 74:
Möjlitgvis Jönsson som tvättare ;)
Kommentera

Hawerchuk: Hannula har överraskat positivt, helt klart, och överträffar med råge vissa av de NHL-proffs som mest åker omkring på en räckmacka för tillfället. Det finns bara två ytterligare spelare som överhuvudtaget har visat något och det är Samuel Påhlsson och Mats Sundin.
Kommentera

Dream Team:

KLONA SUDDEN!!
Kommentera

känns som att foppa måste vara frisk och kunna vara med annara blir det respass i kvarten.
Kommentera

Modoante:

Foppa gör inte ett helt lag!! Är han 100 skall han spela inte annars.. Däremot kan man ta in nyllet och Foppa och skicka hem den rödhårige!!
Kommentera

« · 678660 · »