Fredberg: hyfsat i alla fall inte så jätte mycke NHL killar med....
roligaste kommentaren var nog Marian Hossa eller om de var lillebror Marcel som sa det ´´ja nu när farsan är förbundskapten så vågar man ju inte tacka nej till landslaget´´
Jag tror Vm guldet hamnar i Sverige, Kanada eller Ryssland...
Fredberg: Oduya är nog den som är aktuell för han är på plats... vore väldigt lustigt om dom tog in Josef.... dessutom finns de bättre backar än Boumidienne...
Portello: Jösses, svenskarna hinner inte med i svängarna, eller är det så att de inte är intresserade av att spela eftersom de redan är klara för kvarten.
1:a målet får Hento ta på sig, klubban måste vara i isen, däremot mål nr 2 så är det ju bara pinsamt o se hur dom svenska backarna inte agerar, kan dock vara ett bevis på otrygghet med Hento i målet, eller vad var det någon skrev om Honken nu igen???
Tycker han var periodvis bedrövlig precis som du säger (vid 1-0-målet) men hans krigande uppe vid offensiv blå när han skulle hålla kvar pucken i zon var precis sånt som behövs om steken ska vändas här.
Rembrandt Henriksson i målet, Pastor Karlsson matchens lirare och Samuelsson och Franzén bänkade när det skulle "toppas"...klart man inte vinner mot nåt lag som spelar i A-gruppen då.
70 Rodrigues: Håller med om BÅG, såtillvida att han borde känna till att Honken är bäst när han får spela mkt och ofta. Känns som att Bengan kanske är lite för snäll och demokratisk a la Sandlin i denna fråga.
Jag tycker iofs att några av målen var Sundins fel mer än Hållbergs, men det är ju bara min syn på saken det.
Åtminstone tredje (eller var det fjärde?) målet, där Sundin fick för sig att släppa killen framför mål, och istället försöke ge Hållberg understöd bakom mål, det var då f-n inte Hållbergs fel...
Men uselt och stirrigt försvarsspel överlag idag tycker jag, både av backar och forwards, plus en mindre lyckad målis.
Nej, in med Honken i mål, alla matcher som är kvar, och må vi hoppas att det blir många! (Y)
70 Rodrigues: En annan sak som jag noterade var att BÅG verkligen lyckades med matchningen av femmorna idag. På 0-1 målet spelade Nyllet center när bröderna Hossa var inne.
Att Honken växer med uppgiften när han får spela mycket vet alla Brynäsare, dessvärre är inte BÅG Brynäsare och däför valde han att dutta runt på tre målvakter.
I övrigt så tycker jag att förlusten inte kan skyllas på några enskilda spelare utan på hela laget. Det var inte många i tre kronor som levde upp till sin landslagsstatus ikväll. Slovakerna var hungrigare och vann i princip alla sargdueller. BÅG's val att bänka Lundqvist den här matchen hoppas jag beror på att Joel inte är 100% kurant och inte på nåt annat. Joels fysiska spel hade verkligen behövts mot bröderna Hossa.
Det var väl bara i Mora man satt med myspinne i brallan när man såg Hossabröderna dominera totalt...Jag förstår att de blir nostalgiska.
Vad ska BÅG hitta på? Våra backar ÄR inte bättre än så här. Inga signaler verkar fungera utan man måste kallt konstatera att våra backar inte håller måttet i den form de befinner sig i. Jag ser ingen lösning i att stoppa in Odågan heller, hans kvaliteter ligger mest i det fysiska spelet. Det är inte det vi behöver anser jag. Det är främst i positionsspelet vi brister på backsidan, inte i det fysiska...