Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sverige-Tjeckien

« · 176611 Till forumet

Sverige-Tjeckien
Vad ska man säga??? Idag visade ändå Tre Kronor mycket bättre spel, och i helhet var vi bättre än Tjeckien. Problemen är nu att vi inte har marginalerna på våran sida. Och att vi än en gång förlorar de viktiga matcherna vi behöver vinna. I hockey VM åkte vi ut mot Slovakien på straffar, då var straffarna Tre Kronor spelarna la helt usla, precis som idag. Kahnberg sköt ett uselt skott...Davidsson träffade inte ens mål...visst det är lätt att klaga på dom, men man måste faktiskt göra det bättre än vad de gjorde när man får chansen.

Det enda riktiga positiva idag var Henke. Han har visat att han ska stå istället för Liv, även om han inte hade så mycket att göra. Han tog också en straff, sedan var det ju bara synd att de svenska straffläggarna gjorde så uselt ifrån sig.
Sverige behöver träna på väldigt mycket...bla straffar
Kommentera

Sv: Sverige-Tjeckien
Frölunda85: jadu straffar är absolut inte tre kronors melodi.....vi har ju åkt ur vm semi-finalen två år i rad på straffar.....mot tjeckien och slovakien och nu fick vi också stryk på straffar......

aja, man får väll se det positiva......sverige var mycket bättre än igår och en pinne är alltid bättre än noll......
Kommentera

Snart har TV sporten sämre kometatorer än TV5 den där härenstam eller va han hette en såm jäkla torrboll och Albert.S och Nyström är ju fortfarande på Lillasportspegel nivå
Och nå helt annat:
Henke gör matchens räddning...jojo en fösare med knapp styrfart hehe...Var nog Rysske målvakten som stog för Matchens Räddningar
Kommentera

Efter dagens match så känns det som att spelare som Jens Karlsson, Niklas Anger samt Rudslätt inte har mycket att göra i Tre Kronor för tillfället, Rudslätt sköt så fort han kunde så han inte skulle tappa pucken såg det ut som. Han har nog heller inget vidare självförtroende. Jens Karlsson hängde inte riktigt med. OCh Anger hände inte mycket kring. Thomas Johansson och Per Hållberg är 2 backar jag förväntar mig mer av.

Men vad jag mest önskar är mer intensitet och fysiskt spel. Ett jävla hattande med klubborna samt hakningar leder ingen vart.
Kommentera

RavenLord: Håller med även om jag gillar Härenstam, men han låter lite för glad motför det spel Sverige visar upp. Han ska nog hålla sig till fotbollen.

En som man däremot inte förstår hur man kan ha anställd som expert är Curre, den mannen svamlar matcherna igenom. Vem som helst kunnat ta den pucken som påstods vara matchens räddning av Curre. Och så tycker han allt är solklara utvisningar så fort motståndaren åker ut.
Kommentera

Frella: Vart var Nordgren, strötittade på jobbet men varken såg eller hörde hans namn nämnas, sjuk - skadad ??????
Kommentera

Örn-öga: Dom sa inget mer än att han var extraspelare idag. Inte för att jag vet varför, men Rudslätt gick in och tog hans plats i dagens match.
Kommentera

Frella: Man tror ju inte det är sant..........hur f.....n kan man peta Nordgren och sätta in Rudslätt ???
Det är för lite Timråspelare med, in med Mackan, Lind, Robban och Styyyyyyyf !!
Kommentera

Örn-öga: Styf kanske skulle kunna vara med men både Lind,Matthiasson å Robban är alla för långsamma för att hänga med internationellt. Frölunda spelarna har stora problem att hitta på nåt konstruktivt likt de gör i ES. Skillnade är stor.
Kommentera

Frella: Men då skulle ju inga platsa i landslaget !
Kommentera

RavenLord: måste hålla med om att komentatorn idag sög rejält....kan man bli mycket sämre..han kunde ju knappt nått om hockey för fan....vilka komentarer han gjorde...typ när henke rädda den där pucken som han kallade matchens räddning....de sköt ju honom på benskydden för fan
Kommentera

Pat86: Jo,det stämmer väldigt bra. Vi måste bättra oss på det nu, och bättra oss på det mesta
Kommentera

Frella: Själv tycker jag att Curre är jättebra. Ok, han hade fel om det där med matchens räddning av Lundqvist, men vem som helst kan ju göra fel.
Curre är jätteduktig på hockey och kan nästan allt. Hedra denna kille, han gav oss bla OS guldet 94, det är något som inte Hardy ens har varit i närheten av att göra.
Kommentera

Örn-öga: Det handlar inte enbart om vilka spelare som är med. Det viktigaste är att de spelar som ett lag och spelar för varandra
Kommentera

Frölunda85: Positivt med matchen var att Sverige hängde med bättre, och skapade chanser. Man kan rent utav säga att Sverige var det bättre laget, och borde avgjort innan full tid. Skärpa i avslut och orutin saknas. Inte konstigt med tanke på spelarmaterialet, så Sverige får godkänt. Henke gjorde en klart godkänd debutmatch, kul som fan!
Kommentera

Klinth:
VEM bryr sig om dessa turneringar + VM ???
Kommentera

Peter Nordström
Pär Bäcker

Där har ni två spelare som vågar lite. Tyckte speciellt Nordström gjorde en hedervärd insats, det verkar som han vill vara med till VM.

Mellan allt klagande vill jag bara passa på att nämna att jag tycker att det är kul att det visas lite landslagshockey i SVT nu. När VM kommer "tillbaka" från TV3 blir det säkert lite mer uppmärksamhet. Men tills dess måste SVT jobba på kommentatorsidan.

(Kjell Nilsson (ordf. i Svenska ishockeyförbundet) har som uttalat mål att tre kronors matcher skall sändas i tv med mycket tittare.)
Kommentera

claesw: En hel del skulle jag tro, även om landslaget i dag inte går att jämföra med landslaget för 10-15 år sedan.
Kommentera

easy: Jo.. Nordström får mer än gärna ta Div-Jörgens plats i VM-truppen för min del.. ;)
Kommentera

easy: det tycker jag med!!!Är alltid kul att se Tre Kronor, oavsett cup
Kommentera

claesw: JAG, och många andra
Kommentera

Klinth: ja, vi skulle absolut avgjort innan. Det är det här som är lite tungt i svensk hockey just nu, vi vinner helt enkelt inte matcherna
Kommentera

Frölunda85: Sverige var helt värdelös igår....dom är så jävla ineffektiva....
Kommentera

den enda som var bra var Lundqvist i mål....
Kommentera

heart: Helt värdelösa var dom inte, men dom har ju onekligen en tendens att inte lyckas näta.....
Kommentera

Klinth: Hade Nordgren fått slagit en straff så hade den suttit!!
Den grabben är grym i dom lägena, men men..... nu fick han tydligen sitta o titta på Rudslätt o Anger rocka fett på isen :)))
Kommentera

rådbjer: Hårdy-taktik ;-)
Kommentera

Klinth: Ja den gubben är hård; stenhård!

Hela Sverige skriker efter ett spelssystem som tar fram det bästa ur laget, men lyssnar Hardy??

Neeeej då, han har sitt spelssystem, där laget o rollspelarna är viktiga, viktigast enl. honom själv. O se hur det går!

Vi är sååååå nära att vinna efter varje match enl. honom själv, men likt förbenat ändå loosar vi varje gång o nästa match tutar o kör vi med halvbackar torpeder, liberos o pampers o tuttar o jag vet inte allt.

Huga huga!!!
Kommentera

rådbjer: Han fick väl inte spela en enda minut igår....Lindman matchade dom hårt tillsammans med Hedin...
Kommentera

rådbjer: Hahaha.... Klockren analys av läget.... ;-)))
Kommentera

rådbjer: Det är lika bra att dom sparkar fanskapet....
Kommentera

låt någon annan ta över istället...varför inte curre lundmark igen....
Kommentera

rådbjer: 100% klockrent!!!

Revolution mot torpedhockeyn! Kan man inte börja på en protestlista!?

ALLA svenska hockeysupportrar bortsett från Djurgårdarna och Hardys mamma skulle skriva på! Kan han låta gubbarna spela hockey? Och framförallt!?
KAN HAN TA UT DET BÄSTA LAGET!?
Kommentera

KentaK:
Jag tror inte mina ögon när jag läser detta, skall vi Djurgårdarfe särbehandlas ?
Ser ingen anledning till att Djurgårdare inte skulle skriva på för en förändring av landslaget.
Både vad gäller ledartrojka som uttagns spelare.
Kommentera

Frasse99: Anledningen till detta var att ni just nu anammar torpedhockeyn i eran klubb, och att Tre Kronors användande av densamma hjälper er en del på traven.. I och med att torpedhockey analyseras överallt inför, under och efter Tre Kronors matcher så får ni ju hjälp därifrån att förbättra systemet..

Men det kan man ju se från olika vinklar..
Kommentera

KentaK:
Vi är väl inte sämre än att vi kan ändra på oss :)
Systemet fungerar inte i landslaget det är något som är säkert.
Kommentera

« · 176611