Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sverige-Finland

« · 279834 · » Till forumet

Sv: Sverige-Finland
bobbe: Ja, jag har ju inget annat att göra... :-). Vänta lite så kommer den snart.
Kommentera

bobbe: Det tog mig emot men sanningen ska tåla höras :))

Sen så måste "Big Ice" Hockeyn vara död nu, när grabbarna går in o tutar o kör sitt "eget" race o vänder det hela!

Foppa, vilken lirare!
Intressant att höra om Z o Foppa av Hardy efter matchen, dom spelar bara med varandra, svårt att hitta en 3:e gubbe som matchar dom :)))
Kommentera

rådbjer:

Myten säger att Hardy inte coachar. Den myten dog igår.
Kommentera

rådbjer: *garv* Kors i arslet, sa kärringen som satte sig på lien! :D

Idrott förbrödrar... ;)
Kommentera

Christofer: Underbart... kan du fixa snacket vid slutsignalen också? Snääälla... ;)
Kommentera

Robert P: Har fortfarande samma åsikt om Hardy som innan!
Förändrar inte ett dugg!!

Första gången jag håller med en LHC:are dvs Bobbe :))
Kommentera

Vf chefen: Här kommer den!
Kommentera

Robert P: Jag känner inte att jag hör till den skaran du tilltalar, men likväl vill jag kommentera det du säger. Gårdagens resultat och insats förändrar inte min åsikt gällande Hardy - jag tycker inte han är värd ett fortsatt förtroende, eftersom han har åstadkommit mer förvirring än resultat, i mina ögon.
Kommentera

Vf chefen: Klart vi vill! Göteborg är hockeyns mecka ;)
Kommentera

Varför ska Tre kronor visa upp sig på sergels torg när det är Göteborg som är hockeyns huvudstad i år? Hur många vill ha trekronor till Götaplatsen vid Guld?
Kommentera

Orkar inte bläddra igenom alltför långt tillbaka, men det vore kul att höra vad folk som hela turneringen - och året - som hånat Hardy Nilsson och Jörgen Jönsson har för kommentarer idag?

Gissar på att Hardy, förstås, inte hade nåt med vändningen att göra men att Hardy, förstås, skulle fått ta emot all skit om vändningen aldrig ägt rum.

Jönssons konstanta storspel turneringen igenom blir svårare att förbise.
Kommentera

Vf chefen: Lasse Granqvist och L-G Jansson... världsklass! :) Tyvärr har jag inte i lämpligt format.
Kommentera

mysmi: Var det Lasse Granqvist på radion i går. Om det var det så hade en inspelning därifrån vart hur härlig som helst att höra. Nån som har i mp3 format? Brandväggen på jobbet gör så att jag inte kan lyssna via www.sr.se
Kommentera

Kan berätta för de som inte vet att Link är negativ för att det ska gå bra för Sverige....så tacka Link för Sveriges framgång igår ;)

Svårt att va medgångssupporter för sitt eget land. de håller man ju alltid på. Sedan kan man väl bli lite irriterad och nervös när de inte spelar bra. Men nu är vi ju alla glada när de kunde vända det hela och göra en sådan fantastisk insats!
Kommentera

ÅÅÅÅÅÅÅ Va glad man är idag. Att vi lyckas vända 1-5 till seger med 6-5 i "lejongropen" är nog bland det största ett svenskt landslag har gjort. Och Peter Forsberg sen, världens bästa hoceyspelare, utan tvivel. Hans 5-5 mål är en lika stor klassiker som hans OS straff 94. Skönt oxå att Tellqvist spekade igen i buren. Bara att hoppas på att han får fortsatt förtroende nu mot Slovakien. Salo kan sitta på bänken.

HEJA SVERIGE!!!!
Kommentera

HUR FAN ÄR DET MÖJLIGT !!!!!!! Jag är av stor beundran för den svenska moralen !!!! Nu får det fan gå hur det vill i resten av VM nästan ! Tar vi guldet nu så är det väl okej, men gårdagens match är och kommer alltid att vara en B R A G D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Arthur Dent: Jag tror att Salo får stå mot Slovakien. Hardy tyckte att Salo hade otur idag och vill ge honom en ny chans. Men,men vi får väl göra en vändning till då på fredag.
Kommentera

Står Salo i Semi:n så får jag ett tämligen stort bryt...jag vågar säga att vi i dagsläget har två målisar i truppen som är bättre. Hur många chanser ska Salo få egentligen, inte så att man förordar att ingen ska få göra en tabbe, men lika ska vara lika för alla. Tellqvist lär stå emot Slovakien annars lär jag få ångest...
Kommentera

Bengan-nr86: Spelsystemet går ju självklart inte ut på att det ska bli kontringar mot oss.
Kommentera

LeinaD: Nattpasset blev typ 500% enklare att sitta av nu inatt iom denna heroiska insats.

Selänne, vadå vadå vadå??? :DD
Kommentera

Wilja: ang. torpedhockey håller jag med, bort med den och bort med Hardy. Även fast han fick igång grabbarna idag...
Jönsson sa ju i och för sig att spelade oorganiserat och bara spelade... det gick ju bättre.
Kommentera

Wilja: En kväll som denna behöver man inte sova. Man har ju tillräkligt med energi för att va vaken en hel vecka till och fira det kommande VM-guldet
Kommentera

Wilja: inte jag heller!!!! tänker bara på ett visst uppåk från egna målet, över egna blålinjen, övermittlinjen, över motståndarns blålinje, backarna slänger sig förgäves, mannen fintar ner målvakten, åker runt kassen, går mot köksvägen och PUCKEN STUDSAR VIA EN FINSK KLUBBA IN I MÅL!!!!

Det är inte världsklass på Foppa... Det är särklass. inte många som klarar av att göra något sånt här...
underbart! Rätt in i kaklet!
Kommentera

Bengan-nr86: Faan, kan inte sova...
Kommentera

Jimmy: Jo visst fann är det härligt! Det näst "värsta" jag varit med om... :D
Kommentera

Kika på denna bild i länktipset. Lejonhannen får lära sig veta hut...

Blåvitt är inte alltid rätt... ;-)
Kommentera

Bengan-nr86: Den enda Finne jag känner sympati för nu är Hannu Aravirta som fick avsluta sina år med finska landslaget på detta sättet.

Annars så är detta den skönaste segern någonsin mot Finland. Finländsk landsorg gör det hela bara ännu härligare! Man kan vara både bra vinnare och bra förlorare. Jag är inget av dem. Härligt! Wow!
Kommentera

När Sverige satte in en måvakt i målet gjorde de 5 mål irad... ;)

Det är ändå rätt synd om Finnarna och FINLAND... Att förlora med 5-6 efter en 5-1 ledning är inte kul.. När det sedan är Sverige som står för motståndet blir inte precis det bättre. Vad som en skrev i tidingarna innan matchen. Att det inte skulle bli landssorg mm. Kan jag lova att landssorg är precis vad det är i Finland nu. 5-1 till 5-6.....

Kämpa nu lika mkt mot Slovakien och en finalplats är säkrad...
Kommentera

Punkk: Håller med. Salo få ta på sig minst ett mål, men även i övrigt såg han "ihålig" ut.
Kommentera

Det här är en fullständigt unik match, både på det sätt finnarna fick sina mål upp till 5-1 och sen hur Sverige vände det hela. På samma sätt som finnarna hade flyt att få in sina mål, ramlade våra in på ett bra sätt. Att vända 5-1 till vinst kan inte hänt många gånger i hockeysammanhang på denna nivå.

Nu måste alla som hållit Salo över Tellan ta sig en funderare. Salo såg helt enkelt inte speciellt stabil ut. Han har en otäck tendens att ligga ner och simma längs isen ofta. Dock gjorde han inga större grodor förutom 3-1 målet. Men idioträddningarna lyser med sin frånvaro. Att ställa Tellan i mål från start mot Slovakien krävs dock lite mod av Hardy, hoppas han har det.
Kommentera

Huge: *ler*
Kommentera

Finne85, var är du? Vill du vara med på fest?
Kommentera

Lunkster: Undrar var bajenmattias tagit vägen?
Är väl upptagen med att försöka kampanja in Karlberg på bekostnad av JJ.
Lycka till...
Kommentera

Jaa... verkligen... skönt att Jönsson och Nordström finns säger jag bara... annars hade vi varit utslagna....
Vilken vinst... jag är helt slut...

tjing

>Link: Sv: Sverige-Finland
>
>ja kom på orsaken till förlusten idag.. de finns ju färjestadspelare >i laget! dom för otur med sig
>
>Link
>
>2003-05-07 20:35:57
Kommentera

Salo - Fin 1-5
Tellan - Fin 5-0

Vi vann!
Kommentera

Link: klart...men man kan ju gå fram med en mottlig mängd..men ändå så man kan pressa....
Kommentera

ribba9: jo det är ju dumt men frågan är om vi kommer att klara av att göra mål senare i matchen. ju längre in i matchen vi kommer desto mer stressade blir spelarna
Kommentera

Link: men det vore ju dumt att sattsa allt för hårt så man inte går bort sig..
Kommentera

om jag vore hardy skulle jag börja satsa med alla kraft vi har i böjan av perioden istället för slutet som man oftas gör
Kommentera

rob: Nahe, de har tydligen ersatt Hurme inför tredje...
Kommentera

Magnus:
Hehe..exakt;)
Kommentera

liepins: Medgångare... Brrr, man ryser vid tanken bara! :)
Kommentera

Vi har haft sex två minutare och finnarna två. Man måste tydligen vara klen och klädd i blått för att få en utvisning med sig, och ramla är ett måste. *suck*

Bra att Salo självmant bytte, inte för att han var dålig utan för att en förändring behövdes. Nu kör vi över finnarna i tredje, som fortfarande har kvar Hurme i målet.
Kommentera

liepins: aj då men det är faktiskt ganska gott. vad ska vi tippa i den tredje perioden då? ja tippar på 2-0 te sverige
Kommentera

liepins: japp, medgångare som bara den ;)

Sverige började göra mål när min bror ringde mig...nu har vi lagt på så vi får se hur det går nu....
Kommentera

Rätt gott om medgångare här inne..hehe
Kommentera

nu tror jag finnarna kommer snacka ihop sig och försvara sig i tredje. Vi kommer få otroligt sårt att göra mål men om vi får ett tror ja inte finnarna orkar resa sig igen. De kommer satsa allt på försvar
Kommentera

Sverige vinner ju andra perioden med 3-2 :-)
Kommentera

Vilka j-a räddningar av Tellan!
Kommentera

bra tellan
Kommentera

« · 279834 · »